Gå til innhold

Svigermors tanker rundt interøret


fionel

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker som jeg gjør. Jeg har nå bodd med sambo i to år og da vi flyttet var hun VELDIG på at det var han som eide leiligheten og hvilke møbler HAN likte. Noe jeg gikk go for da, det spilte ingen rolle for meg. Så nå sitter jeg med sort metall tv benk med en matchene metallhylle til dvd'r bøker osv. I det siste har jeg begynte og "ta over" litt her hjemme, ( selvsagt med godkjenning av husbonden hver gang) :filer:

jeg har nå fått byttet ut de fleste møbler til noen hvite og jeg har satt mitt preg på det hele, jeg har litt sånn landlig/chick stil og dete r derfor mye hjertet og duse farger rundt. men som sagt til en moderat mengde siden jeg ikke bor alene og kan ikke lage det helt til et rosa slott :ler: (Enda) :lur:

men hver gang svigermor kommer må jeg liksom gjemme unna noen av "pynte" tingene, har blandt annet en hånklestige på badet med en hjerte i messing på. Jeg må bare ta det vekk, jeg går liksom rundth er en time innen de kommer og fjerner alt av krims krams.. Hun er en person som kun har moderne møbler, og veldig nøytral stil og sånn hun har det, sakl alle andre ha det også..

Noen som kjenner seg igjen ? eller er det bare jeg som er super teit :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dere skal få dere en annen leilighet som dere deler, det er det beste, da kan ikke svigers si noe lenger :) Er vel ikke hun som skal bestemme hvordan dere skal ha det hjemme vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke helt sunt ut, anbefaler også at dere får noe felles så er det lettere for deg å innrede som du vil. Men jeg forstår henne litt, man vil jo ikke at svigerbarna skal styre alt, og når det gjelder interiør har enkelte kvinner en tendens til å mene at det kun er deres stil som gjelder.

Her takker stadig svigermor meg for at jeg "tar vare på mannen" med tanke på at vi har et fint innredet og nyoppusset hjem, han eier ikke interesse for interiør og oppussing. Vi er kanskje ikke enige i stil og hjemmene våre er forskjellige, men vi er begge voksene nok til å gi komplimenter for nye møbler og interiørvalg. Og når vi synes noe er fint hos den andre kopierer vi gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan vel strengt tatt ikke bestemme hvordan det skal se ut uansett hvor dere bor.

La håndklestigen din henge.

Hvis hun begynner å mase bare se veldig trist på henne og si "...men....jeg bor også her =("

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er psykotisk eller noe, vil en mann selv reise seg og si at nå er det for mye jenteting og rosa. Så ikke hør på den svigermora, si til henne at sønnen hennes ikke har sagt noe på innredningen din så hvorfor skal du da ikke ha det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men himmel og hav, hun bor da ikke hos dere? det er ikke lenger HANS bolig heller, men DERES.

Og så lenge dere to er fornøyd, så har hun strengt tatt ikke noe hun skal ha sagt.

Ha sier han til det at du gjemmer bort interiør før hun kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri ryddet bort "meg" fordi at svigermor skal komme. Du er nødt til å stå opp for deg selv! Det her er deg og det er ditt hjem (sammen med mannen).

Jeg har to svigerbarn og aldri i verden om jeg går inn å kritiserer deres hjem. Det er DERES hjem og ikke mitt. På samme måte så setter jeg pris på om de ikke kritiserer hvordan jeg har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg er så glad for at svigermor ikke kunne brydd seg mindre om hvordan det ser ut hos oss så lenge huset ikke ser ut som en svinesti og er relativt rent og ryddig. :)

Og jeg er så glad for at jeg faktisk kan spørre henne til råds om ting som f.eks valg av gulv (hva hun tror vil se best ut) og få et ærlig svar, og kanskje til og med komme med forslag til noe som ser enda bedre ut enn det vi først trodde vi skulle ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok heller stæsjet litt ekstra når svigermor skulle komme på besøk, bare på trass :lur: Selvfølgelig skal dere begge to sette preg på leiligheten, og om hun har problemer med dette er det jo ikke verre enn at man ler litt av henne :ler:

Selv er jeg velsignet med en svigermor som elsker meg og syns alt jeg gjør er fantastisk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...