Gå til innhold

Hva skriver man i takkekort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har vi fått takkekortene fra fotografen, jeg er kjempefornøyd med både design og bilde, men så kommer det store spørsmålet: Hva skal vi skrive i dem?

I noen av dem kommer jeg til å være mer personlig enn andre, men jeg det jeg lurer på er hva jeg skriver i takkekort til feks gamle naboer som har gitt en vase?

Jeg har tenkt noe som dette:

Kjære (navn)

Takk for gaven (eventuelt en vase om det var det vi fikk) vi fikk til bryllupet vårt (dato).

Hilsen/fra ???

Og skal det være bryllupet vårt eller vårt bryllup? Her er meg og mannen dypt uenige...

Skrevet

Vi skrive noe sånn som:

Kjære ...

Tusen takk for den fine vasen vi fikk i anledning vårt bryllup, og for at du/dere var med på å gjøre dagen til en minneverdig og flott dag for oss.

- Brud & Brudgom

Til de som ikke var der droppet vi den siste linjen, og til noen skrev vi "for all god hjelp i forbindelse med organiseringen" eller "for den flotte kaken du bakte" eller noe liknende.

Gjest Eurodice
Skrevet

Endelig har vi fått takkekortene fra fotografen, jeg er kjempefornøyd med både design og bilde, men så kommer det store spørsmålet: Hva skal vi skrive i dem?

I noen av dem kommer jeg til å være mer personlig enn andre, men jeg det jeg lurer på er hva jeg skriver i takkekort til feks gamle naboer som har gitt en vase?

Kjære (navn)

Takk for gaven (eventuelt en vase om det var det vi fikk) vi fikk til bryllupet vårt (dato).

Hilsen/fra ???

Og skal det være bryllupet vårt eller vårt bryllup? Her er meg og mannen dypt uenige...

Om du skriver "bryllupet vårt" eller "vårt bryllup", vil jeg si kommer an på hva som faller naturlig for deg/dere, hvordan dere snakker i dagliglivet.

Skrevet (endret)

Vi prøvde å skrive så personlig og naturlig som mulig. Noe som utelukket "Kjære", og vi underskrev gjerne med "Klem fra" hvis det var naturlig til den vi sendte til. Det ble nesten som et lite brev hvor vi uttrykte hvor glad vi var for gaven og for at de ville dele dagen for oss. Ingen takkebrev ble like :) Men vi tenkte bevisst på den vi skrev til når vi formulerte brevet.

Endret av Jade
Skrevet

hva man skriver i et takkekort? eh, takk, kanskje? ;-)

sorry MÅTTE bare bølle litt med den der...

Men ellers, om dere ikke blir enige med bryllupet vårt, eller vårt bryllup, hva med å skrive "da vi giftet oss"?

Skrevet

Kjære (navn)

Hilsen/fra ???

Kall oss gjerne upersonlige, frekk og kjedelig, men vi hadde ferdigtrykt "Tusen takk for gaven. Hilsen x og x" på kortene. Datoen sto i et hjørne.

Greit nok at noen vil skrive det selv, men jeg skjønner ikke vitsen med å skrive hva man har fått, for det vet jo mottakeren selv.

Hadde jeg hatt en fin håndskrift, så hadde jeg kanskje vurdert å skrive på de selv, men det har jeg ikke...

Skrevet

Kall oss gjerne upersonlige, frekk og kjedelig, men vi hadde ferdigtrykt "Tusen takk for gaven. Hilsen x og x" på kortene. Datoen sto i et hjørne.

Greit nok at noen vil skrive det selv, men jeg skjønner ikke vitsen med å skrive hva man har fått, for det vet jo mottakeren selv.

Hadde jeg hatt en fin håndskrift, så hadde jeg kanskje vurdert å skrive på de selv, men det har jeg ikke...

Det handler jo noe om takknemlighet og at dere faktisk vet hva dere har fått av hvem!

Skrevet

For manger er det bildet i takkekortet som er det viktigste - så jeg ser ikke noe problem med å velge denne løsningen!

Har gjort det selv - og da slipper jeg å takke for spesifikke gaver. Som du sier så vet giver utmerket godt hva han/hun ga til oss på den dagen.

Skrevet

Helt ærlig driter jeg i bildet, de færresten har usedvanlige bilder på noen måte. Synes man bør skrive skikkelige takkekort, ikke nødvendigvis hva man fikk, men en personlig hilsen til alle man skriver til.

Skrevet

Jeg synes som mottaker at det er fint å få et personlig skrevet kort. Da føler jeg meg ikke som gjest nr 57 på bord nr 8, og gave nr 38 i gaveboken. Da vet jeg at jeg blir satt pris på som gjest, og at brudeparet faktisk vet hva de har fått, og setter pris på det. Og kanskje om 20 år, så vil de se på gaven og si at det var den gaven de fikk av Jade og Herr Jade :) Er man takknemlig for at gjestene kom og for gaven de ga, så kan man vel avse noen minutter på å skrive noen personlige ord til vedkommende. Man snakker trossalt om nære venner eller familie her, ikke en forretningsforbindelse! Hadde jeg ikke hatt pen håndskrift, så hadde jeg skrevet på data og printet ut på pent ark og limt inn.

Men jeg sier ikke at dere som masseproduserer ferdig påskrevne takkekort ikke er takknemlige. Det vet dere jo best selv :) Det er nok av de som ikke gidder å sende takkekort overhodet. DE vil jeg si er utakknemlige.

Skrevet

For meg er det bildet som er det viktigste - iallfall om jeg ikke var tilstede på dagen. Jeg har lyst å se hvordan de lykkelige så ut på sin store dag!

Har man fått 80 gaver - tar det jo en evighet å skrive takkekort som er skreddersydde til hver enkelt giver.

Skrevet

Tusen takk for gode svar!

Jeg skal skrive nærmere 85 takkekort, men synes bare det er hyggelig. Teksten vi har endt opp med er noe som dette:

Kjære ...

Tusen takk for den flotte gaven vi fikk til bryllupet vårt (dato)

brud og brudgom,

og til de som var med å hjalp til med å stelle i stand, hadde andre oppgaver skriver vi:

Kjære...

Tusen takk for den flotte gaven, den gode hjelpen og de koselige ordene vi fikk i anledning bryllupet vårt (dato)

brud og brudgom

Tror det blir bra :) I tillegg legger vi til litt småpersonlig der det føles naturlig!

Jeg er blant de som synes det er koselig å lage/skrive kort selv, men skjønner veldig godt at ikke alle er slik. Så jeg vet at jeg hadde blitt like glad for et ferdigtrykt takkekort som for et håndskrevet. Det viktigste er jo at man blir husket på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...