mgr Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Hvor høy dose og hvilke bivirkninger fikk du?har akkurat startet en kur og er lurer på hva jeg kan vente meg av bivirkninger.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Jeg lurer på akkurat det samme! Første seks tabletter i dag, fem i morgen, så fire, tre osv. En sånn kort kur for å se om jeg responderer på det. Har hatt hovne ledd i knær og ankler og jevnt vært ugrei i muskulaturen i kroppen. En du?
¤flicka¤ Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Jeg fikk måneansikt. Men var så tynn fra før at jeg bare så normal ut :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Kommer an på dosen dere tar. Mindre doser merker man som regel ikke, men ved større doser er det snakk om måneansikt, noen blir varmere, kaldere, noen blir kvalme andre hodepine. Bruker en fast dose om dagen pga leddgikt og har ingen bivirkninger.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Jeg begynte på 60 mg, og gikk på høye doser i mange måneder. På 60 mg. sleit jeg med å sove, var full av energi døgnet rundt. Akkurat det gikk over når jeg gikk ned til 40 mg. Jeg la på meg mye og veldig raskt, og ble helt oppblåst og rar i ansiktet, til tross for at jeg trente som en gal for å forhindre det. Jeg tenkte på mat konstant, og alt var like godt. Fikk masse strekkmerker, svettet som en gris når jeg trente og fikk lett kramper. Huff det var grusomt. Nå har jeg gått på det i 1.5 år, er nede i 5 mg og har ingen bivirkninger lenger. Vekta er borte og strekkmerkene så og si forsvunnet Om du bare skal på en kort kur, er det ikke sikkert at du merker noe spesielt.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Jøje meg.. det var ikke lite nei. Satser på at jeg ikke trenger det mer enn denne kuren da!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Jeg gikk på 40 mg pr dag i 1,5 mnd, i håp om å bli kvitt en senebetennelse. Jeg fikk måneansikt ( pløsete i ansiktet) fikk enorm matlyst (spiste dobbelt så mye som normalt) og fikk mer energi. Det værste er at jeg føler jeg brøt en grense der, og nå spiser mer, har mindre selvkontroll når det gjelder mat enn før kuren.
eitrande Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 Når jeg går på Prednisolon merker jeg lite til bivirkinger før jeg kommer opp i over 30 mg. Da er det som andre nevner her økt energi (jeg klarer nesten ikke stå stille), og økt matlyst. Er sjeleglad hver gang jeg kan trappe ned. Måneansikt har jeg ikke merket noe til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå