Gå til innhold

Kommentar fra arbeidskollega :(


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

På personalmøte i dag hadde vi en diskusjon rundt noe PCstyr som skulle ordnes på jobben. Jeg har en del erfaring med PC så jeg ble spurt om jeg kunne ordne dette. Jeg sa ja til det. Da sa en arbeidskollega av meg foran alle de andre "ja, livet til XXXXX er jo slik at hun sover 4 timer, er på jobb 8 timer og sitter foran PCen de resterende timene av døgnet." Jeg så på ham og sa "hahahaha" ironisk. De andre bare så på meg men sa ingenting. Dette syntes jeg var en stygg kommentar fra min arbeidskollega og jeg ble litt såret over at han tror jeg ikke har noe liv. Hvor tragisk synes han jeg er? Han hadde ikke noe grunnlag for å si sånt og ikke er det slik virkeligheten er heller. Hvordan bør jeg reagere på denne kommentaren? Skal jeg glemme den? Er jeg for sår forde jeg tok meg nær av kommentaren? Skal jeg si noe til han på jobb over helgen?(jeg jobber ikke 100% så jeg skal ikke på jobb i morgen)Hvordan ville du reagere på en slik kommentar som du synes var urettmessig kommet mot deg? Det føltes som han gjorde litt narr av livet mitt. Han vet jo at jeg har PC som en av mine store interesser men jeg sitter ikke foran PCen hele tiden når jeg er hjemme og ikke sover likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han ble litt fornærmet fordi det ikke var han som ble spurt om hjelp og vist tillit? Mindreverdskomplekser pleier iblant å være bakgrunn for slike flåsete kommentarer.

Prøv først og fremst å heve deg over den idiotiske kommentaren, og bare gjør den oppgaven du ble bedt om. Når du får ros for vel utført arbeid, kan han sitte der og føle seg lur! Hvis man skal prøve å "ta igjen" på en slik kommentar, blir det ofte kunstig og dumt.

Alternativet, hvis du føler du går og irriterer deg (og jeg har "vært der"...) er å spørre ham rett ut på tomannshånd om hva han egentlig mente med den kommentaren. Om han virkelig mener at du ikke har et liv? Da får han anledning til å svare for seg, og det spørs om han er så veldig tøff ansikt til ansikt... Kanskje han rett og slett prøvde å være litt morsom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Det kommer jo helt an på hva slags situasjon det var - hva slags tone han brukte, og hva slags tone dere har til vanlig.

Jeg hadde nok ikke tatt det til meg om en av mine kollegaer hadde slengt sånn med leppa - og spesielt ikke om det, det er jo sant :ler: - men så er miljøet oss i mellom også slik at vi naturlig er litt "frekke i kjeften"/tuller mye.

Men, hvis du synes det var ekkelt, så er det sikkert en idè å si det til ham, så han får en sjanse til å unnskylde også.

Både hvis det var ment som kun fleip - og hvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke for å være frekk eller ufin på noen måte, men er det en grunn til at du reagerer slik du gjør?

Hadde det vært meg så hadde jeg ikke giddet å bry meg særlig om det, spesielt hvis det var usant.

Du kan jo også komme med en motkommentar en gang senere da. Eks. hvis han spør deg om noe kan du jo svare litt ironisk at:

*beklager med jeg sitter så mye foran PC`n at det har jeg ikke tid til..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja det er nok en grunn til at jeg reagerer som jeg gjør. Jeg burde kanskje skrevet det i første skrivet her men jeg føler veldig ofte at denne kollegaen som sa dette er en som jeg føler at ganske ofte kommer med småskitne kommentarer til meg og er litt ekkel i munnen mot meg. Nesten som om han er misunnelig på meg fordi jeg er jente med mine PCkunnskaper. Jeg vet ikke. Eller han ikke liker meg så det er derfor. Jeg tar meg mer nær av hans kommentarer enn av andres særlig fordi han later som overfor de andre jeg jobber sammen med at han vet så mye om meg og mitt privatliv og sånt. Jeg har ikke noe mer kontakt med han enn med de andre jeg jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Overse han og prøv å komme små spydige kommentarer tilbake til han.

Det kan jo hende at de andre arbeidskollegaene dine ikke liker kommentarene hans, og derfor ikke sa noe når han kommer med de.

La han heller komme med kommentarene uten at du bryr deg, og overse han fullstendig. Han må vel gå lei til slutt, når han skjønner at du ikke bryr deg.

Han virker ganske sjalu på deg og dine kunnskaper, så la han være sjalu. Det er jo bare seg selv han bygger opp en irritasjon mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange viktige poeng i innlegget til lekeball. Mye kommer ann på hvordan han sa det osv. Og Merete kan godt være inne på noe når hun spør hvorfor du reagerer slik. Stiller du selv spm til det at PC kanskje tar opp for mye tid, eller føler du selv at du ikke har noe liv? - Alt dette forsterker kommentaren til kolegaen din, uansett om det var humoristisk sagt eller ei.

Om du overreagerte kan vi ikke vite i og med at vi ikke var der.

Sånne kommentarer kan ha baktanker, - og det kan ikke ha det.

Uansett, skulle det bli et problem, så kan du jo snakke med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væren skrev:

Kanskje han ble litt fornærmet fordi det ikke var han som ble spurt om hjelp og vist tillit? Mindreverdskomplekser pleier iblant å være bakgrunn for slike flåsete kommentarer.

:Nikke:

Enig, det kan være en grunn....

Ta en prat med kollegaen din du! Det lønner seg alltid å ta opp ting på en arbeidsplass, få renset lufte, og gå videre...! :D

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ganger kan det også være fristende å spørre om det er lenge siden vedkommende har fått seg noe...

Ikke særlig pent, men veeeldig fristende! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er vel dette ikke en kommentar man generelt bør henge seg for mye opp i. Men som du sier så føler du at denne kollegaen ofte kommer med slengbemerkninger til deg. Hvis du ikke klarer å overse dette så gi tilbake med samme mynt eller konfronter han med dette en gang for alle! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg synes du håndterte situasjonen bra, jeg.

Hadde jeg vært deg, tror jeg ikke jeg ville sagt i fra i og med det går noen dager til du får se han igjen neste gang. Sier du at kommentaren såret deg, vil han kanskje tro at han "traff" riktig. - men kommer han med en lignende kommentar igjen, synes jeg du skal si fra. Du kan du jo f.eks si at det var ikke noe pent sagt og at du ikke setter pris på kommentarer av den typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...