AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Okey, jeg er invitert i baby shower (trodde ikke det var en norsk greie men..) og er helt blank. Jeg føler dette er en påtvinget måte å få meg til å kjøpe en gave så vet ikke helt hva jeg skal gi. Hva er normen (om det finnes noen)?
Gjest Enny Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Hva er egentlig greia med baby shower? Er det "bare" at man skal komme på besøk og ha med gave til babyen i magen?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 I USA er det jo slik de skaffer det nødvendige utstyret. Nærmeste familie kjøper dyre ting, og jo mindre nær du er, jo billigere ting kan du kjøpe. Da er det gjerne klær og sånn, eller folk går sammen å spleiser på noe dyrere. Synes det er en latterlig tradisjon å ta med videre til norge, verre tigge-fest finnes ikke i mine øyne.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Jeg skal også på dette snart. Jeg tenker å kjøpe noe praktisk som de kan bruke den første tiden. Vi skal gi små gaver. Jeg er litt skeptiss til dette siden mye kan skje både før og under fødsel og tenk om noe skal gå galt og sitte igjen med alt utstyret/tinga. Hørt så mye rart i det siste og tror ikke jeg selv hadde villet hatt dette, men nå er det blitt mer og mer normalt Norge har jeg skjønnt. Dette er en koelga og vi er en hel gjeng fra jobben som skal arrangere dette. Jeg ser for meg ballonger, kort, rosa muffins, kake, bamser og gaver Jeg har 3 barn fra før og vet en del ting man trenger og som kan være nyttig å få og de fleste kjøpe jo klær så det er greit med andre ting. Såg noen fine rammer på en fotobutikk idag, sparebørse, et fint babyteppe, tutte flaske, smokk, amme innlegg i ull, kremer til såre brystvorter, tynne/myke vaskekluter, gulpekluter, ull body/strømpebukser osv osv. Jeg har tenkt å kjøpe en sånn baby gaveekse i rosa som de selger på Nille til å ha gaven i
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 TS her. Jeg er så enig i at dette er en tullete tradisjon men dette er en veldig nær venninne så jeg kan rett og slett ikke si nei.. Ser for meg at en "babykurv" er en typisk babyshower gave så kanskje jeg skal kjøpe det.. Føler jeg gir nok gaver, allerede kjøpt to smågaver, blir jo barselgave og dåpsgave også.. Men men, ut å handle enda mer.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 Synes det er en latterlig tradisjon å ta med videre til norge, verre tigge-fest finnes ikke i mine øyne. Helt enig. Bare navnet er jo i seg selv ganske pinlig. Hva ville det blitt på norsk? Babygavedryss? Å arrangere fest for å feire at man er gravid er fjollete i mine øyne, men å skulle kalle festen opp etter alle gavene man håper på å få er under lavmål. Forventer de vordende foreldre å få gaver også etter at ungen har blitt født, mon tro? De fleste har heldigvis skammevett til ikke å bedrive slik åpenlys tigging.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 Nå er det vi som arangerer dette og skal overaske vår kolega, men skjønner tankegangen. Jeg er somsagt skeptisk til dette selv.
Rosalie Skrevet 28. august 2010 #9 Skrevet 28. august 2010 Jeg hadde ikke kjøpt både babyshower-gave OG barselgave, altså. Har man babyshower, må man regne med at gavene man får da blir erstatning for barselgavene.
helenaa Skrevet 28. august 2010 #10 Skrevet 28. august 2010 Jeg hadde ikke kjøpt både babyshower-gave OG barselgave, altså. Har man babyshower, må man regne med at gavene man får da blir erstatning for barselgavene. Sånn tenker jeg også. Når det gjelder gave, kan jeg anbefale billedbok. Det er det ikke så mange som gir.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå