Gå til innhold

Vondt i magen av mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som blir ekstremt løs i magen 1-2 mensdag? Jeg er så glad mannen ikke er hjemme, for det siste toalettbesøket hørtes ikke akkurat vakkert ut.

Er det noe jeg kan drikke/spise for å få det til å stabilisere seg litt?

Pinlig, er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene! Jeg blir sykt oppblåst et døgns tid (veldig artig å vagge rundt på jobb med magen i basketballmodus), og så blir det etter hvert ett eller to dobesøk hvor magen gir flat pedal. "Mensmage" er et kjent begrep i vår lille husstand.

Jeg har spist yoghurt, fibertabletter, blåbær, drukket dau og lunken cola... ingenting hjelper på akkurat den varianten av løs mage, for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er lettere å gå på do rundt mens-perioden er helt vanlig. Å spise yoghurt, fiber, blåbær osv hjelper ikke mot løs mage, tvert imot, det hjelper mot hard mage.

For å ikke være så løs i magen kan det hjelpe med masse loff og andre timg med hvetemel, drikke mindre vann og mere brus! og kjøp idoform mot løs mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er lettere å gå på do rundt mens-perioden er helt vanlig. Å spise yoghurt, fiber, blåbær osv hjelper ikke mot løs mage, tvert imot, det hjelper mot hard mage.

For å ikke være så løs i magen kan det hjelpe med masse loff og andre timg med hvetemel, drikke mindre vann og mere brus! og kjøp idoform mot løs mage:)

Både yoghurt og blåbær er stabiliserende på både løs og hard mage. Fibertablettene jeg tok ble påstått å være mot løs mage, ja særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...