Gå til innhold

prøvetime hos frisør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

satte de opp håret deres på denne prøvetimen? eller var det kun en kort samtale? da jeg var på prøvetime bare snakket vi kort sammen. betalte totalt 3900 for frisør - og jeg ble IKKE fornøyd på min bryllupsdag nettopp! :-( det var helt greit, men ikke slik jeg hadde sett for meg og vist BILDER til frisøren av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min frisør og jeg ble enig om hvilken frisyre vi skulle gå for. Prøvde flere "utgaver", hadde jeg nær sagt. Jeg hadde funnet tiaraen jeg ønska, hadde fått spart håret i den lengden jeg ønska...og ut fra det fant vi en flott frisyre. Tok bilde av meg med mobilen når vi kom i mål, og på bryllupdagen fiska jeg frem bildet og så kunne frisøren lage hva vi ble enige om. Betalte du 3900,,- for prøvetimen?? JIkes...er det virkelig SÅ dyrt i dag??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Jeg fikk satt opp håret og vi prøvde ut og pratet om flere muligheter. 3 900,- for brudehår synes jeg er helt hårreisende (og ja, jeg ser at det er et fjollete uttrykk i sammenhengen :) ) Jeg ville ha klaget. En prøvetime er til for å prøve ut frisyren, ellers er det jo ingen vits i prøvetimen. Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren brukte over en time med meg på prøvetimen - krøllet og satte opp håret, men gjorde det kanskje ikke like nøyaktig som hun gjorde det på selve bryllupsdagen.

Litt av poenget med prøvetimen var også at hun skulle se hvordan håret mitt oppfører seg, blant annet tar det veldig dårlig krøll, så hun prøvde flere forskjellige metoder før hun bestemte seg for å bruke den smaleste ghd-tanga.

Nå skal det sies at dette er min fetters kone, men jeg tror hun ville gjort det samme for andre bruder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg! Håper din erfaring blir til hjelp for andre.

Til prøvetimen hadde jeg med meg bilder av frisyrer jeg likte og sløret. Hadde med 4 bilder, 2 og 2 av de var bare små variasjoner av hverandre, så alt i alt var det vel bare 2 forskjellige frisyrer. Hun likte også begge to.

Hun lagde begge to, dog ikke 100 % ferdig. Dvs. begge frisyrene krever varmruller av håret først, og det hoppet vi over, samt at hun sa hun ville brukt mer tid på detaljer og perfeksjon på selve dagen.

Jeg skal også sminkes så hun prøvde sminken på meg også, mest for å finne hvilke fargetoner som passer til huden min. Hun sminket meg ikke ferdig, for å si det sånn.

Betalte 500,- for prøvetimen. 2500,- for selve dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror vel jeg kommer til ogbetale nermere 4000. da er det med prøvetime, hår og sminke, og løshår da jeg skal ha en litt romantisk frisyre som trenger litt lengde på håret noe jeg ikke har. jeg synes selvfølgeli dette er dyrt men hun er den eneste jeg kunne tenke meg og gå til ta jeg allti blir fornøyd når hun gjør håret mitt..

Jeg har selv gått på frisørskole og på en prøvetime skal dere snakke og bli enige, prøve litt forskjellige frisyrer, bare ikke helt ferdige frisyrer. skal finne ut evt hvor det høyeste punket på oppsattsen skal være osv. Grunnen til at de ikke pleier og gjøre ferdig frisyrene er for de ikke greier og få det helt likt på den store dagen. det er det samme med sminken.

Jeg gleder meg kjempe mye til min prøvetime nærmer seg =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkert: 3900,-???

Jeg gifta meg for ca 4 uker siden, hadde prøvetime 1 uke før bryllupet.

Under prøvetimen ble håret stusset, farget og fikk kur, samt satte det opp (Litt forskjellig før vi var fornøyd) og frisøren nappet øyenbrynene, satt der i ca 5 timer. Diskuterte også hvordan sminken skulle være, og annet småting.

På selve dagen satt jeg i 3 timer, oppsett av hår og sminke(I tillegg hadde frisøren vært å kjøpt litt mer av pynten vi brukte i håret, uten å ta ekstra for det)

Dette betalte jeg 2700,- for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte kr 3900. Det inkluderte prøvetime hvor frisøren satte opp håret sånn ca hvordan jeg ville ha det (ikke like nøye da selvfølgelig). Så kikket vi litt på sminken, men jeg ble ikke sminket, så dette hadde jeg litt angst for etterpå. På selve dagen ble håret satt opp og jeg var veldig fornøyd. Hun var også superflink til å sminke meg. :)

Prisen inkluderte alt dette samt håroppsats til min forlover. :)

Det er så trist å høre at du ikke ble fornøyd. Jeg synes du skal klage selv om det er kjedlig og vondt å gjøre det. Da kan de ta til seg kritikken og forhåpentligvis skjerpe seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

I denne forbindelse lurer jeg på en ting;

Går det an å spørre frisøren om hun kan komme til meg? Tenkte å leie et stort hotellrom dagen før den store dagen, og også være på dette rommet morgenen før bryllupet (med min forlover). Hotellet ordner med sminkør, og da hadde det vært så kjekt om frisøren kunne kommet og ordnet håret mitt der. Nå skal det sies at jeg kjenner frisøren min ganske godt (god venninne av min forlovede), men vi er ikke veldig close for det. Men skravling på byen, treffes i ny og ne.

Blir det veldig upraktisk for henne å komme til meg? Hun må jo i såfall ta med seg en del utstyr osv.. Jeg betaler selvfølgelig det hun ønsker. Men kvier meg litt for å spørre henne om dette hvis det er et helt dumt spørsmål!

Noen som har gjort dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På prøvetimen satte frisøren opp håret (som det skulle være på bryllupsdagen), og makeup artisten sminket meg - begge deler helt ferdig. De tok deretter både notater og bilder for å være sikker på at det skulle bli bra på dagen (og det ble det!).

Til deg som spurte om frisøren kan komme på hotellet: noen gjør det, andre ikke. Det er bare å spørre! Det meste er ikke så vanskelig å frakte med seg, det verste er hvis man skal bruke en sånn stor hårtørker på hjul vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve time = oppsett av hår ikke like nøye som på selve dagen men slik at du får en forståelse av og satt deg et bilde av resultatet.

det at du hadde med bilder og slør mm er jo kjempe flott. er selv utdannet frisør og syntes det er skrekkelig å lese om at noen jobber sånn. jeg tar også bilder ad frisyren når vi er ferdige slik at vi husker det begge 2.

til du som lurte på om å få frisøren et annet sted. bare spør, hvis din oppsetting kan gjøres uten de største redsapene så ser jeg ikke noe problem om at hun blir med på hotellet.

Endret av JP86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...

Drar opp denne tråden igjen da jeg skal på prøvetime hos frisøren snart. Skal man møte opp usminket og uten noe stæsj i håret? Jeg er avhengig av å ha NOE i håret ellers ser jeg ut som en vandrende ulldott. 

Anonymkode: bcd08...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...