Independent_ Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Del med oss hva din ynglingsrett er og gjerne beskriv hvor du spiste det, om du lager det selv eller spiser det på restaurant osv. Min ynglingsrett er pepperbiff med hjemmelagde urte potetchips og bakte grønnsaker. Jeg lager det selv hjemme.
Beauté Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Mmmmm det er mye jeg elsker å spise. Har stor lidenskap for mat og matlaging. Her går det alltid i hjemmelaget. Noen kinesiske retter og franske eller italienske. Typisk norsk deilig mat er jo raspeballer. Men ALDRI uten kålrabistappe. Coq au viner litt mere krevende, men gud så godt. Pinnekjøtt til julen. Ellers lager jeg veldig, sunne og gode hamburgere.
Annie19 Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Åååh! Where to start.. -SUSHI! Tunfisk, kveite, kamskjell eller laks er best. -Ein solid biff (gjerne pepar) med fløtegratinerte poteter (ikkje heimelaga,eldorado sine, viktig!!). -Raspeballar i ekte vestlandsstil. Raspeball, bacon, salt kjøt(ekstreme mengder), kålrabistappe og mørke (gjerne heimelaga) dampepølser. -Pinnekjøt med kålrabistappe, mørke dampepølser og surkål. Altså julemiddag. HERREGUD SÅ SVOLTEN EG BLEI NO!! Må skrive litt meir.. -Kyllingfilet i raud currysaus. Serverast med ris eller nudlar. -Hjortebiff, skutt i skogen bak huset eit par timar før. -Nyfiska makrell, steikt eller kokt. -Kokt torsk med høveleg tilbehør. -Steikt flesk - "flesk og duppe" Nei, no må eg slutte før det går gale her. Heilt umogeleg for eit matvrak som meg å velje favorittrett!
Purple Basil Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Lasagne, jeg lager den selv, nam!:D Biff med fløtegratinerte poteter er også en av mine favoritter..
livesen Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Spear ribs biff lammeskanker kinesisk strimla sprøstekt biff hmmm er visst en ekte kjøtteter , og litt sulten nå ...
fruBeist Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Hjemmelaga kjøttkaker i brun saus med kokte poteter, ertestuing og store mengder tyttebær. Laga av min mor eller min kone. Ovnsbakt ørret med kokte poteter, agurksalat og masse rømme. :gjeiper:
Hinata Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Er jeg rar når jeg ikke har noen favorittrett? :klø:
MissStiles Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 - Spagetti Bolognese - Tandoori kylling - Biff med bearinsaus
-Fisken- Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 Chilikrabbe, som svigerfar lager Sushi Scampi i noe grønt fra curry & ketchup Biff i rødvinssaus, med bakt potet og en god salat/ovnsbakte grønnsaker (en sjelden gang) Ovnsbakt laks på grønnsaksseng, med linser En ordentlig god fiskesuppe Lammelår Mine marinerte, grillede sommerkoteletter med bakt potet/båtpoteter, ovnsbakte grønnsaker/salat En stor, deilig blandet salat med skinke, kylling eller reker (salat, ruccola, cherrytomater, agurk, mais, rødløk, avocado, oliven, marinerte hvitløksfedd, ristede pinjekjerner, soltørket tomat, rød paprika mm)
The Kitten Skrevet 20. august 2010 #12 Skrevet 20. august 2010 Etter mye frem og tilbake har jeg kommet frem til at jeg ikke har noen yndlingrett.
cilipili Skrevet 20. august 2010 #13 Skrevet 20. august 2010 - min egen hjemmelaga veggislasagne med foccacia, bruschetta og salat med rista pinjekjerner - couscous med grønn linsesaus - vegetarenchiladas med skikkelig ostesaus over. - nøttesteik med ovnsbakte salte poteter, diverse grønnsaker og hjemmelaga peppersaus med cognac.
Gjest Huffsa Skrevet 20. august 2010 #14 Skrevet 20. august 2010 (endret) Indrefillèt med bernaisesaus med pommes frites/potetgrateng Innbakte kongereker i sursøt saus fra kinaresturang Kylling og ris med fløtesaus (steker kyllingen, heller fløten i stekepannen, tilsetter diverse krydder og lar det putre i noen minutter til sausen er tjukk) Hjemmelagde kjøttkaker med brun saus, poteter og tyttebærsyltetøy Sossisser, surkål og poteter med brun saus. Spare Ribbs med GOD BBQ saus Makaroni med masse smør, litt ost og salt. Kebabpizza ++++ Jeg elsker mat :spise: Endret 20. august 2010 av Huffsa
fruBeist Skrevet 20. august 2010 #15 Skrevet 20. august 2010 (endret) ++++ Jeg elsker mat :spise: God mat er herlig Dette var dagens middag her i hus, med hjemmebakte pitabrød, og hjemmelaga majones. Og så bytta vi ut lammekjøtt med mager kjøttdeig, for det hadde vi i hus. Jeg er heldig å ha en kone som er glad i å lage mat :rødme: Blir litt bortskjemt i matveien til tider Endret 20. august 2010 av fruBeist
Stellia Skrevet 20. august 2010 #16 Skrevet 20. august 2010 (endret) Ingen spesiell favoritt, men jeg elsker moren min sin røde fiskesuppe. En nystekt, hjemmelaget pizza er heller ikke å forakte. Endret 20. august 2010 av Stellia
venus_ Skrevet 22. august 2010 #17 Skrevet 22. august 2010 Har mange favoritter: - cottage pie - risotto - pai med bacon og div grønnsaker - moussaka - chicken tandoori - mammas hjemmelagde kjøttkaker - mammas fiskeform med hvit fisk, spinat og ostesaus - pasta bolognese med masse parmasan - sushi - burritos fylt med røde linser, feta og spinat kommer ikke på mer akkurat nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå