Foods of Norway Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Vi har akkurat invistert i kjøkkenmaskin, og er nok ganske grønne på området. Gledar meg til å lage kjøttkake, klubb og brød, men utanom det veit ikkje eg heilt kva vi kan bruke den til (og er vel strengt tatt stygt redd brødbakinga går over til kjøpebrød ganske fort, men...) Brukar du kjøkkenmaskina di mykje, og kva til?
Virvel Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Jeg baker brød omtrent en gang i uken, og det er knapt noe tiltak lenger nå som jeg er vant til det. Eltingen gjør seg jo selv, hevingen enda mer av seg selv, og deretter er det jo bare å slenge brødene i ovnen og passe tiden.
Amys Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 For det meste brødbaking og når jeg skal f.eks røre sukker og smør hvitt til kaker. Har blitt lat siden jeg fikk maskina, og bruker den til bolledeig og andre ting som man strengt tatt kan gjøre for hånd også Jeg har også ekstrautstyr til rasping, men det er mer styr å bruke kjøkkenmaskinen og måtte vaske opp en hel haug ting etterpå enn det er å raspe for hånd. Men veldig greit å ha de gangene man skal lage store porsjoner Totalt sett bruker jeg den vel i snitt 2-3 ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Jeg bruker den til å elte brød- og andre gjærdeiger, lage alle slags former for kakedeiger, majones, når jeg skal piske eggehviter stive - kort og godt alt som skal blandes og vispes. I snitt er den i bruk 2 ganger pr. dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå