AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Jeg er en jente som nettopp har fylt 17 år, og har enda ikke fått menstruasjonen. Jeg begynner å bli veldig bekymret for om det er noe galt ved meg.. Alle venninnene mine har fått den, og jeg er livredd for at det er noe som er helt feil ved kroppen min?? En venninne av meg fortalte meg at om en ikke hadde fått menstruasjonen før en var 16-17 år, så burde en gå til legen. Er det noe jeg bør gjøre? Er det virkelig noe som kan være så feil ved kroppen min at menstruasjonen uteblir? At jeg aldri kommer til å få menstruasjonen og aldri kunne få barn??? Jeg er livredd, rett og slett. Er det noen som er like seine som meg? Har jeg noen grunn til å være bekymret?
Gjest Blubberella Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Gå til legen du. Det kan hende at du har krøll i hormonene eller kanskje PCOS. Uansett er det beste å kontakte lege, bli undersøkt og få vite hva som evt er galt og hva som kan gjøres.
Gjest sykepleier Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Jeg er en jente som nettopp har fylt 17 år, og har enda ikke fått menstruasjonen. Jeg begynner å bli veldig bekymret for om det er noe galt ved meg.. Alle venninnene mine har fått den, og jeg er livredd for at det er noe som er helt feil ved kroppen min?? En venninne av meg fortalte meg at om en ikke hadde fått menstruasjonen før en var 16-17 år, så burde en gå til legen. Er det noe jeg bør gjøre? Er det virkelig noe som kan være så feil ved kroppen min at menstruasjonen uteblir? At jeg aldri kommer til å få menstruasjonen og aldri kunne få barn??? Jeg er livredd, rett og slett. Er det noen som er like seine som meg? Har jeg noen grunn til å være bekymret? Det er en fordel å oppsøke lege når menstruasjoen uteblir og du er 17. Men det kan være like lurt å få time hos en gynekolog også, for å ta en ultralyd som lar gynekologen se på eggstokkene dine og slimhinnen i livmoren. Menstruasjonen din bør i gang før du er 19 år. Kommer den ikke igang er det grunn til å finne ut hvorfor, nettopp med tanke på å sikre at du skal kunne bli mor i framtiden og forebygge/behandle usunne tilstander i kroppen hos de som ikke menstruerer regelmessig. Det du opplever kan være normalt for deg, men det kan også komme av hormonforstyrrelser eller anatomiske forhold. Så jeg ville absolutt tatt en helsesjekk med tanke på menstrusjonen din. Det er ingen grunn til å fortvile før du har snakket med lege og blitt sett på av gynekolog. Helst begge deler. Lykke til
Gjest redstar Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Hei kjære deg! Du må ikke uroe deg, noen får ikke menstrasjonen før senere men det kunne vært lurt å ta å prate med legen din. Mensen kan bli utsatt av stress,bekymringer osv. Jeg synes ikke du skal bekymre deg, men ring gjerne legen imorgen og prat med ham om det, det er ikke sikkert det er noe galt med deg eller kroppen din. Gjerne du er litt sen eller at du stresser/bekymrer deg for mye eller noe. Håper det ordner seg for deg:) Ikke bekymre deg, det er nok ikke noe alvorlig:)
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Takk skal du ha. Det hjelper å høre andre si at jeg ikke skal bekymre meg
Sugerøret Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 jeg fikk mensen tidlig (11år) mens min venninne ikke fikk den før hun var fylt 18år. Det behøver ikke være noe feil med deg,men ta en sjekk hos legen for at du selv skal kunne slappe av
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå