Gå til innhold

"Ledningsholder"/topplokk til pendellampe


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Har kjøpt noen pendellamper som vi skulle ha elektriker til å installere her. Da vi pakket dem opp, fant vi ut at det topplokket som liksom er nærmest taket, ikke følger med. Elektrikeren sa de bare kunne henges i en krok, men jeg synes ikke det er spesielt fint, jeg vil gjerne ha noe over..

Skulle hatt noe a la denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40121788

Den som er øverst, den "koppen" liksom.

Jeg var innom IKEA, men fant det ikke der. Finner heller ikke noe lignende den på IKEA når jeg googler det den kalles der. Noen som vet hva det heter? Og hvor jeg kan få tak i? Var innom lampebutikken her, men de hadde bare to hvite, billige plastkopper. Det er to designlamper jeg skal ha opp, så jeg vil helst ha noe i metall til..

Takk for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takboks tror jeg det heter. Jeg har aldri sett løse sånne før (men har ikke sett etter det heller da :) ), men hvis du vil ha noe som likner på den på IKEA, kan du ikke bare kjøpe lampen og bruke boksen derfra? Den kostet jo bare 100 kr, så vil tro det nesten er billigere enn å kjøpe en løs en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ta et hurtig google-søk på takkopp (det er det den heter, det er en kopp mot taket), og du får mange treff på takkopper av ulike typer :)

Personlig er jeg begeistret for disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Tusen takk! Endelig! :) De lampetoppene var fine, men passer ikke til mine lamper dessverre. Men nå skal jeg uansett finne noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...