Gjest 5 dagers Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 heisann. jeg har hatt ubeskyttet sex og i morgen har det gått 72 timer, noe som da tilsvarer at fristen for å ta angrepille renner ut..Fikk greit noia over at jeg klarte å være så uansvarlig, så ble nødt til å lese meg på nettet..der jeg kom over en ny angre pille som man på ha resept på som har like god efekt etter 5 dager. Probblemet er at jeg ikke rekker å få time hos fastlegen innen den tid. derfor lurte jeg på om det er en mulighet å dra til legevakta? å er det noen som vet hvor mye denne angre pillen koster? tusen takk på forhånd
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Om 72-timers grensen går ut i morgen, kan du jo reise på apoteket å kjøpe angrepille reseptfritt der. Om du rekker det så klart.
Gjest 5 dagers Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 helse stasjonen er ikke åpen på onsdager. å føler at det en veldig stor risiko å ta den pilla som går ut etter 72 timer. vil mye heller ta 5 dagers pilla. tror dere det er en mulighet at legevakta har det, eller kan sende meg raskt over til fastlegen?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Ring legevakta med en gang og forhør deg.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Ingen angrepille registrert i Norge har virketid opptil 5 dager, det er 72 timer på samtlige. Så du bør rett og slett stille på apoteket i morgen tidlig og kjøpe reseptfri angrepille og ta den med en gang. Og være mer forsiktig for ettertiden.
Gjest 5 dagers Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 jo det har faktisk kommet en 5 dagers angre pille til norge. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=597674 http://www.klikk.no/helse/article542421.ece
Gjest mise Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Hva med nattåpent apotek? (vaktapotek). Angrepillen har bedre effekt jo før den tas, så den blir gradvis dårligere frem mot 72 timer etter samleiet, for så å være tilnærmet unyttig etter dette. Vil råde deg til å ta den så snart som mulig!
Gjest hy Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 noen som i det hele tatt hører etter på hva jenta har å si? Ja ring legevakta de vil uansett hjelpe deg om de ikke gir ut respept
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2010 #10 Skrevet 25. august 2010 Vær obs på at dette er et nytt middel, og det er ikkestudier ang graviditet. Så, om du blir gravid så er dette rene ruletten.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2010 #11 Skrevet 25. august 2010 Og ja, jeg vil anta at denne er mer enn godt nok markedsført til at du kan få den på legevakten også, med mindre legen er nervøs for å ikke ha mulighet til å følge deg opp med tanke på bivirkninger (leversvikt ++)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå