Gå til innhold

Spørsmål ang. lovlighet i trafikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det ikke er lov å kjøre uten støtfanger foran, men er det lov å kjøre (midlertidig) uten støtfanger bak? Eller gjelder den samme regelen der?

Bilen min repareres og vi venter på de rette delene, og i mellomtiden trenger jeg bilen min. Blir en avskiltet om en blir stoppet i kontroll uten støtfanger bak?

Og grunnen til at jeg spør er at folk sier to forskjellige ting til meg, og mener at de har rett, begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ring fra din egen telefon. Statlige organisasjoner er ikke til å stole på. Plutselig har du noen bak en busk, som skal sjekke om du fremdeles bruker kjerra.

I hvert fall ville jeg vært skeptisk om det var permanent skade det var snakk om. Selv om det ikke er skatteetaten vi har med å gjøre her.

Endret av Transmogrifier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett for en ukyndig å vite hva som er fakta når alle rundt meg gir meg forskjellige svar. :(

Nei, det er ikke en permanent skade. Støtfangeren er av i to uker i påvente av deler som skal skiftes. Takk for tips til hvor jeg kan ringe. Finner meg en telefonkiosk å ringe fra jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ring fra din egen telefon. Statlige organisasjoner er ikke til å stole på. Plutselig har du noen bak en busk, som skal sjekke om du fremdeles bruker kjerra.

I hvert fall ville jeg vært skeptisk om det var permanent skade det var snakk om. Selv om det ikke er skatteetaten vi har med å gjøre her.

Jeg har jobbet for Statens vegvesen, og fått mange telefoner inn fra folk som kjører ulovlig av ulike grunner. De kan mangle forsikring, EU-kontroll, omreg osv. Og disse oppgir jo både navn og regnummer... Men jeg kan love deg at ingen av de som svarer på telefonen, angir noen av de som ringer inn!

Siden jeg ikke jobbet på teknisk avdeling, kan jeg ikke svare TS på hva som er lov og ikke. Men du skal ikke være redd for å ringe iallefall, TS....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet for Statens vegvesen, og fått mange telefoner inn fra folk som kjører ulovlig av ulike grunner. De kan mangle forsikring, EU-kontroll, omreg osv. Og disse oppgir jo både navn og regnummer... Men jeg kan love deg at ingen av de som svarer på telefonen, angir noen av de som ringer inn!

Siden jeg ikke jobbet på teknisk avdeling, kan jeg ikke svare TS på hva som er lov og ikke. Men du skal ikke være redd for å ringe iallefall, TS....

Det er helt riktig, de første du møter på sentralbordet er bare interessert i å koble innringeren til de som kan svare på spørsmålet. De tar ikke vare på opplysninger.

Det er nok verre for deg, TS, å kjøre ulovlig rundt og bli hentet inn av politiet enn å få tillatelse av vegvesenet til å f.eks. bruke bilen fram til delene kommer, dersom det er ulovlig i utganspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...