Gå til innhold

Svir når jeg tisser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tisset iste og da svei det litt på slutten av tissen. Var ganske "lang" tiss, hadde holdt meg i tre kvarter. Men hvor lenge skal det svi før jeg bør dra til legen? Har aldri hatt urinveisinfeksjon eller noe, så vet egentlig ingenting..

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Tre kvarter er ikkje lenge å halde seg - med mindre du har ein urinveisinfeksjon. Dra til legen i morgon, du. Det svir mest mot slutten, så vidt eg huskar.

Skrevet

Drikk MYYYYYYYYYYE vann, det kan få det bort.

Skrevet

Du kan avvente et par dager og se om det kommer igjen. Jeg har ofte slike infeksjoner og merker det på forskjellige måter. Hvilket symptom som kommer først varierer fra gang til gang.

1. det svir når jeg tisser, noen ganger på slutten og noen ganger svir det begynnelsen og evt under helle seansen.

2. er vondt, ubehagelig å få i gang tissinga. Altså idet klaffene åpner seg og like før det kommer ut.

3. Det lukter, litt som om du har spist en overdose "Honny Corn" frokostblanding.

4. det verker i nyreområdet.

5. det verker der blæra er plassert.

Går det for lang tid har jeg alle symptomer. Noen ganger, i starten, veksler det mellom de ulike symptomene.

Og husk, det er ingen stor ting å levere en urinprøve. Det er legesekretærene som tar prøven. (sist jeg hadde åpnet hun bare lokket og sa "ja, her er det ikke tvil", lukta skikkelig) De sjekker den på et par minutt så du trenger ikke tenke på at du opptar tid på legekontoret.

Skrevet

Har ei "gal" venninde som drikker et glass eddik få styrten. Og det virker sier hun. (man må jo være gal for å få sånt ned)

Appelsinjuice er bra å drikke. Men uansett, det viktigeste er å drikke masse slik at du får renset. Det gjelder også dersom du tar medisiner mot infeksjoner.

Å gå med en slik infeksjon for lenge er farlig, det kan gå til nyrene.

Hadde kronisk nyrebekkenbetennelse i tolv år, holdt på å ta livet av meg (de fant ikke årsaken før, klaffene virket ikke).

Gjest Atanih2
Skrevet

Dra til legen med en gang. Jeg gikk rundt og ventet på at det skulle gå over, til jeg en dag fikk så vondt nederst i ryggen og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Foreldra mine kjørte meg til legevakta - Jeg hadde nesten ødelagt nyrene mine ved å gå så lenge rundt med det (da visste jeg heller ikke hva urinveisinfeksjon var). Bare legen trykka svakt på nyrene mine, mistet jeg nesten pusten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...