Gå til innhold

Han vill jeg skal slanke meg?!


bouvier

Anbefalte innlegg

Han vill jeg skal slanke meg før jeg blir gravid....?!

Er i et veldig bra forhold, han er snill som dagen er lang og tror dette er den jeg vill ha min fremtid med...

Men han vill jeg skal slanke meg før jeg blir gravid? hva synes dere om dette?

hvordan hadde du reagert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm jeg er ikke sikker jeg. Men om du er overvektig så er det jo litt lurt å slanke seg før du evt blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt greit å vite om du er 170 cm og 150 kg eller om du er 160 cm og 55 kg, eller hva du er.. Mulig du trenger å slanke deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo akkurat hvor stor du er. Er du overvektig med usunn livsstil og usunt kosthold er det jo lurt å slanke seg litt uansett du skal bli gravid eller ei. Og kan hende din kjære ønsker at du skal være sunnere og få et bedre svangerskap hvis du går ned i vekt. Ble og forsiktig anmodet av min kjære om å gå ned i vekt. Etter første svangerskap veide jeg aaaaltfor mye, heldigvis pushet han med litt i trening og kosthold så 15 kilo forsvant...men tok meg goood tid;) takker han for at han gjorde det. Prat med han om det, og hør hva han vil og mener med oppfordringen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg er ikke sikker jeg. Men om du er overvektig så er det jo litt lurt å slanke seg før du evt blir gravid.

En ting er å slanke seg før man blir gravid. En annen ting er å slanke seg når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er å slanke seg før man blir gravid. En annen ting er å slanke seg når man er gravid.

Det er jo det jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe som heter svangerskapsdiabetes? Som man kan risikere å få om man er overvektig når man er gravid? Mener å ha hørt noe slikt, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få svangerskapsdiabetes uten å være overvektig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg sier.

Det jeg mente var at om du av helsemessige årsaker trenger å slanke deg, så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det før du blir gravid. Under en graviditet bør selvsagt barnets helse være i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle hvor høy du er og hvor mye du veier? Hvis du er 170cm og veier 60kg, så er det jo galskap å be deg slanke deg. Men hvis du er 160cm og veier 120kg, så har jo mannen din helt rett. Det er også lettere å bli gravid når du ikke er overvektig. Det er også greitt å legge om til en sunnere livsstil når du skal tenke på to. NB! Sunnere livsstil betyr IKKE uvettig slanking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er jo det at et svangerskap går ofte lettere når man er i bedre form og normal vekt, enn hvis man har 30 kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo det at et svangerskap går ofte lettere når man er i bedre form og normal vekt, enn hvis man har 30 kilo for mye.

158cm og 65kg er ikke akkurat 30kg for mye da :gjeiper:

Du kan vel ta av 5-10kg, men jeg personlig ser ingen grunn til det om du ikke ønsker det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge bmi-kalkulatorer er du akkurat overvektig. Din høyde og vekt gir en bmi på 26.

BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig. Å være overvektig er helseskadelig. Spesielt om fettet er samlet rundt midjen.

Men den gode nyheten er at de trenger bare gå ned 3 kg for å være normalvektig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da veier du ca det samme som meg, og jeg er 10 cm høyere enn deg. Jeg er ikke feit på noen som helst måte. Om han ønsker du skal gå ned litt i vekt før dere evt. kaster dere på en nimåneders, så er det vel av helsemessige årsaker? :) Med mindre du har en voldsomt muskelpakket kropp da, Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

med en BMI på 26 synes jeg ikke det er ok at han ønsker vektreduksjon.

26 betyr lett overvekt, og er bare noen få kilo fra normalvekt. kjenner mange med den BMI `en som ser helt normale ut.

de trener jevnlig - helt normal helse, har helt normalt kosthold - men er ikke supernøye med de "små" kaloriene som eks lettmelk istedetfor skummet osv.

jeg gruker meg ganske mye til graviditet pga kroppsforandringer, og er avhengig av en mann som aksepterer at mye kan skje med kroppen.

jeg synes det er bra å bry seg om helse, men BMI på 26 - så lenge den ikke stiger og du er normalt fysisk aktiv med normalt kosthold gir ingen grunn til å skulle slanke seg.

dersom du vet du har lagt på deg pga litt for mye kosemat og litt for lite bevegelse kan det jo hende han er bekymret for at dette skal eskalere under en graviditet. det kan jeg forstå i så tilfelle.

så min konklusjon er: slik man ser ut med et normalt kosthold(ca 2000 kalorier for deg) og normal fysisk aktivitet(trene 2-4 ganger i uka), er man helt perfekt uansett vekt og fettfordeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Han vill jeg skal slanke meg før jeg blir gravid....?!

Er i et veldig bra forhold, han er snill som dagen er lang og tror dette er den jeg vill ha min fremtid med...

Men han vill jeg skal slanke meg før jeg blir gravid? hva synes dere om dette?

hvordan hadde du reagert?

Da har du to valg. Enten gjøre som han vil eller gjøre som du vil.

Det valget er det bare du som kan ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke (for din egen, og barnets del) å vente med å bli gravid til du har slanket deg. Du er ikke SÅ overvektig! Men du må passe på vekten! Du skal ikke kutte på sunn mat (med mindre du overdriver til vanlig på mengden), men du skal kutte på usunn mat og snacks/snop! Husk, du skal ikke spise dobbelt så mye, men dobbelt så sunt! Og blir du kvalm, så hiv heller i deg gulrøtter/grønnsaker enn kjeks eller chips eller annen mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...