Gå til innhold

Lymfedrenasje kontra lymfemassasje

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har behov for å få i gang lymfene så kraftig som mulig (kan ikke mosjonere), og lurer litt på om noen kan forklare meg forskjellen på lymfedrenasje og lymfemassasje, og om noen av dem er mer effektivt enn den andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg har begynt å trene på sånn vibrerende maskiner for å få i gang lymfene mine skikkelig, og det har hjulpet meg kjempemye. Lymfemassasje for å stimulere lymfene litt, og lymfredrenasje dersom de virkelig er hovne og ikke drenerer. Jeg legger, i mitt tilfelle, benet og armen min på en sånn vibrerende maskin og det drenerer i vei. 20 min 2 ganger i uka, perfekt for meg. Har slutta å være hoven, og vond.

Skrevet

Hm, jeg har begynt å trene på sånn vibrerende maskiner for å få i gang lymfene mine skikkelig, og det har hjulpet meg kjempemye. Lymfemassasje for å stimulere lymfene litt, og lymfredrenasje dersom de virkelig er hovne og ikke drenerer. Jeg legger, i mitt tilfelle, benet og armen min på en sånn vibrerende maskin og det drenerer i vei. 20 min 2 ganger i uka, perfekt for meg. Har slutta å være hoven, og vond.

Men jeg kan ikke trene, jeg må få indirekte hjelp hvor jeg er stillesittende/liggende. Har testet IR Sauna som var utrolig bra, men har ikke tilgang på det lenger. Så nå er valget drenasje eller massasje. Så drenasje er kanskje bedre hvis man er hoven, og massasje hvis ikke? :klø:

Skrevet

Men du trenger ikke å trene på disse vibrerende maskinene, du kan rett og slett sette deg på rumpa ned på den, så trener den deg av seg selv. Venninnen min beskrev det som "verdens største morrovibrator" hihi.

Drenasje dersom man er hoven, og massasje hvis ikke. Man må få drenert vekk hevelsen og vannansamlingen. Jeg har et syndrom som gjør at lymfene mine ikke fungerer som de skal, og ikke drenerer den høyre foten min. Den er nesten konstant hoven og jeg bruker ofte støttebandasje for å tvinge vannet vekk. Når det ikke er hovent, blir jeg massert. Når det er hovent, setter jeg meg på vibratormaskinen, og ser hvordan vibreringen drenerer foten min.

Ps, jeg var den som svarte først i denne tråden, bare så du vet.

Her er den greia jeg mener: http://www.vibe-easytrain.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...