AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Vi skal gifte oss neste år, og plutselig i dag så slo en tanke ned i oss: Foreldreparene våre har ikke møtt hverandre enda!! Hvor vanlig/Uvanlig er det at foreldrene møtes i bryllupet? OG for å gjøre det hele enda morsomere! Han har enda ikke møtt min mor! Den er forsåvidt forståelig siden vi er på hver vår kant av landet...... Men igjen: Vnlig/uvanlig?
lilleGrethe Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Våre foreldre møttes i fjor høst - da kom mine foreldre på besøk til Nederland, der hans foreldre bor. Jeg tror det er lurt å arrangere et møte, så de slipper å bli kjent i selve bryllupet.
Gjest Pippelipp Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Våre foreldre ble kjent i selve bryllupet. De hadde snakket litt med hverandre over Skype, men sånn personlig traff de ikke hverandre før dagen før bryllupet, da mine foreldre kom ned til Østerrike. Det gikk helt fint, de liker hverandre til og med
Athene Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Det vel ikke noe som enten er vanlig/uvanlig, kanskje bortsett fra at han ikke har møtt din mor. Jeg har vært i flere bryllup der brudeparets foreldre har møtt hverandre første gang et par dager før. Mine foreldre og min manns foreldre hadde møtt hverandre flere ganger før bryllupet, selv om de bor en god del mil fra hverandre. Da vi giftet oss hadde vi vært sammen i fem år, så det ga jo god tid til å danne relasjoner. Begge foreldreparene følte at det var naturlig å bli kjent med foreldrene til den personen "barnet" deres brukte så mye tid med. De første møten var hos oss, vi bor i nærheten av det ene foreldreparet så det var naturlig å invitere de som bodde i nærheten til middag da vi hadde besøk av de andre. Nå besøker de hverandre på eget initiativ, og overnatter hos hverandre. Det er utrolig hyggelig at våre foreldre er så gode venner.
Gjest Mahareth Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Vi inviterte foreldrene våre til middag hos oss (i to omganger,ettersom mine er skilt) og det var det egentlig. Det var noen mnd før bryllupet. Hans foreldre møtte bare min mor den ene ganga før, men de traff pappa noen ganger til, pga bosteder. Tror ikke det er helt uvanlig at foreldrene møter hverandre første gang i eller rett før bryllupet.
fruBeist Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Her er det og geografiske avstander. Vi har hele tiden bodd nærmest min familie, og min kjære har ikke sett sin mor siden jula 2008. Det har liksom aldri passa seg å dra på besøk, eller få besøk. Så jeg har altså aldri hilst på svigermor, og hun har aldri hilst på mine foreldre. Første gangen blir til bryllupet. Hun kommer hit noen dager før, og skal bo med oss en uke. Glder meg til å endelig hilse på henne *under 3 uker igjen*
ffjellrev Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Våre foreldre har aldri møtt hverandre. Er ikke at det er så enorme avstander, men sykdom ol på begge sider har gjort det det aldri har passet. De får møte hverandre første gang i kirken, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 Vi skal gifte oss neste år, og plutselig i dag så slo en tanke ned i oss: Foreldreparene våre har ikke møtt hverandre enda!! Hvor vanlig/Uvanlig er det at foreldrene møtes i bryllupet? OG for å gjøre det hele enda morsomere! Han har enda ikke møtt min mor! Den er forsåvidt forståelig siden vi er på hver vår kant av landet...... Men igjen: Vnlig/uvanlig? Våre foreldre møttes først to dager før bryllupet, dvs den ene av dem møtte de i selve bryllupet. Jeg må innrømme at jeg tviler på at de kommer til å møtes noen gang igjen, siden jeg ikke har kontakt med den ene av mine foreldre (de er skilt) og den andre virker totalt uinteressert og selv om jeg har bodd på andre siden av landet i nå 7 år så har jeg aldri fått besøk av noen som helst. Tror strengt tatt ikke det har noe å si for de fleste foreldrepar kommer aldri til å ha noe å gjøre med hverandre igjen bortsett fra kanskje dåp og konfirmasjon, slik blir det i alle fall her.
Solstrålejenta Skrevet 23. august 2010 #9 Skrevet 23. august 2010 Vi arrangerte det slik at foreldre møttes før bryllupet. Dvs alle foreldrepar bortsett fra min far som bodde litt lenger unna. Begge våre foreldre er skilt, så det vil si at min mor og stefar møtte min svigermor og svigerfar i 2 omganger. Tror både min mor og mine svigerforeldre syntes det var greit å ha møtt hverandre før bryllupet
Thinkerbelle Skrevet 23. august 2010 #10 Skrevet 23. august 2010 Mine foreldre har møtt min kjæres mamma, men ikke hans pappa. De kommer nok ikke til å møte han før i bryllupet. Litt dumt, men tror det er sånn det blir. Hans foreldre er skilt, og vi besøker hans mamma ofte, men ikke så ofte hans pappa, da de ikke har så god kontakt..
Rabadamtimtim Skrevet 23. august 2010 #11 Skrevet 23. august 2010 Vi arrangerte det slik at foreldre møttes før bryllupet. Dvs alle foreldrepar bortsett fra min far som bodde litt lenger unna. Begge våre foreldre er skilt, så det vil si at min mor og stefar møtte min svigermor og svigerfar i 2 omganger. Tror både min mor og mine svigerforeldre syntes det var greit å ha møtt hverandre før bryllupet Jeg ville prøvd å få til flere møter før et evt ekteskap, det er jo faktisk også to familier som skal leve sammen. Foreldrepar får jo enda mer å gjøre med hverandre når de blir besteforeldre og en får barn.
Arkana Skrevet 23. august 2010 #12 Skrevet 23. august 2010 Vanlig eller ikke, mine foreldre traff ikke hverandre før vi giftet oss (og da hadde vi vært sammen i åtte år!). Min familie bor på en kant av landet, hans familie på en annen og vi på en tredje. Min familie er ofte på besøk, hans liker ikke å reise så da må vi dit om vi skal treffe dem mer enn en gang annethvert år. Så å få besøkene deres til å klaffe har aldri vært mulig. Men det er ikke så viktig uansett, jeg ser det ikke som noe poeng at foreldrene våre skal være venner. De har jo egentlig ingenting med hverandre å gjøre og trenger ikke ha noe forhold seg i mellom selv om barna deres er gift og har barn sammen.
Gjest AnneShirley Skrevet 23. august 2010 #13 Skrevet 23. august 2010 Vanlig eller ikke, mine foreldre traff ikke hverandre før vi giftet oss (og da hadde vi vært sammen i åtte år!).**** De har jo egentlig ingenting med hverandre å gjøre og trenger ikke ha noe forhold seg i mellom selv om barna deres er gift og har barn sammen. Samme her. Vi hadde ikke vært sammen riktig så lenge, men en god stund. Og her bor de i grei "dagsturkjøreavstand" fra hverandre, så det er ikke akkurat hver sine kanter av landet heller. Nå i ettertid har de kun møttes i barnedåpen og ettårsdagen til barnet vårt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå