Gjest Amalie Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 hei, hei, er det noen som kan om tunge piercing??? uansett, jeg har tengt på å ta piersing i tunga, men siden jeg bare er 15 har jeg selfølgelig snakket med foreldrene mine. jeg har ''tilatelse'' av mamma, men jeg får ikke noe ut at pappa pga han sysn det er for farlig (se spørsmål 1) det er ikke så enkelt å overtale begge, de er nemelige skilt å har nå egne meninger for å si det sånn ;P men jeg har noen få spørsmål i håpet om noen kunne svare meg - jeg har hørt at tungen kan hovne opp rett etter piercingen er tatt, og at noen få, få har blitt kvalt av dette. så er det sant, er det trugt å ta piercing? - er det vanskelig å spise de første ukene, å kan man spise melkevarer? er det noe man ikke kan spise??? kommer ikke på noe flere spørsmål, men om du har noe mer å svare på om tunge piercing så bare skriv, jeg trenger all info! takk!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Jeg vet bare to ting. En venninne hadde kyssesyken uten å vite det. Hun tok piercing og tungen hovnet opp natta etter, hun måtte på sykehuset. Og selvsagt ta ut igjen piercingen. En annen venninne klarte aldri å si bokstaven S skikkelig igjen...
Gjest Månestøv Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Jeg hadde også kyssesyka og kikhoste når jeg tok piercingen min(ung og dum ) og lå strekk ut i et par dager etterpå, men det går som regel fint med de fleste Skjønner faren din er skeptisk. Hvorfor venter du bare ikke til du fyller 16?
Gjest Raindrops Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Jeg tok min da jeg var rundt en 15-16 år. Hadde bare problemer med å spise den første dagen. Det skal en god del til før den hovner opp så du blir kvalt, og hvis det skulle skje så merker du det før den tid, da er det bare å ta den ut. Det hjelper å spise isbiter de første dagene. Angående mat så har jeg forstått det slik at melkeprodukter ikke er helt bra, men jeg husker ikke om jeg fokuserte så mye på det selv. Du burde også unngå sterkt krydret mat siden det kan være litt ubehagelig. Hvis du gjør det på et bra piercingstudio med noen som vet hva de driver med så går det nok helt fint, og følg instruksjonene du får av pierceren. (Ikke finn på å ta den selv, eller få en veninne til å gjøre det)
Gjest Amalie Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 takk for alle svar jeg blir vell sikkert å vente litt til ja, er litt skeptisk selv takk for svarene det hjalpt mye ! :D
Gjest navnelapp Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Sjansane for å kakke små hakk og skal av tannemaljen er også ein risiko, det ser ikkje så stilig ut.
Athea Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 (endret) Det er mange dritt ting som følger med en tungepiercing, du er 15, vit at du virkelig vil dette før du gjøre noe. Og ta hos noen som er professionelle!! Endret 23. august 2010 av Athea
Gjest Raindrops Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 Sjansane for å kakke små hakk og skal av tannemaljen er også ein risiko, det ser ikkje så stilig ut. Dette kan enkelt unngås med å ta den langt bak på tungen. Min er såppas langt bal at den er ikke borti tennene mine med mindre jeg gjør det med vilje. Det er også greit å ikke få inn en vane med at man leker mye med smykket og klirrer på tennene med det.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 jeg har en piercing i tunga og en i leppa, tannlegen kunne ikke se noe skade på emalje eller tannkjøtt, hatt de begge i rundt 7 år. Min tungepiercing var hoven i ca en uka, og jeg sleit meg å tygge normalt. Men klarte på sett og vis og få ned maten. spiste alt det vanlige, inkl melkeprodukter. å være så uheldig at du blir kvalt og dør tror jeg er veldig usannsynelig. har lest om en person det har skjedd med. tror det er like farlig å ta piercing noe annet sted på kroppen. tror du gjør lurt i å holde deg unna alkohol de første ukene, er vel ikke så smart å få alkohol i åpne sår? ellers, det er veldig tynn hud på tunga og i munn er de stedene som gror raskest på hele kroppen:)
Gjest anonym Skrevet 29. desember 2010 #10 Skrevet 29. desember 2010 jeg tok piercing i tunga nå på mandag , og nå er det jo onsdag. jeg syns egentlig det var litt vondt å ta selve piercingen også , men ikke kjempe vondt. Etter en times tid da begynte tunga mi å hovne opp og jeg klarte ikke spise i det hele tatt. Nå på dag 3 så er fortsatt tunga mi hoven, men den er ikke så hoven som den ar første og andre dagen. Jeg klarer å spise, f.eks potetstappe og pølse biter his jeg skjærer de opp i små biter og tygger de på siden sånna at de ikke treffer piercingen. Jeg gleder meg virkelig til jeg kan begynne å spise ordentlig fordi jeg er kjempe sulten.
Gjest Anjelika Skrevet 29. desember 2010 #11 Skrevet 29. desember 2010 Dette kan enkelt unngås med å ta den langt bak på tungen. Min er såppas langt bal at den er ikke borti tennene mine med mindre jeg gjør det med vilje. Det er også greit å ikke få inn en vane med at man leker mye med smykket og klirrer på tennene med det. Jeg hadde en piercing langt bak på tunga som jeg aldri lekte med eller skrapte i tennene med, og hadde ikke noe skade på emalje. Men jeg klarte å tygge på den noen få ganger når jeg spiste, ene gangen knakk jeg av en ganske god bit av en tann. En annen gang jeg tygde på den datt kulen av og jeg svelgte den! Var på tide å ta den ut uansett da, men den gikk en omvei gjennom kroppen først.. Tunga mi hovnet opp første tiden og jeg slet med å snakke ordentlig (min mor påstår at jeg fikk permanent endring i talen), første dag fikk jeg beskjed om å holde munn hele dagen og bare spise isbiter. Det var også noen regler om krydret mat og klining og oralsex som jeg ikke husker helt i farten.. men man skulle i hvert fall holde seg unna slikt en god stund. Måtte også drive og skylle med Cordosyl hele tiden, noe jeg fikk litt misfargede tenner av (men det gikk bort når jeg sluttet).
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2010 #12 Skrevet 29. desember 2010 Nå er det mange år siden jeg hadde piercing i tungen, men noe husker jeg da. Jeg hovnet ganske mye opp, tror det varte et par uker, men det ble jo bedre og bedre. Du får en lang barbell fordi du skal kunne hovne opp, den blir byttet ut etter en stund. Den var aldri nær tennene mine, synes det var vanskelig å få kulen så langt frem i det hele tatt. Du må skylle med Corsodyl eller Listerine en stund. Du kan ikke ha oralsex på en stund(husker ikke hvor lenge) Sterkt krydret mat skal du være forsiktig med i starten, siden det kan svi. Alkohol skal du også være forsikig med i starten, siden det da kan gå rett i blodet. Melkeprodukter fikk jeg aldri noen spesiell beskjed om. Jeg har et lite arr på tungen i dag, men det synes ikke hvis jeg ikke ser etter det. Ellers så fungerer tungen min helt fint.
