Gå til innhold

BK 2011!


Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Gjest -Sarah-

Sommeren er på hell, og jeg har ikke følt meg spesielt vel i bikinien de siste par månedene. Dette skal jeg gjøre noe med, så jeg kan glede meg til neste sommer! Da skal jeg ta på meg Victorias secret bikiniene mine og stråle om kapp med solen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -Sarah-

Kanskje ikke så lurt å begynne på bikiniprosjektet rett før helgen! Har en venninne på besøk i helgen, så da blir dagene litt utenom det vanlige.

Gårsdagen gikk forsåvidt ok (bortsett fra mangel på trening).

Fredagens kosthold:

Frokost: havregrøt med syltetøy

Lunsj: Kyllingsalat

Mellommåltid: 0,1% yoplait, 1 glass melk

Middag: 1 liten lefse med taco

Kveldskos: Popcorn

Lørdag:

Frokost: havregrøt med syltetøy, 1 glass melk

Lunsj: Spiste på restaurant i byen: Tacosalat

Vet ikke hva det blir til middag enda, men det blir hvertfall smågodt til lørdagsfilm:)

Dagens konklusjon må vel bli at prosjektet må utsettes til mandag. Den har vi vel ikke hørt før?? Men jo, jeg lever i den tro at jeg klarer å endre livsstil på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med! :goodbye: Har også akkurat startet på ny med treningen, så spennende å se hvordan det går med andre i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Hei meelissa! :vinke:

Skal titte i boken din. Burde være lettere når vi er flere!

Jeg har ikke klart å komme i gang med treningen. Hvorfor skal det være så vanskelig? Jeg planlegger og planlegger, men klarer ikke å gjennomføre.

Det går veldig bra med maten da, heldigvis :) Spiser lite karbohydrater og mye proteiner. Har begynt å spise sukrin da. Aner ikke om dette er skadelig for tennene? Det må jeg finne ut. Men det inneholder hvertfall ingen kcal :tommel:

I går spiste jeg dette:

Frokost: Havregrøt kokt på melk, med kanel og sukrin. 1 kiwi

Lunsj: Skyr naturell med melk og sukrin. Nøtter

Mellom: 1 eple

Middag: Pizza med proteinbunn. Fant bunn-oppskriften på en fitnessblogg: 2 eggehviter (vispet med litt salt), 20 g skyr naturell/kesam, 20 g mandelmel.

Kvelds: 1 nektarin og 1 kiwi

Synes pizzaen ble veldig god! Men neste gang skal jeg kun ta 1 egg og bruke litt bakepulver i stedet. Må jo prøve seg frem! Denne bunnen inneholder ca 125 kcal, og masse proteiner (på størrelse med 2 pitabrød)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vanskelig å komme seg ut å trene.. Erfaringsmessig må man bare bestemme seg for en dag man skal trene - og så gjøre det! Jeg synes der er såå mye enklere å trene på morgenen enn på kvelden, så i morgen skal jeg ut og løpe kl 10! :) Da er jeg forhåpentlig full av energi. Og når man først har begynt å trene og har kommet inn i en fast rytme, skal det jo visstnok være enklere og løfte på stumpen og komme seg i bevegelse! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

I dag bestemte jeg meg for å trene, men eh.. det ble ikke noe av. Skjerpings!

Kostholdet i dag har vært bra synes jeg

Frokost: Havregrøt kokt på melk, med kanel og sukrin. 1 glass melk

Lunsj: Jordbærskyr med melk. 1 eple. 1 nektarin

Middag: Kjøttboller (god og mager) med blomkål- og gulrotstappe

Kvelds: 2 Eplekake-muffins

Blomkål-og gulrotstappen var dødsgod!! Nesten bedre enn potetmos, og jeg er veeeldig glad i potetmos. I går hadde jeg kun blomkålstappe, og neste gang skal jeg jaggu prøve med brokkoli også. Liker grønnsaker i stappe/mos-form.

Eplekake-muffinsen høres kanskje veldig usunn ut, men neida! Jeg fant en proteinvariant på fitnessbloggen. Det er nesten bare proteiner i de, og veldig lite kalorier: 63 kcal per, i følge mine beregninger. Føler at jeg spiser kaloribomber, men de er ikke det :D De har en litt spesiell konsistens, som jeg sikkert må venne meg til, men smaken er god hvertfall.

Nå er jeg klar for filmkveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

I dag har jeg gått lenge i byen, det må da kalles litt trening?

Dagens mat:

Frokost: Havregrøt kokt på melk, med kanel og sukrin.

Lunsj: Skogsbærskyr med melk. 1 kiwi

Middag: Pizza med proteinbunn (elsker denne!)

Kvelds: Fruktsalat

Whiiii, første helgen uten godteri (smågodt)! Skal prøve å holde meg til godis 1-2 ganger i måneden. Det må jeg da klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Da var jeg hjemme fra venninnekveld:)

eg holdt meg fruktsalat, meeen tok 1 liten sjokoladebit. Ble nesten tvunget til å smake, fordi jeg ikke hadde smakt den før. Men jeg likte den ikke, så det ble med den ene. Så får si meg fornøyd med min første helg uten smågodt!!

Klarer jeg det, klarer du det meelissa! Jeg er nemlig dronningen av smågodt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Åh, da var søndagen over. Jeg elsker late søndager. Har bare ligget på sofaen i hele dag, i tillegg til å prøve ut ny oppskrift. Den ble veldig mislykket, æsj!

Dagens mat:

Frokost: Havregrøt kokt på melk med kanel

Lunsj: Skyr naturell med melk, 1 appelsin

Middag: Laks med agurksalat, gulrotsalat, kålstuing (er det bare jeg som ikke blir mett av fisk? Ble sulten igjen etter en halvtime)

Kvelds: Havregrøt kokt på melk med kanel

Kos: Prøvde ut en protein-sjokolademuffinsoppskrift. Jøye meg så vond den ble! Kaker blir visst ikke gode uten hvetemel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Uff, liker ikke å måtte skrive dette. Hadde hodepine da jeg la meg, og også da jeg våknet kl 06.00 for å dra på trening. Derfor tok jeg smertestillende og skrudde av vekkeklokken, og det ble ingen trening i dag :sjenert:

Nytt forsøk i morgen. Håper at hvis jeg bare klarer å komme i gang, så vil det bli lettere å karre seg på trening. Erfaringer?

Dagens mat var slik: (jeg er vanedyr, så blir mye av det samme)

Frokost: Havregrøt kokt på melk med kanel

Lunsj: BringebærSkyr, 1 nektarin, 1 kiwi, 30 g IFA sukkerfri (fy)

Middag: Kjottboller (go og mager), blomkål-og gulrotstappe, kålstuing

Kvelds: fruktsalat: eple, banan, nektarin

Totalt kcal: 1600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det med hodepinen, men synes det er viktig å lytte på kroppen og slappe av når man faktisk har vondt ;) Håper du får gjennomført en økt i morgen istedet, da! :) Du er jo forresten rå på kostholdet! Har endel å lære av deg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

Tror jaggu meg at jeg begynner å bli småsyk. Har hatt vondt i magen i hele dag, og bare ligget/sovet på sofaen. Lå våken til 3 i natt. hater å ikke få sove!!

Jeg sprakk i dag :sjenert: Skammer meg! Spiste en liten skål med crusli solfrokost til kvelds, fy fy fy meg! Den inneholder masse sukker, og det skulle jeg absolutt holde meg unna bortsett fra 1-2 ganger i måneden. Gikk på autopilot da jeg tok det. Jaja, ferdig med det.

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt kokt på melk med kanel

Lunsj: BringebærSkyr med melk, 60 g IFA sukkerfrie, 2 nektariner

Middag: Kjottboller (go og mager) med salat

Kvelds: en skål med crusli, melk og banan

Ca 1600 kcal i dag og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt bedre nå, så satser på trening i morgen.

Spiste ca 1600 kcal i går, og det samme i dag. Tror det er greit inntak? Aner faktisk ikke hvor mye jeg skal spise, men er i hvertfall ikke sulten i løpet av dagen.

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrøt kokt på melk med kanel

Lunsj: 1 yoplait, eple, kiwi

Mellommåltid: 3 eplekakeproteinmuffins (ny god oppskrift!)

Middag: Kjottboller (go og mager) med salat (salat, agurk, kidneybønner, ananas, fetaost)

Kvelds: Fruktsalat: banan, eple, kiwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet på vekten før frokost i dag, og vekten viste -600 gram på 2 uker. Får jo være fornøyd med det, ettersom jeg ikke har trent!

I helgen får jeg besøk av broren min. Skal prøve mitt aller beste å ikke ta helt av med mat og alkohol. Broren min er ganske godt trent, og kan dermed spise hva han vil. Så da har jeg litt lett for å spise det samme som han!

Jeg så på Schrødingers katt i går, der det ble vist sammenhengen mellom trening og iq. Så der har jeg enda en god grunn til å ta på joggeskoene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var helgen over gitt! Den gikk ikke sånn kjempebra. Skal gi dere en oppsummering

Fredag:

Frokost: Havregrøt kokt på melk med kanel

Lunsj: 1 skyr med melk, frukt

Mellommåltid: frukt

Middag: Lasagne med squash i stedet for pastaplater (veldig godt!)

Kveldskos: Smågodt.. (men ikke sånn dødsmye som før!)

Lørdag:

Frokost: Havregrøt kokt på melk med kanel

Lunsj: Skyr med melk, frukt

Middag: Gratiner 'det jeg har i kjøleskapet' (kjøttdeig, blomkål, brokkoli, gulrot, løk, squash, hakkede tomater)

UT PÅ BYEN, full pakke

Søndag:

Frokost: Havregrøt kokt på melk med kanel

Lunsj: 2 vaffelplater med lett-syltetøy

Middag: 1 hjemmelaget hamburger

Kvelds: 1 banan

Bedre lykke neste helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det dagen i dag da:

Frokost: Havregrøt med kanel

Lunsj: Kyllingsalat, appelsin

Mellommåltid: skyr, eple

Middag: Ørret med blomkålsmos, agurksalat og gulrotsalat

Kvelds: 3 sunne havrekjeks (30 kcal per), 1 banan

Det var så utrolig fint vær i dag, skinnende sol fra helt blå himmel. Så da ble det en 60 minutters skogstur. Helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med treningen! I dag ble det 30 minutters jogging på mølla (8 km/t, fort for en utrent frosk som meg!). Stod faktisk opp kl 6, for å trene :)

Kjøpte nye joggesko, treningstights og jakke i dag, så nå er motivasjonen på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...