Gå til innhold

Prinsesse på prøve


meelissa

Anbefalte innlegg

Etter forrige treningsfiasko starter jeg opp igjen. Jeg starter lett. Målet er at magen skal bort! :sjenert:

Jeg håper jeg klarer dette. Har jo ikke trent hele sommeren, og før sommeren ble det ikke mye til trening, heller.. Vekt er uviktig, da jeg i utgangspunktet veier ganske lite. Jeg kaller meg selv "skinnyfat". Men vil ikke være sånn mer :kjefte: Sååå, Meelissa. Ready, set, go!

Endret av meelissa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UKE 1

Dag 1: 30 min powerwalk. Starter uke 1 på en søndag jeg, bare for å ikke ha en unnskyldning for ikke å komme i gang. Gikk nesten bare i oppoverbakker, litt i skogen og ellers rundt omkring på asfalt. Koselig tur, ble faktisk svett og andpusten (sier vel litt om min kondisjon!!). Spent på hvordan økt nr 2 går..

Dag 2: Gå i raskt tempo i 10 min, jogg 1 min, gå 2 min, jogg 1 min, gå 2 min, jogg 1 min, gå 2 min, jogg 1 min, gå 5 min. (4 x 1 min jogg)

Dag 3: Gikk/jogget raskt i 15 min.. (pingleøkt!)

UKE 1 - check / fail

Endret av meelissa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig, Gina. Tror det vil hjelpe på motivasjonen å ha noen som følger litt med, hehe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp :) Har lyst til å jogge! Så det blir mitt første mål å klare å jogge/løpe en stund, men starter rolig med powerwalks den første uka (etter et tips jeg fikk her på kg :yvonne: ). Men må vel kombinere med styrke og kanskje sykling også pga litt problemer med knær og legger. Men løping er jo såå deilig treningsform, så håper ingen skader ødelegger for meg denne gang også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres bra ut! Jeg kan varmt anbefale Löplabbet sitt treningsprogram for nybegynnere. Hvis man ikke har kondisjon, får man en god start uten at man presser seg for mye :) Jeg har selv i løpet av de siste ukene klart dette, så det virket i alle fall for meg å følge denne slavisk de første 8-9 ukene!

Trikset mitt er å løpe veeeeldig sakte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet innom treningsdagboken din nå, og jøss! Så flink du er vil jeg bli :jepp: Skal sjekke ut linken fra löplabbet, takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet innom treningsdagboken din nå, og jøss! Så flink du er vil jeg bli :jepp: Skal sjekke ut linken fra löplabbet, takk for tips!

Takk :klemmer: Du klarer det helt fint du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRENING DAG 2

Hei, igjen! Nå har jeg trent igjen :jepp:

I dag er jeg oppe "tidlig" for dagens økt. Skal ikke på skolen for å ha forelesning før klokken 2 i dag, så utnytter fritimene jeg har. Kjenner faktisk at jeg har gangsperre etter i går, noe som overrasker meg ganske mye, mtp at økten ikke var særlig hardt :sjenert: Men, men! Bare var bare å bite i det sure eplet. Startet dagen med havregrynsgrøt til og med!

Videre er jeg litt usikker. Jeg har kikket innom to "løpeplaner", men er usikker på hvilken jeg bør følge.. En der man trener 3 ganger i uken, og en der man trener 4...? Får undersøke hva allmennheten sier, hehe ;)

Dagens trening ble:

Gå i raskt tempo i 10 min, jogg 1 min, gå 2 min, jogg 1 min, gå 2 min, jogg 1 min, gå 2 min, jogg 1 min, gå 5 min. (4 x 1 min jogg)

- Og jøss!! Jeg ble sliten, svett og andpusten, med andre ord var det en fin treningsøkt.

Ha en fin dag, dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten bør man ikke trene for mye, i fare for å bli overtrent, så jeg vil anbefale 3 økter i uka :)

Nei, det har du nok rett i. Tror jeg nøyer meg med tre økter i alle fall denne uken :) Så da har jeg jo teoretisk sett bare en økt igjen, siden jeg "startet" uken min i går, hehe.. Men får se hvor mange økter jeg får tid til denne uken :) Er i alle fall supermotivert! Og til nå har jeg vært flink med kostholdet også. Selv om det bare er en dag jeg har vært flink, er det i alle fall en start :sjenert:

Treningsfri i morgen, og full fokus på studier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå føler jeg meg slapp etter to dager med kun lesing, soving, forelesninger og enda mer lesing. Så i morgen er det ut på trening igjen! :sjenert:

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

Hei meelissa!

Nå håper jeg du får trent i dag? ;) Flinking!

Skal følge med jeg, og prøve å klare trening 3 ganger i uken jeg også!

Hvordan er kostholdet ditt? Vil gjerne få litt inspirasjon, er så typisk at jeg spiser det samme hele tiden.

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sarah! :goodbye:

I dag har jeg ikke trent nei... :( Sto opp tidlig, spiste havregrøt og et glass juice, og så bar det til universitetet. Kjente jeg begynte å få hodepine, men brydde meg ikke om det. Så når jeg kom hjem var jeg så sliten, og nå har jeg sovet i 4 timer pga den dumme, dumme migrenen!! Ganske sinna og irritert nå. Får ta treningen igjen i morgen istedet. :tristbla:

Prøver å spise mest mulig variert og sunt, legger inn i alle fall to fiskemiddager i uken, og spiser som oftest havregrynsgrøt til frokost, med enten kaffe eller juice. Ellers er jeg ikke så flink med kostholdet som jeg bruker, men kan jo skrive litt nøyere om det framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen trening i dag heller!! :tristbla: Migrene igjen, så har sovet omtrent hele dagen etter jeg kom hjem fra skolen.. Føler migrenen blir en teit unnskyldning for ikke å trene, men jeg blir jo helt utslått av den tunge hodepinen, og medisinen gjør meg dauslapp. Uff :kjefte: Skal forsøke å stå opp tidlig i morgen og sjekke hvordan formen er da, for jeg _SKAL_ gjennomføre 3 økter denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg vært flink og trent likevel!! :danse: Ble en særdeles kort jogge/gåtur (15 min), der 5 min var jogging kanskje.. men ble plutselig mye bedre, så da måtte jeg gripe sjansen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink og trent likevel!! :danse: Ble en særdeles kort jogge/gåtur (15 min), der 5 min var jogging kanskje.. men ble plutselig mye bedre, så da måtte jeg gripe sjansen! :)

Så bra! Sykdom i alle varianter er kjedelig når man har planlagt noe, håper det verste er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...