Gå til innhold

Blender og /eller stavmikser (foodprosessor)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger kjøkkenutstyr som bla kan knuse isbiter skikkelig (slik at ungene kan lage slush) og som kan knuse sesamfrø (slik at jeg kan bake sesambrød).

Finnes det en slik maskin som utfører begge oppgavene godt eller må jeg kjøpe både blender og stavmikser/foodprosessor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger kjøkkenutstyr som bla kan knuse isbiter skikkelig (slik at ungene kan lage slush) og som kan knuse sesamfrø (slik at jeg kan bake sesambrød).

Finnes det en slik maskin som utfører begge oppgavene godt eller må jeg kjøpe både blender og stavmikser/foodprosessor?

Jeg har denne, og er veldig fornøyd.

Jeg kan knuse, mose, vispe, raspe, bake små porsjoner av f.eks paideig i løpet av ett minutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere!

Jeg surfet og leste en del om Bamix. Er det flere varianter av den eller er det en og samme stav med ulikt utstyr? Kan i så fall utstyrsdelene kjøpes etterhvert? Hvilken trenger jeg for å utføre de oppgavene jeg nevnte over?

Jo mindre utstyr jeg behøver jo bedre er det egentlig, for kjøkkenet er lite og skuffer og skap er ganske fulle fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kjøper en Bamix Ramsay Stavmixser, kan den da gjøre det meste feks knuse is skikkelig (!!!), knuse sesamfrø, piske fløtekrem?

http://www.flust.no/kjoekken-og-husholdning/husholdningsapparater/blendere-og-mikser/bamix-gordon-ramsay-stavmikser/

Hva slags beholdere skal jeg utføre oppgavene i (feks knuse isen og lage slush)? Den beholderen som følger med ser jo ganske liten ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke akkurat hvilke beholdere du vil, den som følger med er vel en drøy halvliter. Jeg har et smalt og høyt litersmål som fungerer utmerket til litt større mengde, ellers gjør jeg det gjerne rett i glasset. Litt store glass, riktignok.

Jeg ble begeistret første gang jeg knuste is med den, kjentes ikke ut som om det var noe hardt i glasset engang, den bare tygget igjennom og knuste 8 isbiter på et blunk uten at stavmixeren "hoppet" i hånden min slik de andre typene har gjort. Og rett i glasset.

Piske krem gikk fint, trenger bittelitt øvelse i hvor lenge som er riktig. Ble nesten, men bare nesten, smør.

Den kan brukes til å hakke nøtter, kaffe, sukker (til melis) etc.

Den bor på kjøkkenbenken, så når ungene har lyst på snop tar de et halvt glass med frossen frukt, fyller opp med eplejuide og mixer selv. Tar bare sekunder.

Du trenger ikke Ramsay-utgaven, du betaler mye bare for navnet, men pass på å få med en utgave som inkluderer hakkeboksen. Annet tilbehør og ekstra kniver og skiver kan kjøpes etterhvert. Jeg har denne i hvit med sort stativ: http://www.bamix.com/swissline-191.html, kjøpt hos Jernia for 1495,-

Og har lyst på denne: http://www.jernia.no/Produkter/Produktvisning?key=358811.

Velkommen til Bamix-sekten. Jeg er frelst. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bruke akkurat hvilke beholdere du vil, den som følger med er vel en drøy halvliter. Jeg har et smalt og høyt litersmål som fungerer utmerket til litt større mengde, ellers gjør jeg det gjerne rett i glasset. Litt store glass, riktignok.

Jeg ble begeistret første gang jeg knuste is med den, kjentes ikke ut som om det var noe hardt i glasset engang, den bare tygget igjennom og knuste 8 isbiter på et blunk uten at stavmixeren "hoppet" i hånden min slik de andre typene har gjort. Og rett i glasset.

Piske krem gikk fint, trenger bittelitt øvelse i hvor lenge som er riktig. Ble nesten, men bare nesten, smør.

Den kan brukes til å hakke nøtter, kaffe, sukker (til melis) etc.

Den bor på kjøkkenbenken, så når ungene har lyst på snop tar de et halvt glass med frossen frukt, fyller opp med eplejuide og mixer selv. Tar bare sekunder.

Du trenger ikke Ramsay-utgaven, du betaler mye bare for navnet, men pass på å få med en utgave som inkluderer hakkeboksen. Annet tilbehør og ekstra kniver og skiver kan kjøpes etterhvert. Jeg har denne i hvit med sort stativ: http://www.bamix.com/swissline-191.html, kjøpt hos Jernia for 1495,-

Og har lyst på denne: http://www.jernia.no/Produkter/Produktvisning?key=358811.

Velkommen til Bamix-sekten. Jeg er frelst. ;-)

Har nettopp vært innom hvitevarebutikkene vi har her i byen. Den eneste butikken som forhandlet den var Expert, men de hadde den ikke inne. De skulle ta inn en utgave av Bamix Ramsay (det var den eneste av utgavene de forhandlet). Skal vente på den og se.

Men du sier altså at man kan bruke feks et vanlig litermål i plast til å knuse isbiter og lage slush i? Jeg ser bare for meg at dette er livsfarlig..... Isbiter spretter i alle kanter og knivbladet på mikseren slår litermålet i fillebiter.... :sjokkert: Kan dette virkelig gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det som overrasket meg også, ingenting spretter og det kjennes som å mixe smør. Bare husk å bruke riktig skive/kniv til rett oppgave, så går det bra.

Jeg har ønsket meg en lenge, og den har hittil ikke skuffet. Eneste var at når jeg skulle hakke valnøtter ble det litt rart, mye "nøttestøv" og store biter omhverandre. Jeg ville ha bare biter. Men den kan jo ikke trylle, heller, og Braun-mixeren, kjøkkenmaskinen og alt det andre stæsjet jeg har brukt oppigjennom klarer det heller ikke, så der får jeg bruke kjøkkenkniven fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi laget forresten slush heromdagen også, fylte glasset halvveis opp med isbiter, helte oppi saft og drrrrr ferdig. Uten isbitprosjektiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi laget forresten slush heromdagen også, fylte glasset halvveis opp med isbiter, helte oppi saft og drrrrr ferdig. Uten isbitprosjektiler.

:ler:

Tusen takk for all infoen. Expert skulle få maskinen inn på torsdag så da skal jeg dra og kikke. Høres ut som om dette er det jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha denne på mine innlegg.

Den Bamix-dingsen høres jo rett og slett genial ut, og jeg vil ikke miste navnet på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...