fionel Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Okej det har seg sånn at jeg og sambo skal begynne og spare litt penger nå, og dermed har vi bestemt oss for å begynne og handle kun en gang i uken. Dagen blir fredager slik at jeg ikke må vente på godisen i en HEL uke før helgen kommer Jeg har sittet i hele kveld omtrent for å finne på noen nye retter ( er så lei av gode gamle: pizza,pølser,fiskeboller,kjøttboller osv) så nå skal jeg begynne og bestemme måltider en uke i forveien og MÅ virkelig finne på noe nytt så det ikek blir pølser hver mandag og pizza hver tirsdag liksom :gjeiper: Så nå må dere gjerne dele masse middagstips ( gjerne med oppskrift da)
ssgxd Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Wok Tikka masala (jeg bruker kylling kjøttdeig, billigere i forhold til filet, den koster nemlig bare 21,- her jeg bor.) Lapskaus Pannekaker & Tomatsuppe Taco (Har du prøvd med kyllingkjøttdeig?) Pasta de parma (eller pasta formaggio fra first price) Godt og billig! Kylling i sur søt saus. Fylte skjell. Pytt i panne. Seifilet. Ovnsbakt kylling og laks. HAr sett posene på butikken jeg jobber, det ser SÅ godt ut.. Kylling seuzuan. Lasagne. Pasta med dolmio. Kyllingkjøtt i pita. Kyllingbaguetter. Er nok noen skrivefeil her, men jeg er trøtt. Men dette er iallefall noe av det jeg synes er godt.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Kan jo skrive ned hva vi bruker å lage da=) Bruker å kjøpe inn en del kjøttdeig de gangene de har tilbud på det på enkelte butikker! Da har du jo basisen på gaanske mye som feks: Alle mulige gryteretter Taco Lasagne Pizza Nachos Kjøttdeigsalat Kjøttkaker/boller Bruker også å kjøpe inn fiskegratengen til findus for de har også tilbud av og til=) Osgå kjøper jeg inn pakker av de sausene vi bruker sånn at de alltid er i skuffa:) Så har jeg som regel alltid en isbergsalat, mais, agurk, pasta og div sånn at jeg kan lage meg en god salat, og da trenger jeg bare å kjøpe en kylling som jeg river av kjøttet på (eller evt kjøpe bare kyllingkjøttet i butikkene som har salatbar) Da sparer du det du har hjemme Og hvis du ikke har det fra før så funker storinnkjøpene fint på obs da du kan bruke coopkortet ditt som sparebinge hehe. Og få masse tilbud som de har hvis du bruker kortet annen mat vi bruker å lage: -Risengryngrøt -Lapskaus -Baguetter (du kan fylle noe godt i de som ost og kjøttdeig og gratinere de i ovnen, eller varme de og ha i det pålegget du liker best) Hvis du liker å bake kan du jo bake brød;) Hiv halve brød i fryser om dere ikke er storspisere=) -Sodd namnam -tomatsuppe og diverse supper med hvitløksbrød (bruker -hvitløksbrød ved siden av myye) -Pølsegrateng! -Vanlig middagspølse med poteter -Biff (ok det er dyrt, men jævelsk godt) -Stekt fiskepudding på brødskive -Fiskepinner -Kiwi vet jeg bruker å ha sånne fredagstilbud på diverse kjøtt! -Rema har billig 500grams kjøttdeig.. -ELLERS så kan du jo stikke inn på matprat.no for der finner jeg alltid noe godt som man ikke har tenkt over:) Beklager virkelig for jeg har skrevet alt dette så rotete...
Annie19 Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 -Tacopai, ufatteleg godt! Google oppskrift -Kotelettar med grønsaker, potet etc. First price sine kotelettar er billige og gode. -Laksegryte med grønsaker. Ta to-tre laksefiletar og skjær dei opp i bitar. Tre-fire selleristenger (ikkje ein heil bunt) og tre-fire gulrøtter skjærast opp i små bitar og kokast i underkant av 3 dl vatn (virkar lite, men ikkje ta meir!) med ein terning fiskebuljong oppi til dei er blitt møre. Tilsett deretter laksefiletane (utan skinn, lett å fjerne om dei er halvtinte), eit beger creme fraishe og safta av ein halv sitron. Rasp gjerne skalet frå sitronen inn i gryta. Kan fint bruke sitronsaft frå flaske òg, skalet er ikkje nødvendig. Kok dette på svak varme til fisken er ferdig. Kan i tillegg vere lurt å smake seg litt til med sitronsafta, kan lett bli for mykje. Kryde med salt og pepar, og server med ris/det ein vil ha. Denne gryta er heilt vanvittig god!! -På daglegvarebutikkar med godt utval har dei ei krydderblanding som heiter Paneng frå Santa Maria. Den har smak av raud curry. Ta tre-fire kyllingfiletar, avhengig av størrelsen. Steik dei, treng ikkje å steike dei 100% ferdige, då dei skal koke litt på sluitten. Kutt opp ein raud og ein grøn paprika i strimler, og tilsett dette i kyllingen. Ta deretter posen med panengmix og tilsett ein boks med kokosmelk. Kok i ca fem minutt. Serverast med ris eller nudlar, nudlar er best. Dette er ekstremt lettvint, har ein frisk smak, og ein føler seg veldig eksotisk -Heimelaga burger er alltid ein suksess. Her kan du google oppskrift og få mykje forskjelleg. Men, kort fortalt: Ta karbonadedeig/kjøttdeig i ein bolle, tilsett eitt egg, salt og pepar. Form dei som burgerar (ganske store, dei krympar under steiking) og svi dei fort i steikepanna. Legg dei deretter på eit brett og sett dei i ovnen på 200 grader i ca 10-15 minutt. Dei blit mykje betre om ein tek dei i ovnen i staden for å steike dei heilt ferdige på panna. Server med den salaten du vil ha, burgerbrød (som er varma i brødristar, mmm) og ellers det som måtte passe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå