Gå til innhold

- Hvordan er synet ditt? -


Edie

På grunn av synet mitt bruker jeg;  

  1. 1. På grunn av synet mitt bruker jeg;

    • briller
      19
    • linser
      34
    • lesebriller
      11
    • ingenting
      19


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser kjempebra, men må allikevel ha briller. Jeg skjeler en anelse og trenger derfor prismer. Og så har de samtidig rettet opp de skeve hornhinnene mine (i brilleglassa altså).

Jeg burde vel helst ikke bruke brillene og gjøre øvelser for å trene opp øyemuskulaturen - eller bruke brillene hele tiden. Men jeg gjør det akkurat som jeg føler for. Noen ganger kan jeg gå uten i flere dager, andre dager får jeg hodepine etter 2 timer uten. Jeg kan legge til at jeg generelt sett klarer meg mye bedre uten briller ved PCen i timesvis enn en halvtime med nesa i ei bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langsynt. Trenger PC/lesebriller. Har ikke fått det enda.

Ser godt, men får fort hodepine når jeg sitter foran dataen...noe jeg gjør ganske ofte både på jobb og hjemme.

Jeg er KRESEN på briller, og de kuleste var selvfølgelig designerbriller og RÅ-dyre. Får lete videre...eller spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er -4,00 og-4,50 (nærsynt), så jeg bruker alltid linser eller briller. Ellers så ser jeg jo nesten ikkeno :briller::roll: Bruker mest dagslinser, det liker jeg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bruker linser på dagtid. Hviler øynene mine med de stygge uglebrillene på kvelden når døra er låst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker linser - og har briller - ser utrolig dårlig (nærsynt) og har måtte ha synshjelp siden jeg var 7...

Suz 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har briller.

Skal bli flinkere til å bruke dem (blir så fort lei. Har hatt 8-9 brillepar siden jeg begynte med briller.....)

Prøvde linser hos optiker, og syntes det funket bra. Men det kom til slutt fram til at jeg ikke hadde særlig godt av det, fordi jeg har blodkar (tomme riktignok) på hornhinnen, og de kan sannsynlig fylles igjen om jeg bruker linser....

Det som er synd, er at det kunne hjulpet meg mht hodepine / migrene....

Diva`s diagnoser :

Langsynthet

Brytningsfeil

Skjeve hornhinner, og hadde hornhinnebetennelse da jeg var liten.

Dårlig samsyn / dvs. ikke synkront. Har tendens til å overbelaste høyre øye.

Blodkardannelse over hornhinnene, som et slags nett. Er livredd for at de engang skal fylle seg. Da vil jeg ikke kunne se så særlig bra. Ikke kan jeg få "byttet" / transplantert heller,- fordi blodkarene er på hornhinna.... Rett og slett.

Har hatt øyeplager siden jeg var svært liten.....

Det suger :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nærsynt og bruker linser, har gjort det siden jeg var 13. Men er ganske flink til å hvile øynene med briller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker briller når jeg ser på tv, er på kino og kjører bil.

Er nærsynt, sist jeg målte var graden -2,5. Jeg har prøvd linser en gang, og når jeg får råd skal jeg bytte ut brillene og gå med linser hele tiden.

Jeg misliker sterkt å gå med briller offentlig, da myser jeg heller når jeg skal lese et butikkskilt på 40 meters avstand. :oops:

Jeg bruker ikke briller når jeg leser bok, for da får jeg hodepine med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nærsynt men har bare -0,75 og -1,25 + skjeve hornhinner.

Skal egentlig bruke brillene hele tiden, men det liker jeg ikke (selv om jeg har fine briller og de ser bra ut på meg). Bruker det alltid når jeg er på nye steder og vil se ordentlig, + når jeg bruker pc, TV film etc etc.

prøvde linser i flere mnd, men funker ikke, overømfintlig på øya, så det renner og renner i lange tider. Måtte stå opp en halvtime tidligere hver morgen, og det gidder jeg ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærsynt med skjev hornhinne, bruker briller. Bruker linser dagslinser) en gang i blant dersom brillene bare kommer i veien, men foretrekker helt klart briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har noen lesebriller et sted... De blir sjelden brukt. Jeg lar heller være å lese bøker....

Jeg har ikke så veldig behov for dem. Har ca +1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bittelitt langsynt, bruker bildene foran pcen, når jeg leser og hvis jeg er sliten i øynene.. får fort hodepine og da hjelper de utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langsynt og har skjeve hornhinner. Burde brukt briller hele tiden visstnok, men er ikke flink til det. Bruker de når jeg kjører bil, og ellers når jeg merker at jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal egentlig bruke briller når jeg leser/ser på TV.

Men er ikke noe flink til å bruke dem.

Må skjerpe meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...