Gå til innhold

Søppelbøtte kjøkken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en frittstående søppelbøtte til å ha på kjøkkenet, og trenger hjelp til å finne modell og størrelse. Noen som har innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en større Vipp (husker ikke antall l), den er veldig kul, men synes ikke den egner seg så godt når matavfallet skal nedi der sammen med restavfallet (vi har ikke lokal eller kommunal kompost). Den er jo potte tett, så selv om det er god plass, lukter det døden etter kort tid. Nå i sommer har vi bare hatt innerbøtta stående på gulvet, for da lukter det ikke like fort...

En mindre Vipp hadde sånn sett vært mer praktisk, men de er så smale at man ikke får vanlig restavfall nedi (f.eks. en kjøttdeigforpakning).

Med andre ord - skal matavfallet nedi, ville jeg kanskje vurdert en størrelse som man likevel må tømme hver kveld. Store Vipper har relativt dyre poser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fake vipp (litt mindre, passer til en butikkpose med avfall) og den er helt super. Kostet noen hundringser (i motsetning til Vipp som koster noen tusingser) og har meget god vippefunksjon. Lukter ikke. Tror det er Jernias eget merke, men vet ikke om de selger det fortsatt.

Har hatt noen søppelbøtter fra Ikea, men synes at vippefunksjonen er av svært dårlig kvalitet og at man dermed må bruke hendene for å åpne lokket uansett. Det liker ikke jeg så godt, men det kan jo hende de har blitt bedre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter ikke. Tror det er Jernias eget merke, men vet ikke om de selger det fortsatt.

Hehe, det kommer vel an på hva man kaster oppi, og hvor lenge det blir liggende :ler:. Jernia selger mye Invite, det kan vel hende du har en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vipp, ja. Vi er ikke plaget med at det lukter, skifter søppelpose annenhver dag (har Vipp 15).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...