Athea Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 (endret) Hei alle sammen:) Jeg er interessert i så mange råd som mulig når det gjelder PCO, særlig disse emnene: - Er det andre som også sliter med hodeverk? (Jeg har hatt konstant hodeverk i 7 1/2 år men vet ikke hvor det kommer fra) - Det finnes mange bøker på emnet (amazon.co.uk) noen som kan anbefale noen? - Jeg leter også etter en spesialist som vet mer om PCO og da særlig diett. Har gått hos Endokrinolog som gav meg Metformin, men dette har ikke gitt ønsket effekt på annet enn å få ned testosteron. (pga hodeverken ville ikke gyn gi p-piller) Generelle leger vet lite om emnet og beste måten å få svar er å lete. Så glad for alle råd!! Endret 21. august 2010 av Athea
sofie777 Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Jeg har også PCOS og konstant hodepine, men fastlegen har ennå ikke sett det i sammenheng. Det er bare "den mystiske hodepinen som gjør at jeg ikke klarer å være på jobb hele uker". Har ikke vært hos endokrinolog. Sliter også med andre ting, så det var ikke på toppen av listen da jeg var hos legen i forrige uke. Men kjenner jeg meg rett, så er jeg hos legen om ikke så lenge og da får jeg vel ønske meg en henvisning. Har dessverre ingen råd siden legen min er like rådvill som meg. Jeg går på p-piller (Diane) og det har gjort underverker for mens og hud, men altså ikke for hodepine.
Athea Skrevet 22. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2010 Jeg har også PCOS og konstant hodepine, men fastlegen har ennå ikke sett det i sammenheng. Det er bare "den mystiske hodepinen som gjør at jeg ikke klarer å være på jobb hele uker". Har ikke vært hos endokrinolog. Sliter også med andre ting, så det var ikke på toppen av listen da jeg var hos legen i forrige uke. Men kjenner jeg meg rett, så er jeg hos legen om ikke så lenge og da får jeg vel ønske meg en henvisning. Har dessverre ingen råd siden legen min er like rådvill som meg. Jeg går på p-piller (Diane) og det har gjort underverker for mens og hud, men altså ikke for hodepine. Se det! Akkurat samme som meg, hodeverken er verre enn andre ting og får prioritet hos legen. Som regel så leser jeg noe eller får høre noe av andre, så sier jeg det til legen også sier hun "ja det kan det være". Jeg er veldig rådvill fra hvor hodeverken kommer fra, men PCOS virker som en god grunn, måtte bare sjekke at jeg ikke var alene (at det var noe jeg innbilte meg hadde en sammenheng med PCOS). Takk for svar!! Håper du finner ut av noe snart:)
ninuska_ Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. ninuska_, mod
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Har også PCOS, og ofte hodepine. De er oftest ikke verre enn at det går over ved hjelp av paracet. Men det er da begrenset hvor mye paracet man kan spise...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå