Gå til innhold

Klump i skjeden

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går oppdaget typen min en klump i skjeden min..

Den kansje på størrelse med med en klinkekule, og den er hard. Den er ikke helt rund heller med kansje litt "ruglete".. Den ligger ca en fingerlengde inni..

Noen som vet hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du en kul eller flere? Husker en tråd her for litt siden der ts kom frem til at det var livmorhalsen hun kjente (flere kuler).

Sikkert lurt med en tur til gynekolog sånn i tilfelle.

Endret av superior
Skrevet

Det kan være avføring også...men på andre "siden" av veggen. Det er ikke så langt mellom.

Skrevet

HAHA, tror ikke man kan kjenner føring ... tror du MÅ ta deg en tur til gynekologen, sånn i tilfelle. Ikke vent, gjør det idag!

Skrevet

Kan hende det er fettklump og det er helt ufarlig. Det kan også være en cyste. Eller livmortappen kanskje? :lurer:

Skrevet

Om man har avføring i endetarmen så kan det kjennes fra skjeden jo.

Det kan være en fettkul, men det er jo greit å få en lege til å se på den.

Skrevet

Det er livmortappen, enkelt og greit. Ingen grunn til bekymring ;)

Skrevet

[quote name=:)' date='19 august 2010 - 19:37' timestamp='1282239420' post='8323302]

Det er livmortappen, enkelt og greit. Ingen grunn til bekymring ;)

Skrevet

Kjennes det ut som det er et hull, eller en grop i den?

pernille.info

Se innom der, og se om beskrivelsen passer. Mest sannsynlig er det like naturlig som den store kulen du har rett over leppene og litt under og mellom øynene. Eneste forskjellen er at nesen er mer synlig, og dermed noe du har lagt merke til for lenge siden.

Skrevet

HAHA, tror ikke man kan kjenner føring ... tror du MÅ ta deg en tur til gynekologen, sånn i tilfelle. Ikke vent, gjør det idag!

Joda, det kan du :) Ca 2-3 mm med hud er ikke verdens mest solide vegg ;)

Gjest Eurodice
Skrevet

Godt du kan fortelle TS hva som er galt gjennom dataen...

Du trenger ikke å være spydig. Jeg har lest en del innlegg, det er helt utrolig hvor uvitende mange er om sin underlivsanatomi.

Skrevet

Joda, det kan du :) Ca 2-3 mm med hud er ikke verdens mest solide vegg ;)

Tydeligvis noe jeg må utforske ;)

Skrevet

Hei, meg som kan fortelle hva som er "galt" gjennom dataen her;

Ja, akkurat i dette tilfelle kan jeg det. Det er helt sant at man ikke skal stille diagnoser, men dette er anatomi. Det er jo så enkelt som at enhver kvinne kan stikke fingern en fingerlenge inn og kjenne denne harde kulen.

Skrevet

Jeg kjenner denne kulen jeg også. ;) Tror ikke det er noe farlig med den, altså. Men hvis du samtidig har smerter kan det jo være kjekt å ta seg en tur til gyneokolog?

En tur til gyneokologen er jo kjekt en gang i blant uansett, bare for å sjekke tilstanden, liksom. :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg kjenner denne kulen jeg også. ;) Tror ikke det er noe farlig med den, altså. Men hvis du samtidig har smerter kan det jo være kjekt å ta seg en tur til gyneokolog?

En tur til gyneokologen er jo kjekt en gang i blant uansett, bare for å sjekke tilstanden, liksom. :)

Kanskje en tanke å finne ut hvordan man ser ut innvendig nedentil?

Skrevet

Tråden er ryddet.

Supramundane, mod.

Skrevet

har man en kul inne i skjeden???

Gjest Eurodice
Skrevet

har man en kul inne i skjeden???

Neida, det noen tror er en kul og farlig, er i de aller fleste tilfeller livmortappen. Det er ikke vanskelig å undersøke seg selv innvendig. Man kan også bruke spekulum og se seg selv i et speil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...