Gjest kristina Skrevet 31. desember 2010 #13 Skrevet 31. desember 2010 hei, hei, er det noen som kan om tunge piercing??? uansett, jeg har tengt på å ta piersing i tunga, men siden jeg bare er 15 har jeg selfølgelig snakket med foreldrene mine. jeg har ''tilatelse'' av mamma, men jeg får ikke noe ut at pappa pga han sysn det er for farlig (se spørsmål 1) det er ikke så enkelt å overtale begge, de er nemelige skilt å har nå egne meninger for å si det sånn ;P men jeg har noen få spørsmål i håpet om noen kunne svare meg - jeg har hørt at tungen kan hovne opp rett etter piercingen er tatt, og at noen få, få har blitt kvalt av dette. så er det sant, er det trugt å ta piercing? - er det vanskelig å spise de første ukene, å kan man spise melkevarer? er det noe man ikke kan spise??? kommer ikke på noe flere spørsmål, men om du har noe mer å svare på om tunge piercing så bare skriv, jeg trenger all info! takk! hei! Jeg kan dele min erfaring med deg! Jeg tok piercing i tungen for et år siden.. da var jeg 20 og bestemte selv riktignok. Altså... å ta en piercingen er mindre vondt enn å hullmaskin i ørene hos en frisør. så ikke tenk på det. Når det gjelder de dagene etterpå.... jaa, tungen kommer mest sannsynlig til å hovne opp. Min piercing begynte dessuten å blø litt etter 2 dager. Jeg gikk til han som gjorde det mot meg siden jeg trodde jeg hadde fått en infeksjon, men det var det ikke, og det gikk bort 2-3 dager senere. Det er vanskelig å spise ja! og for meg var det også vanskelig å prate normalt og rulle R-ene, den første uken. Det gikk for det meste i yogurt, grøt og tomatsuppe og supper generelt.. konstant sulten og gikk ned i vekt ( ikke gjør dette), men etter en- to ukers tid.. null stress
antibac Skrevet 31. desember 2010 #14 Skrevet 31. desember 2010 Min hovna opp, men jeg ble ikke kvelt. Spiste mye på isbiter, det hjalp. Det er sjeldent man blir kvelt eller får en alvorlig reaksjon på piercing i tunga, men det er helt klart mulig. Jeg trodde jeg hadde fått en liten infeksjon siden det kom litt puss utav hullet, men det var ikke farlig. Det er heller ikke vondt å ta piercingen, kun etterpå Jeg sleit med å spise og prate skikkelig den første uken. Spiste suppe, yoghurt, isbiter, loff uten skorper, osv. Jeg tok ut min for snart ett år siden da, følte meg litt for gammel for den, hehe.
Gjest anonymous Skrevet 28. januar 2011 #15 Skrevet 28. januar 2011 Hei, jeg kan dele min erfaring med tunge piercingen min med dere! Jeg er 14 år, og bestemmer riktig nokk ikke selv..men jeg fikk tilatelse fra mamma. Jeg tok min for ca 3 dager siden og min e fortsatt opphovna. Sliter med bokstavene S,T,R,G,L,I og J.. Jeg hadde fremføring på skolen idag i engelsk!! jeg presterte og beklage talemåten min pga håven tunge...(flaut) Uansett, jeg selv synes ikke å ta piercing var noe som helst vondt... det var såå mye vonnere å ta i navelen og overleppa<--(har tatt den ut)(har både oppe og nede i navelen)... Jeg har nesten ikke spist isbiter eller noen ting.. men mate den vill ikke ned. har heller ikke hatt vondt 1 eneste gang. Den er bare hoven. Jeg angrer heller ikke ett eneste sekund på dette! mange gutter liker faktisk at jentene har hull i tunga..
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #16 Skrevet 28. januar 2011 ...foreslår at du heller får deg en piercing som ikek veier så mye jeg, i stedet for alle disse "tunge piercingene". 5
smalls Skrevet 28. januar 2011 #17 Skrevet 28. januar 2011 Tok piercing i tungen sommeren 2007 da jeg var 17. Har fått mye kjeft av tannlegen min at metall piercing i tungen er fy fy og det er ikke bra for tennene. Derfor har jeg tungepiercing i plast og det er ikke noe problem 1 uken var jævlig. Tungen var hovnet opp og det å spise var vondt. Levde på suppe hele uken :gjeiper: Jeg hadde også litt problemer med å snakke. Lesba å. Haha. Å ta piercingen var ikke så vondt. Tok bare noen sekunder så var det over. Tiden etterpå er verst.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #18 Skrevet 28. januar 2011 Jeg hadde også litt problemer med å snakke. Lesba å. Haha. Hadde lesba også problemer med å snakke? Hvorfor det?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2011 #19 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har hatt min tungepiercing i 13 år, og har aldri hatt problemer med den.. Ja, tunga hovner opp i begynnelsen, du må spise flytende mat første uka, og være nøye med å skylle/rense - de aller fleste klarer dette helt fint.
smalls Skrevet 28. januar 2011 #20 Skrevet 28. januar 2011 Hadde lesba også problemer med å snakke? Hvorfor det? Nei. Jeg mente at jeg lesbet når jeg snakket
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå