Gå til innhold

Boligjakt !


mousepad

Anbefalte innlegg

Vi er på boligjakt og syntes det har tatt veldig lang tid så lurte på hvor lenge dere så etter boligen før dere fant den rette for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et par-tre måneder fra vi fikk finansieringen til vi faktisk kjøpte. Men vi visste også nøyaktig hvilket borettslag vi ville bo i, så det var bare å vente til en av de leilighetene kom for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent akkurat en måned. Fra jeg ordnet finansieringsbevis og gikk aktivt ut for å finne leilighet.

Hadde strikte krav om hva jeg var ute etter (beliggenhet, størrelse, antall rom, etasje, m.m.) og gikk på en 8-10 visninger. Fikk tilslaget på den andre leiligheten jeg la inn bud på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem måneder fra finansieringsbevis til akseptert bud. To år fra første visning :D Stor by, trangt marked, og vi var relativt kresne på beliggenhet og standard fordi vi vil bli boende i minst ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden før finansieringen var i orden. Vi hadde muntlig lovnad om lån allerede, da, for jeg hadde ringt kontakten min i banken og forhørt meg. Vi var på hele to visninger til sammen. Men nå var ikke vi kjempekresne da vi kjøpte, for vi har ingen planer om familieforøkelse, og vi trenger ikke å ha tipp-topp standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me fekk vel finansieringa i orden i starten av januar. I løpet av januar fann me leiligheten, og overtok i slutten av februar. Tenker kortsiktig så enda opp med ein 2-roms. Planla å kjøpe 3 roms, men fallt slik for denne (med mulighet for å sette opp soverom nr. 2). Neste gang kjøper me større med plass til småunger.

Denne gangen var det viktig å komme inn på markedet og spare i bustad. I løpet av 1 år ville me brukt 84 000 kr i leieutgifter...dei pengene ønska me sjølv å få del i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...