Gjest Agurkolat Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Kom på at eg sakna yoghurt moussen te Tine, som forsvandt for eit par år sidan. Er da nokon som har ein god oppskrift på yoghurt mousse som er luftig, som tar grunnlag i kjøpeyoghurt?
ssgxd Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Har oppskrift på yoghurtfromasj, det blir vel noe av det samme? Jeg synes den er KJEMPEgod! Oppskrift: Du trenger 6 gelatinplater 2 eggehvitter 1/2 dl sukker 1/2 dl vann 5 dl yoghurt=ett stort beger fra Tine. Bløt opp gelatin i kaldt vann (ikke den halve dl) Stivpisk eggehvittene og tilsett sukker. Pisk litt til. Kok opp 1/2 dl vann. Ta gelatinplatene ut av vannet og "press vannet ut", legg de i det varme vannet og kok til de er helt oppløst. Hell yoghurt i en bolle, rør inn gelatinvannet, vend i de stivpiskede eggehvittene. (Skal det se bra ut kan du nå helle fromasjen over i en annen bolle). Sett i kjøleskapet til den er stiv. Jeg pleier å lage dobbel porsjon dersom jeg skal ha en normal "potetgullbolle" med fromasj. Du kan bruk hvilken som helst yoghurt du vil, og 5 dl tilsvarer ca. Tines store beger med alltid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå