Gå til innhold

Strekkmerke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har iløpet av de siste tre månedene fått en strek nederst på magen. Det kan se ut som strekkmerke, men streken har vært like rød hele tiden og den har bare blitt lenger. Vekten har vært nogenlunde stabil disse tre månedene. Det er kun den ene streken, jeg har ikke flere streker på magen. Jeg har strekkmerker på puppene, men disse er forholdvis bleke og det kom i ungdomsårene, da de vokste.

Så spørsmålet er, kan det være strekkmerke den streken jeg har på magen? Den blir som sagt bare lenger og den er rød, og da jeg kjenner der den er, så er det en svak opphøyning i forhold til resten av huden.

Har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som strekkmerke ja. De er røde/lilla før de etterhvert blir hvitere og mindre synlig. Ikke så mye å gjøre med dem, men de kommer ikke uten at det har skjedd noe forandringer slik at huden har blitt strekt.

Jeg fikk for eksempel masse strekkmerker i tenårene da jeg utviklet hofter, men de er nesten usynlige nå.

Skrevet

Høres ut som strekkmerke ja. De er røde/lilla før de etterhvert blir hvitere og mindre synlig. Ikke så mye å gjøre med dem, men de kommer ikke uten at det har skjedd noe forandringer slik at huden har blitt strekt.

Jeg fikk for eksempel masse strekkmerker i tenårene da jeg utviklet hofter, men de er nesten usynlige nå.

Hvor lang tid tar det før det blir lyst da? Jeg har vært pluss/minus 3 kilo etter jeg fikk det, og fortsatt strekker det seg bare lenger :(

Skrevet

Kan kanskje hjelpe å smøre på en god krem som gjør huden myk og fuktig for å minske skaden som allerede er skjedd? Er vel egentlig ikke så mye man kan gjøre siden strekkmerker ofte er genetisk.

Skrevet

Kjenner til det der. Jeg våknet en morgen med tre ildrøde streker på hver siden av navlen. Jeg tenkte først at jeg hadde klødd meg heftig i søvne (jeg klør meg innimellom så hardt i søvne at jeg får røde kloremerker uten at det blir sår), men nei, nesten et år senere er strekene der, dog ikke like rød. Så med andre ord, det kan være rødheten blir den en stund før den sakte men sikkert blir svakere. Jeg har vært flink til å smøre meg med lotion hver gang jeg kommer ut av dusjen og har ikke fått flere merker. Jeg hadde også en ganske stabil vekt når merkene kom, så for meg kom de som en overaskelse.

Men smør deg godt og holv vekten stabil, så tror jeg ikke de kommer til å bli flere og mer markerte :)

Skrevet

Mine strekkmerker går innover, ikke utover, som et slags langt søkk i huden. Stikker dere andres ut?

Skrevet

Mine strekkmerker går innover, ikke utover, som et slags langt søkk i huden. Stikker dere andres ut?

Mine "stikker" utover. Da jeg kjenner på det jeg har på magen så kjenner jeg det går litt utover..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...