Gå til innhold

Papirmølle...HJÆLP!!!!!!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

On 2002-05-03 10:57, Augustbrud02 wrote:

Det eneste sikre er at ekteskapspapirene ikke kan være underskrevet slik at de er eldre enn 4 måneder, det står t.o.m. her:

Sakset fra rettledning for brudefolk om prøving av ekteskapsvilkår:  

Har det gått mer enn 4 måneder fra attest ble gitt, eller i tilfelle fra det tidspunkt ekteskapsvilkårene ble prøvd (uten at  

attest ble gitt), kan vigsel ikke skje før etter ny prøving av ekteskapsvilkårene.

Dette har jo ingen ting med når du skrev under papirene...

Bare at en ikke kan levere inn papirene før det er mindre enn fire mådeder til bryllupet.12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okay.. jeg har hørt meg rundt, og dette er slik jeg tolker det hele. Det er 'Prøving av ekteskapet' eller hva dokumentet heter som ikke må være eldre enn 4 mndr. Alle andre offentlige dokumenter skal bare være offentlig godkjente. Dvs. at vi som fikk fødselsattesten vår da vi ble født kan vedlegge denne, evt. dåpsattester som ble utskrevet den gang for lenge siden.

Jeg har ennå ikke kommet over et sted hvor det står at det er normalt at offentlige dokumenter blir 'foreldet' etter 4 eller 6 mndr. Hvis det er noen som har dokumentasjon på dette vil jeg gjerne bli korrigert på dette området.

Sjøl kommer jeg til å sende inn det jeg har, bryr meg ikke om datoene på noe av det, for alle papirer er gyldige til alt annet, så hvorfor ikke når jeg skal gifte meg også?

Lykke til i papirkaoset! icon_smile.gif

Maggie!

Skrevet

Jeg vil bare legge til at da jeg ringte kirkekontoret for å få papirene tilsendt, minnet hun spesielt om at underskriften på ekteskapspapirene ikke måtte være eldre enn 4 måneder fra datoen vi skulle gifte oss, nettopp p.g.a. foreldingen på offentlige dokumenter. Mulig at dette ikke gjelder alle steder, men jeg vil bare gjøre obs på at dere muligens får papirene i retur om underskriften og datoen er eldre. icon_wink.gif12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...