Gå til innhold

gravid med angrepille?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har hatt samleie med en gutt, som jeg ikke er sammen med.. helt ennå! Men så var vi litt uheldige hinn dagen.. kan jeg bli gravid selv om jeg tar angrepille? jeg tok den to døgn etter samleie.. og har litt panikk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort sagt; ja.

Skrevet

når begynner jeg å merke om jeg er gravid?!

Skrevet

og når kan jeg ta test?!

Skrevet

Ved uteblitt menstruasjon. Eller ved at du tar graviditetstest

Skrevet

Angrepillen skal jo være et middel som gjør at du ikke blir gravid, og det hjelper den deg ofte med. Men det finnes noen ytterst få ganger hvor den ikke ville funke (Utrooooolig sjeldent altså). Så lenge du holder deg innenfor 72 timer, så skal angrepillen funke. Men effekten av pillen blir mindre og mindre virkende jo lenger du venter. Men 48 timer som du har ventet,så skal det nok gå greit! :)

Dette er ikke for å skremme deg bort, men jeg var uheldig en gang, og tok angrepillen. Jeg tok den 26 timer etter jeg hadde hatt sex og gjorde alt man skulle for at dette skulle gå fint. Men den neste mnd hadde jeg ikke perioden min, og jeg trodde den bare ble litt utsatt siden det skjer med mange som har tatt angrepillen..men neida, angrepillen hadde ikke funket... Og jeg var så dum at jeg ikke fikk oppsøkt lege før jeg var i 11 uke, og 12 uker er grensen. Så da jeg kom til gynekologen, så fant dem ut at jeg hadde hatt en missed abortion (at "fosteret" hadde død inni meg,men ikke kommet ut sånn som skjer på spontanabort).

Mest sannsynelig hadde dette skjedd i 5.-6. uke, for jeg følte ikke den samme kvalmen og sånt etter 5-6 uker. Det var også grunnen til at jeg ikke dro til legen, for jeg trodde det skulle gå fint. Det jeg tror er grunnen til denne Missed abortion, er at jeg tok angrepillen. Jeg aner ikke om det er tilfellet, men har kanskje en mistanke om at pillen kan ha gjort skade på det som da skulle lage dette foster, men ikke skade nok til at jeg slapp å bli gravid.

jeg håper ikke dette skjer med dere andre som har brukt angrepillen. Hvertfall ikke i ung alder som jeg gjorde.

OM man blir gravid, så varierer det når man merker at man er gravid. Jeg begynte å forandre meg en god stund etter. Og testen kan du ta egentlig nårsomhelst. Men vent først å se om perioden din kommer neste gang den skal. Er den sykt forsinket, så kan du ta en test. Men ikke vent helt til det har vært 2 forsinkede perioder, sånn som jeg gjorde.

Skrevet

huff, ja eg har faktisk hørt om MANGE tilfelle der angrepillen ikke fungerer.. Nesten flere enn ka som har funket!!

Var på trening i dag, å merket at jeg ble veldig kvalm etter å ha løpt litt.. men det kan vel bare vere en bivirkning av angrepillen? jeg har og litt smerter der livmoren ligger og i lysken... det kan jo vere heelt andre tin vil eg tro og håpe..?! er jo bare to dager siden, og det går ikke an å merke det så fort vel?!

har mange veninner som er eller har vert gravide.. kunne snakket med de om det, men da blir et så mye snakk rundt (de er litt sladrete)... så syns det er kjempe flott og kunne få vere anonym her og få mange tips og gode råd her inne :)

trist :|

hvor gammel var du når det skjedde?! Jeg er 22..

Skrevet

Man regner med at angrepillen hindrer 75-80% av graviditetene, men statistikken blir litt vanskelig å føre, siden de fleste tilfellene hvor man tar angrepille og ikke blir gravid ville man ikke blitt gravid uansett.

Ta en test hvis mensen ikke kommer når den skal, eller 2-3 uker etter det aktuelle samleiet.

Skrevet

huff, ja eg har faktisk hørt om MANGE tilfelle der angrepillen ikke fungerer.. Nesten flere enn ka som har funket!!

Var på trening i dag, å merket at jeg ble veldig kvalm etter å ha løpt litt.. men det kan vel bare vere en bivirkning av angrepillen? jeg har og litt smerter der livmoren ligger og i lysken... det kan jo vere heelt andre tin vil eg tro og håpe..?! er jo bare to dager siden, og det går ikke an å merke det så fort vel?!

har mange veninner som er eller har vert gravide.. kunne snakket med de om det, men da blir et så mye snakk rundt (de er litt sladrete)... så syns det er kjempe flott og kunne få vere anonym her og få mange tips og gode råd her inne :)

trist :|

hvor gammel var du når det skjedde?! Jeg er 22..

Du vet om flere som det IKKE har funket med :S Da skjønner jeg at folk blir bekymret!

Angrepillene kan gi litt bivirkninger ja..

Jeg var 16 år da dette skjedde.

Skrevet

Hvis du hadde sex her om dagen vil du ikke merke symptomer på graviditet ennå. Du kan teste når du venter mens, evt. ca 2 uker etter samleie.

Skrevet

Takk for så mange kommentara!! :)

blir litt roligere i sjelen!

god helg til dere alle og skål ;)

Skrevet

angrepillen er ikke en abortpille, dvs, er du allerede gravid vil ikke angrepillen virke. Når egget er befruktet og egget har festet seg, vil ikke angrepillen virke.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Kråkesaks.

Skrevet

Så, hva ble resultatet? Gravididtet? :yvonne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...