Wonders Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Det er SÅ mange som poster AnonymBruker for tiden, det virker ikke som noen vil lenger være seg selv. Jeg har full forståelse når det gjelder sensitive saker man gjerne vil diskutere, men ikke når det gjelder å være stygg og fæl, å bare spy ut frekkheter som er utrolig irriterende for alle andre. Jeg foreslår at det skal bli vanskeligere å poste anonymt. Om dere kan flytter knappen vekk fra selve Alternativer når man skal svare. Det er høl i hue å la vanlige innlogga oppføre seg slik. 1
Gjest Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Enig, har spesielt lagt merke til at endel skjuler seg bak anonymknappen når de skal være spydige mot andre
Wonders Skrevet 24. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2010 det er de jeg mener, det er helt forskrudd. Jeg har sett vanskelige diskusjoner hvor jeg lett ser behovet for anonymitet i sine innlegg, men ikke når man bare skal slenge dritt. Skal man bruke raportere knappen elle? Da får man jo ikke gjort annet her inne for tiden. Og mange av innleggene er direkte ufine! 1
Gjest Vilma Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Det er nok en vondt sirkel. Mange er anonyme for å være ekle, noe som fører til at andre er anonyme fordi andre er ekle. Jeg er ofte anonym i private saker, det er lettere å få masse dritt slengt etter seg når man er anonym enn når man skriver under nick.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Jeg foreslår at dere lar andre brukere være i fre og slutte med denne mobbingen.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Forresten, kan dere ikke linke til innleggene (treger jo ikke ta alle) dere synes er ufine når dere klager?
meelissa Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Fullstendig enig.. Anonymknappen mister jo all mening når noen "misbruker" den slik. Synes det er fint at man skal kunne være anonym, hvis man vil diskutere sensitive saker, som ts sier, men det får da være grenser.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Kanskje noe som er sensitivt for noen ikke er det for andre? Og omvendt? Hvem skal bestemme hva som er sensitivt?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 Fullstendig enig.. Anonymknappen mister jo all mening når noen "misbruker" den slik. Synes det er fint at man skal kunne være anonym, hvis man vil diskutere sensitive saker, som ts sier, men det får da være grenser. Hva er det som er meningen med anonymknappen da, meelissa?
meelissa Skrevet 24. august 2010 #10 Skrevet 24. august 2010 Hva er det som er meningen med anonymknappen da, meelissa? Det skrev jeg jo akkurat. At man skal kunne diskutere sensitive saker. Da synes jeg anonymknappen er fin å ha. Men at du feks er anonym i denne diskusjonen, det er jo noe du bare gjør for å provosere.
¤flicka¤ Skrevet 24. august 2010 #11 Skrevet 24. august 2010 Jeg synes det er fint å kunne diskutere mange forskjellige ting uten at disse tingene kobles til mitt brukernavn. Det trenger ikke nødvendigvis være noe sensitivt.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #12 Skrevet 24. august 2010 Det skrev jeg jo akkurat. At man skal kunne diskutere sensitive saker. Da synes jeg anonymknappen er fin å ha. Men at du feks er anonym i denne diskusjonen, det er jo noe du bare gjør for å provosere. Nei, slett ikke. Kanskje jeg synes dette er et sensitivt tema? Og det er da vitterlig ikke du som skal definere hva alle brukere synes er sensitivt. Jeg synes for eksempel at det å svare på hvor stor inntekt man har, hvor mye det kostet å pusse opp huset, hvilken lampe vi har over stuebordet o.l. er sensitive tema. At du ikke gjør det samme er meg revnende likegyldig. At man ikke skal komme med personangrep er jeg selvsagt enig i. Poenget mitt er at det er misforstått at det er et knippe brukere som skal definere hva man legger i begrepet "sensitivt".
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #13 Skrevet 24. august 2010 Jeg synes det er fint å kunne diskutere mange forskjellige ting uten at disse tingene kobles til mitt brukernavn. Det trenger ikke nødvendigvis være noe sensitivt. Dette er jeg hundre prosent enig i.
Wonders Skrevet 24. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 24. august 2010 (endret) her da, for eks; http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=503834 er det noe vits??? Denne var jo helt grei, men de som er stygge, skal man da rapportere? denne er teit vettu... http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=507006&st=20 Endret 24. august 2010 av Wonders 1
Kråkesaks Skrevet 24. august 2010 #15 Skrevet 24. august 2010 Ja, du skal rapportere hvis det er innlegg du reagerer på. Het Potet. 1
Gjest Skrevet 24. august 2010 #16 Skrevet 24. august 2010 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=506950 Noen som er unødvendig ufine og gjemmer seg bak anonym bruker. Dette er bare et eksempel av mange jeg har sett her inne
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #17 Skrevet 24. august 2010 Men dette er jo to diskusjoner. Den ene handler om at ingen synes det er ok med drittslenging, enten man er gjest, AnonymBruker eller innlogget. Den andre handler om at enkelte brukere vil definere hva som er "sensitivt" for oss andre, og det er en helt annen sak. Ang. panduro-tråden: Kanskje ikke noe poeng i å være anonym, men hvilken forskjell gjør det?
Anjah Skrevet 24. august 2010 #18 Skrevet 24. august 2010 Snedig å se denne tråden. Jeg startet nemlig tilsvarende i går; http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=507385 Jeg er i allefall enig med deg, Ts. Jeg synes posting fra Anonyme Brukere har tatt helt av. Og i tråden jeg linket til her, spurte jeg etter grunner for hvorfor så mange skjuler nicket sitt. Jeg fikk flere svar av typen "fordi jeg har mulighet til det", "fordi det provoserer", "fordi jeg ikke vil ha temaer på mine innlegg" osv osv. Og gjett hva? Det var en overvekt av Anomyme Brukere som svarte i tråden også, gitt
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #19 Skrevet 24. august 2010 Og gjett hva? Det var en overvekt av Anomyme Brukere som svarte i tråden også, gitt Det var nok bare for å erte deg, siden du tydeligvis tar slik på vei
Anjah Skrevet 24. august 2010 #20 Skrevet 24. august 2010 Det var nok bare for å erte deg, siden du tydeligvis tar slik på vei Ja, det kan jeg tenke meg! Men nei, jeg tar ikke på vei. Jeg synes bare flere av svarene jeg fikk var ordentlig dårlig begrunnet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå