Annkitrin Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Hei Jeg er en jente på 21 år som har slitt med acne i mange år, var hos hudlege og fikk tabeletter og et serum å smøre i fjeset. Det hjalp på anceproblemet å nå får jeg bare noen få kviser når jeg har mensen. Men jeg har så ufattelig fet hud som blir veldig glinsete og ekkel, jeg renser huden med loreal perfect skin for blemish skin og loreal perfect skin scrub men allikevel har jeg kjempefet hud - håret mitt blir forsåvidt også ganske fort fettete... Jeg føler ikke at hudlegen tar meg skikkelig på alvor.. Kan noen hjelpe meg please?
meelissa Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Kast hudpleien fra Loreal.. Decleor og MD Formulations er supre på hudpleie. Jeg har fet hud, og det som har funket for meg er et serum fra MD formulations, det heter Continuous Renewal Serum. Jeg bruker også rensemelken og medfølgende toner fra Decleor som også er utmerket for fet hud. Fuktighetskremen fra Dermalogica (Active moist) er den beste jeg har prøvd for fet hud. Gir masse fukt uten å gjøre huden min blank!
Annkitrin Skrevet 27. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2010 Kast hudpleien fra Loreal.. Decleor og MD Formulations er supre på hudpleie. Jeg har fet hud, og det som har funket for meg er et serum fra MD formulations, det heter Continuous Renewal Serum. Jeg bruker også rensemelken og medfølgende toner fra Decleor som også er utmerket for fet hud. Fuktighetskremen fra Dermalogica (Active moist) er den beste jeg har prøvd for fet hud. Gir masse fukt uten å gjøre huden min blank! Hei takk for svar Jeg brukte MD formutaltions før men følte at de sluttet å vrike, men jeg skal ta dem i bruk igjen å se hvordan det går
Sugerøret Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 kan ikke hudlegen foreslå produkter for deg ? Min kom med en del tips som har fungert for meg
Annkitrin Skrevet 28. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2010 kan ikke hudlegen foreslå produkter for deg ? Min kom med en del tips som har fungert for meg Hudlegen jeg gikk til er en gammel utbrent mann på 60-70 så er drittlei jobben sin så jeg tviler på at han har noe å anbefale.. Men takk for svar :happy:
Sugerøret Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 haha usj da... Mulig du burde skifte lege.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 Du sier du renser og skrubber. Men fukt da? Huden overproduserer fett om den blir vasket og skrubbet ofte uten å få tilført fukt igjen.
meelissa Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 Anbefaler uansett at du går til hudpleier eller noe
Annkitrin Skrevet 28. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2010 Du sier du renser og skrubber. Men fukt da? Huden overproduserer fett om den blir vasket og skrubbet ofte uten å få tilført fukt igjen. Jeg bruker ikke noe fuktighetskrem men jeg har aldri hatt tørr hud så derfor bruker jeg ikke fuktighetskrem.
Annkitrin Skrevet 28. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 28. august 2010 Anbefaler uansett at du går til hudpleier eller noe Jeg skal spørre dem der jeg kjøper MD produktene, men nå har jeg egentlig ikke rå til så dyre produkter mn jeg tar meg råd for jeg ser så ekkel ut
meelissa Skrevet 28. august 2010 #11 Skrevet 28. august 2010 Fuktighetskrem er uansett essensielt! Uten den vil du bare gjøre vondt verre. Huden trenger fukt uansett hvor fet den er
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #12 Skrevet 28. august 2010 Du burde bruke fuktighetskrem selv om du har fet hud. Jeg brukte heller ikke det før, men en hudpleier sa da at huden bare ville overprodusere fett i stedet. Jeg trodde ikke på det lenge, men ga det til slutt en sjanse, og innser at det var akkurat det huden min trengte. Huden ble både mindre fet og mindre uren etter dette. Men det er da viktig å velge en krem som ikke tetter porene, altså en såkalt antikomedogen krem uten mineralolje. Disse tilfører fuktighet, men ikke fett. Jeg har brukt Decleor sine kremer, matt finish skin fluid og hydra floral cream (den første er lettere og gir en mer matt effekt, mens den siste gir mer fuktighet). Disse kan kjøpes på nett, hvor de er mye billigere enn hos hudpleier. Jeg bruker også litt mineralfoundation hver dag for å dempe blankhet og jevne ut hudtonen (men jeg bruker bare litt og i riktig nyanse, så det ser ikke unaturlig ut).
Rosebud Skrevet 28. august 2010 #13 Skrevet 28. august 2010 Hei du! Fuktighetskrem av noe slag er viktig uansett hvor fet hud du har. Dersom du ikke fukter huden din vil den overkompensere og produsere mer fett - ergo fetere hud. Md formulations fåes billigere på nett enn i hudpleiesalonger, by far, så foreslår at du kjøper der i stedet for i butikk, se for eksempel på nettbutikken PrettySkin4Less. Siden du sliter med blank hun vil jeg anbefale deg en krem fra Decleor som heter Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid; den gir fukt, men er samtidig mattende på huden, og gjør seg godt under sminke på dagtid Denne fåes billig på Cheapsmells og FeelUnique. Og som noen over sier, dropp L'Oreal, disse produktene er stappfulle av fyllstoffer og mineraloljer, og gjør ingenting for huden din, snarere tvert i mot. Det er også viktig å ikke skrubbe huden for mye, da vil huden bli overstimulert og produsere mer fett, og det vil du jo ikke - et par ganger i uken med skrubb holder som regel. Du kan også med fordel se på masker med leire i seg, de vil være rensende og mattende for huden. Personlig liker jeg Dermalogica sin. De har forsåvidt også en rens verdt å nevne som renser huden godt og gir en matt overflate: Dermal Clay Cleanser, anbefales på det varmeste. For eksempel kan du vurdere å kjøpe et sett med små størrelser av produktene, så ser du om det er noe for deg. For fet og blank hud ville jeg anbefalt deg å se på dette som kjøpes på JerseyBeautyCompany under 200-kroners-grensen. Her får du mange gode og trygge produkter for en billig penge (kremen Active Moist som Meelissa anbefaler er også med i dette settet. Personlig har jeg prøvd bedre kremer, men den er absolutt godkjent, og blir ikke blank. Man må rett og slett prøve seg frem, hva som passer for sin hud): http://www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/skin-kit-oily.html Jeg regner med at den blanke huden er mest problematisk for deg om dagen; bruker du sminke tilpasset din hudtype? Det finnes både primere, foundation og pudder som skal matte ned fet hud, og holde den fin gjennom dagen. Jeg liker ID Bare Minerals sin matte foundation med Mineral Veil over, men her finnes maaange produkter, så det er smak og behag om du foretrekker pudder eller flytende foundation osv. Lykke til, håper du finner noe som funker for nettopp deg
Annkitrin Skrevet 28. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 28. august 2010 Hei du! Fuktighetskrem av noe slag er viktig uansett hvor fet hud du har. Dersom du ikke fukter huden din vil den overkompensere og produsere mer fett - ergo fetere hud. Md formulations fåes billigere på nett enn i hudpleiesalonger, by far, så foreslår at du kjøper der i stedet for i butikk, se for eksempel på nettbutikken PrettySkin4Less. Siden du sliter med blank hun vil jeg anbefale deg en krem fra Decleor som heter Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid; den gir fukt, men er samtidig mattende på huden, og gjør seg godt under sminke på dagtid Denne fåes billig på Cheapsmells og FeelUnique. Og som noen over sier, dropp L'Oreal, disse produktene er stappfulle av fyllstoffer og mineraloljer, og gjør ingenting for huden din, snarere tvert i mot. Det er også viktig å ikke skrubbe huden for mye, da vil huden bli overstimulert og produsere mer fett, og det vil du jo ikke - et par ganger i uken med skrubb holder som regel. Du kan også med fordel se på masker med leire i seg, de vil være rensende og mattende for huden. Personlig liker jeg Dermalogica sin. De har forsåvidt også en rens verdt å nevne som renser huden godt og gir en matt overflate: Dermal Clay Cleanser, anbefales på det varmeste. For eksempel kan du vurdere å kjøpe et sett med små størrelser av produktene, så ser du om det er noe for deg. For fet og blank hud ville jeg anbefalt deg å se på dette som kjøpes på JerseyBeautyCompany under 200-kroners-grensen. Her får du mange gode og trygge produkter for en billig penge (kremen Active Moist som Meelissa anbefaler er også med i dette settet. Personlig har jeg prøvd bedre kremer, men den er absolutt godkjent, og blir ikke blank. Man må rett og slett prøve seg frem, hva som passer for sin hud): http://www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/skin-kit-oily.html Jeg regner med at den blanke huden er mest problematisk for deg om dagen; bruker du sminke tilpasset din hudtype? Det finnes både primere, foundation og pudder som skal matte ned fet hud, og holde den fin gjennom dagen. Jeg liker ID Bare Minerals sin matte foundation med Mineral Veil over, men her finnes maaange produkter, så det er smak og behag om du foretrekker pudder eller flytende foundation osv. Lykke til, håper du finner noe som funker for nettopp deg Hei tusen takk for mange gode råd Jeg skal få skaffet meg de riktige produktene( har 2 MD produkter hjemme enda) å krysse fingrene for at det blir bedre Jeg bruker normalt ikke noe foundation eller pudder for ellers er huden min ikke så bad å se på utenom at den er fet!
Annkitrin Skrevet 28. august 2010 Forfatter #15 Skrevet 28. august 2010 Du burde bruke fuktighetskrem selv om du har fet hud. Jeg brukte heller ikke det før, men en hudpleier sa da at huden bare ville overprodusere fett i stedet. Jeg trodde ikke på det lenge, men ga det til slutt en sjanse, og innser at det var akkurat det huden min trengte. Huden ble både mindre fet og mindre uren etter dette. Men det er da viktig å velge en krem som ikke tetter porene, altså en såkalt antikomedogen krem uten mineralolje. Disse tilfører fuktighet, men ikke fett. Jeg har brukt Decleor sine kremer, matt finish skin fluid og hydra floral cream (den første er lettere og gir en mer matt effekt, mens den siste gir mer fuktighet). Disse kan kjøpes på nett, hvor de er mye billigere enn hos hudpleier. Jeg bruker også litt mineralfoundation hver dag for å dempe blankhet og jevne ut hudtonen (men jeg bruker bare litt og i riktig nyanse, så det ser ikke unaturlig ut). Okey takk for hjelpen skal anskaffe meg rett fuktighetskrem^^
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #16 Skrevet 28. august 2010 Jeg hadde sinnsykt fet og uren hud før. Sluttet å vaske ansiktet med noe annet enn rent vann. Bruker en ansiktsskrubbe-kost (fra The Body Shop) to ganger i uken. Etter vask så smører jeg meg med en ultratynn ansiktskrem med SPF 30 fra apoteket. La roce eller noe sånt, husker ikke helt. Over den tar jeg matt mineralpudder. En gang i blant påfører jeg også antibakteriell væske i t-sonen. For meg var dette hjelpen for kviser og synlig fet hud. Huden min ser frisk ut selv om jeg ikke renser den som alle mener er riktig. Mange vil nok også fordømme måten å behandle huden på, men det er dette som fungerer for meg, så...
Annkitrin Skrevet 28. august 2010 Forfatter #17 Skrevet 28. august 2010 Jeg hadde sinnsykt fet og uren hud før. Sluttet å vaske ansiktet med noe annet enn rent vann. Bruker en ansiktsskrubbe-kost (fra The Body Shop) to ganger i uken. Etter vask så smører jeg meg med en ultratynn ansiktskrem med SPF 30 fra apoteket. La roce eller noe sånt, husker ikke helt. Over den tar jeg matt mineralpudder. En gang i blant påfører jeg også antibakteriell væske i t-sonen. For meg var dette hjelpen for kviser og synlig fet hud. Huden min ser frisk ut selv om jeg ikke renser den som alle mener er riktig. Mange vil nok også fordømme måten å behandle huden på, men det er dette som fungerer for meg, så... Hei takk for svar :-) For meg personlig så tror jeg ikke det er løsningen for meg fordi at hvis jeg bare vasker ansiktet med vann så popper kvisene opp allerede over natten =S
Gjest ¤Alena¤ Skrevet 28. august 2010 #18 Skrevet 28. august 2010 Dette hjelper selvfølgelig ikke på den fete huden, men Urban Decay sitt De-slick pudder er kjempefint å touche opp med i løpet av dagen. Det er fargeløst og synes ikke på huden, men tar bort glansen :)Har fet hud selv og går alltid med dette i veska. http://www.beautybay.com/cosmetics/urbandecay/deslickmattifyingpowder/
Monkii Skrevet 28. august 2010 #19 Skrevet 28. august 2010 Tips - dersom du bruker foundation, så prøv å bytt. Jeg merker stor forskjell på de to jeg bruker. Den ene gir fet hud, den andre ikke. Sistnevnte er Mary Kay sin!
Annkitrin Skrevet 29. august 2010 Forfatter #20 Skrevet 29. august 2010 Dette hjelper selvfølgelig ikke på den fete huden, men Urban Decay sitt De-slick pudder er kjempefint å touche opp med i løpet av dagen. Det er fargeløst og synes ikke på huden, men tar bort glansen :)Har fet hud selv og går alltid med dette i veska. http://www.beautybay.com/cosmetics/urbandecay/deslickmattifyingpowder/ Hei takk for tipset men som sagt så bruker jeg ikke pudder eller foundation men jeg skal ha det i bakhodet i tilfelle jeg får brukt for d:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå