Gå til innhold

Noen som har vært undervektige her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva gjorde du for å gå opp i vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veide 56 kg en periode for 5-6 år siden. Er 1,76 høy. Så syk ut. Det værste var at skuldrene mine ble benete, toppen at kravebenet sto rett opp. Stygt! Bestemte meg for å ta meg sammen, gikk ned i vekt pga. samlivsbrudd, flytting og stress. Så jeg begynte å spise mer og begynte å trene. Da kom kilone på etterhvert. Trening gjør at man får mer matlyst så det funket bra:) Nå veier jeg 65 og er akkurat passe:)

Skrevet

Begynte å trene styrke og spise til faste tider.

Skrevet

La bare plutselig på meg.

Skrevet

Er vel igrunn undervektig, og leter ennå etter måten å legge på meg slik at legene kan slutte å gnåle på meg angående vekten ;)

Skrevet

Jeg var undervektig en periode etter ammeslutt.

Tok meg et år å komme sånn noenlunde tilbake til matchvekta mi, og oppskrifta var enkel- spise mer, spise oftere, ikke spare på hverken chipsen eller iskremen, og bevege meg mindre.

Nå som jeg er i full jobb igjen og med et travelt liv ellers, sliter jeg med å holde vekta oppe...

(Høy forbrenning, dårlig matlyst på formiddagen og liten tid til å spise + trening. Jaja, det gode som kommer ut av det er at når det er utsolgt for et populært plagg i de vanlige størrelsene, finner jeg det som regel i xs!)

Skrevet

Jeg er 177 og veide 59 kg på det minste. Da var jeg veldig tynn, og jeg spiste ingen karbohydrater eller stivelse - kun frukt/grønnsaker og fisk/kylling/kjøtt og vann. Spiste ikke noe fett heller, så da var det ikke rart jeg raste ned i vekt.

Jeg begynte å spise mer fett, og da fikk jeg en sunn og normal vekt i forhold til høyden.

Spiser fortsatt ikke kabohydrater og stivelse, fordi jeg ikke tåler det, men jeg spiser en del fett og da holder jeg vekten stabil. Dvs sundt fett!

Skrevet

Begynte å trene styrke og spise til faste tider.

Og tok faktisk p-sprøyta og begynnte å legge på meg litt og fikk kvinnelige former! :)

Skrevet (endret)

Jeg er 165, og veide for et år siden 50-53 kilo. Jeg så helt ferdelig ut, selvom BMI tilsier at jeg var normalvektig.

Folk lurte på om jeg var syk, etc.

Det som fikk meg til å gå ned i vekt var en veldig aktiv jobb, og det at jeg glemte å ,siden jeg hadde så mye å gjøre.

Så jeg sluttet i den jobben rett og slett. :)

Jeg gikk opp cirka 8 kg, og nå har jeg gått ned igjen 3-4 kg pga p-piller. Jeg er egentlig helt normalvektig til vanlig, men går ned i vekt av p-piller også (jeg er vel blandt de få som oppever det).

Endret av Sæzzy
Skrevet

Jeg er nesten som deg Sæzzy. Folk spør og hele tiden om jeg er syk, enda jeg er helt normaltvektig.

Lurer selv på hvordan jeg skal gå opp litt i vekt.

Skrevet

Jeg begynte å spise mat igjen. Anbefaler å spise mye sjokolade, sjokoladepudding og generelt desserter etter middag. Spis to store porsjoner til middag og spis middag hver dag. Da går du opp i vekt.

Skrevet

174 høy å veide 49 kilo i en vanskelig periode.

Kjøpte slankepulver på apoteket som jeg blandet med helmelk, drakk dette til frokost.

Dette økte vekten og matlysten min så for meg var det en god løsning.

Jeg orket ikke spise noe men drikke gikk greit, med denne løsningen visste jeg at jeg fikk i meg nok og riktig energi til å fungere bra på jobben.

Evt går det ann å lage seg smoothie til frokost med masse frukt, bær og biola. jeg ville nok gjort det visst jeg hadde hatt samme problemet nå.

Skrevet

Er ca 1.80 og veide 49 kg i februar/mars.

Måtte opp i vekt naturlig nok, så innlagt med kostliste (2000 kcal) økte vekten med ca 0.5 kg i uken. Men dette var jo en undervekt jeg selv hadde "skapt" og ønsket jo ikke selv å gå opp.. Så blir nok litt annerledes.

Er normalvektig i dag, gått opp snart 15 kilo. Spiser nå det meste. Jeg spiser! (men er likevel alltid sulten, gir seg aldri det her matsuget altså :tristbla: )

Håper bare så inderlig vekten stabiliserer seg!

Skrevet

Ja. Jeg har hatt anokeksia nevrosa og var svært svært undervektig.

Siden fikk jeg bulimia nevrosa - overspiste og plutselig er jeg god og rund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...