AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Jeg har store problemer med snorking. Er også veldig trøtt. Det er jeg alltid uansett hvor lenge jeg sover. Jeg vil gjerne bestille time hos legen for å få hjelp med dette. Leste et sted at man kan ha pustepauser også, noe som vil forklare hvorfor man er trøtt og uopplagt. Er det noen her som har vært igjennom en slik behandling og kan fortelle litt om det?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Ingen som har tatt en slik operasjon?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 min kjæreste lider av søvnapne. du må igjennom en del undersøkelser først der dem undersøker pustestopp ol. han er også konstant sliten fordi han ikke får nok oksygen om natta. om du har søvnapne så er det ikke sikkert at dem kan operere eller om det i det hele tatt fungerer. det kommer ann på om det ligger sentralt eller lokalt. han tok en operasjon men den hadde ingen effekt. han har derimot fått pustemaskin som han bruker om natta. maskinen registrerer pustestopp og gir dermed et ekstra "støt" med oksygen. gå til legen så vil han evnt henvende deg til poliklinisk for videre undersøkelse
Capricorn Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Jeg kjenner noen som har tatt snorkeoperasjon. Det hjalp ikke mye på selve snorkingen, men tror hun ble kvitt pustepausene. Ble visst mye mer opplagt og lettere å stå opp om morgenen.
HumHum Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Min mann hadde også søvnproblemer. Han snorket veldig, var aldri utkvilt og hadde tidvis også søvnapne. Han har gjennomgått 2 slike operasjoner. Han snorker fremdeles, men ikke så høyt som tidligre. Har får ikke lenger slike pustestopp i løpet av natta. Han selv er ikke helt fornøyd med resultatet av operasjonene dessverre. Men han slipper å bruke den pustemaskina og det virker på meg som han har mer kvalitetssøvn.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Takk for svar. Vet dere om det er vondt lenge etterpå? Blir man sykemeldt? Den prosessen med utredning av søvnen, er den lang?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Takk for svar. Vet dere om det er vondt lenge etterpå? Blir man sykemeldt? Den prosessen med utredning av søvnen, er den lang? utredningen på sykehuset i seg selv er ikke så lang. men så får du med deg en maskin hjem som måler pustestoppene dine i løpet av natta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå