Gå til innhold

Katt utenfor hos meg

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det sitter en katt i noen bregner rett utenfor leiligheten min. Han har sittet der i sikkert 3 timer nå, har vært ute å snakket med han. Han er veldig kosen, men det virker som om han har vondt eller noe, for når jeg strøk han over ryggen kom jeg til noen svære floker og da begynte han å frese.

Samboeren mener jeg bryr meg for mye, men jeg blir litt bekymret. Har aldri sett en katt oppføre seg slik. Sitte bortgjemt i en buske. Som jeg sa er han kosen, og virker tam, men...

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men er han fortsatt der i morgen så vil jeg undersøke han og evt ta han med til dyrlegen om han har vondt.

Overreagerer jeg, burde jeg vente noen dager før jeg begynner å bekymre meg? Eller er det det beste å sjekke tidlig?

(Har sjekket både hos dyrebeskyttelsen og på nettkatten for å se om noen savner en katt som passer til beskrivelsen. Men for å være ærlig tror jeg på fremtoningen hans at han enten har eiere som bryr seg fint lite, eller så har han vært borte en god stund)

Endret av thirteen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du overreagerer ikke!

Om han henger utenfor hos deg i morgen så hadde jeg sporenstreks tatt den med til veterinæren. Ta på deg hansker slik at du ikke blir klort hvis den freser.

FLott at noen bryr seg om dyr!! De har også følelser, kan være redde og usikre, og trenge omtanke!

FLOTT!

Skrevet

Enig! Ta den med til veterinæren. Høres ut som en bortkommen/hjemløs en som plages med et eller annet. Typisk oppførsel for katter som er skadet eller syke dette. Takk for at du bryr deg! :dagens-rose:

Skrevet

Ta den med til veterinær, og få sjekket om den har øremerke eller chip - jeg ville i hvert fall vært takknemlig om noen gjorde det om de fant min katt i en slik tilstand. Og selv om katten virker "forlatt" av eierne kan det hende den har noen som bryr seg. Katten vår var borte i over tre måneder, og klart den kan bli lurvete i pelsen, skade seg osv på så lang tid, uten at eierne er onde og ignorante. Så jeg vil anbefale å sjekke tilbake i tid på slike nettsider :) Du kan jo også sette inn en funnet-annonse.

(vår pus kom forøvrig tilbake ganske så velfødd...)

Skrevet

Det er fint om du bryr deg. Hvordan går det nå ts?

Skrevet

Det kan være på grunn av flokene han/hun har vondt. Å la en katt gå med floker kan være direkte smertefullt for katten.

Syns ikke det er feil av deg å ta den katten til vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...