Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alltid vært interessert i historie, kultur og samfunn...

Så på restetorget ledig ved UiA..

Noen her med erfaring?!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Historie er interessant det. Så hvis du liker det kan jeg absolutt anbefale det.

Men det er hardt, sinnsykt mye lesing og pugging. Så det bør du være klar over.

Historie er jo ganske viktig for å forstå hvordan samfunnet er blitt som det er idag. Men hvordan karreremulighetene er med det kommer vel an på hva du tar i tillegg. Samfunnsvitenskaplige/humanistiske fag er ikke de det er lettest å få jobb med, med mindre du blir lærer eller tar høyere grader(Master).

Skrevet

Det er sikkert spennende, men jeg vil anse muligheten din til å finne relevant jobb som 30%, med mindre du tar en bachelorgrad/ eller master, og bygger på med PPU. Da øker dine sjanser for å finne jobb. Men hugs at veldig mange av de som tar historie, nettopp ender opp i skoleverket. Så det er jo grenser for hvor mange historikere de trenger der også.

Hadde jeg vært deg hadde jeg evt studert dette ved siden av jobb, på deltid. Å ta studielån for å studere historie, er å ta økonomisk selvmord. Du får neppe avkastning på ditt studielån av slike studier... Men, min erfaring tilsier at jeg snakker til døve ører. Gang på gang, går studenter i fella, og studerer seg til arbeidsledighet, med et stort studielån som skal tilbakebetales.

Skrevet

Historie årsstudium ved UiA kan jeg anbefale på det varmeste! Kanskje er ikke alle fagene første halvår like interessante (var i alle fall ikke det for meg, som har mest interesse av historie fra 1800-tallet og til i dag), men de har et fantastisk kurs som heter Globalhistorie som gir deg en veldig god forståelse av verden i dag.

Om historie er noe du interesserer deg for, synes jeg du burde ta faget. Det er en del lesing, men om det ikke gjør deg noe, er historie et fag det går an å lære mye av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...