Gå til innhold

Nå selger vi huset vårt og kjøper noe billigere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt, vi selger huset vårt for heller å kjøpe et billigere hus. Ikke fordi vi ikke har råd til å ha det, men fordi vi heller vil bruke penger på andre ting.

Vi er ca 40 år begge to, og vil ha mer å rutte med nå når vi har større frihet mht unger osv. Vi bygde hus for 5 år siden, og har dermed fortsatt et stort huslån, noe som ikke passer oss helt.

Er det flere som har gjort det samme, solgt dyr bolig for å få mer penger å bruke på andre ting, eller er vi helt mot strømmen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holder på med akkurat det samme ;=)

Skrevet

Vi holder på med akkurat det samme ;=)

Hvor langt har dere kommet i prosessen da?

Vi solgte huset vårt i går, det gikk godt over takst...og en time etter hadde vi kjøpt neste hus. Med egenkapital og billigere hus, går vi ned 1 mill i huslån. Det blir deilig!

Gjest SmallTalk
Skrevet

Vi kan sikkert finne på å gjøre noe sånn når vi blir gamle (les 60+), men ikke før det. Synes det er veldig deilig med god plass. :)

Skrevet

Hvor langt har dere kommet i prosessen da?

Vi solgte huset vårt i går, det gikk godt over takst...og en time etter hadde vi kjøpt neste hus. Med egenkapital og billigere hus, går vi ned 1 mill i huslån. Det blir deilig!

Gratulerer med salg og kjøp! Det er så godt å høre at det finnes folk som ikke må tyne seg for å sitte med "flotteste huset", men heller går ned for å ha noe de kan leve med. Lykke til med nytt hus! :)

Skrevet

Gratulerer med salg og kjøp! Det er så godt å høre at det finnes folk som ikke må tyne seg for å sitte med "flotteste huset", men heller går ned for å ha noe de kan leve med. Lykke til med nytt hus! :)

Tusen takk :)

Smalltalk, vi fikk faktisk et større hus med 2 mål tomt i et mer sentralt strøk, men ikke fullt så nytt...

Skrevet

Ikke akkurat, men vi bor langt under evne for å si det sånn. Det er deilig å ha god råd, mye bedre enn å ha god plass syns jeg. Og så er det så mye mindre jobb med liten leilighet enn f.eks enebolig. Vi sparer både tid og penger :)

Skrevet

Jepps - har gjort akkurat det samme - gikk fra stort hus med mye arbeid og utgifter, til mindre - men nyere leilighet. Vi fikk mindre plass - men mer penger og - enda viktigere - mer tid!

Gjest Constanze
Skrevet

Solgte også stor villa og kjøpte ny leilighet med høy standard. Nå har jeg mer penger, minimal gjeld og masse mer tid :)

Tjente så godt på huset at jeg har fått det akkurat som jeg ville på det nye stedet. Kjempeglad for avgjørelsen og har ikke angret en eneste gang - tvert imot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...