Gjest Badabing Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Jeg har ikke tatt årsstudiet, men jeg har hatt det som emne i en annen bachelor. Har vurdert videre utdanning i dette. Det går egentlig på å kommunisere hensiktsmessig med en annen kultur enn deg selv. Hensiktsmessig kan for eksempel bety at man tilpasser kommunikasjonen til den man snakker med for å nå et bestemt mål eller oppnå ønsket resultat. Vi hadde forskjellige øvingscaser og eksempler fra andre kulturer for å reflektere over ulike måter å kommunisere på etter å ha fått overflatiske kunnskaper i sosialantropologi. Årsstudiet går nok mye dypere Høres sikkert kjedelig ut når jeg beskriver det på denne måten, men jeg synes det er spennende
AnonymBruker Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Takk for svar:)Hørt at det er en bachelor grad i den også...Men hva slags jobber en kan få?!En kan aldri være sikker men er det en god jobb å få senere?Er det no å satse på denne utdanningen?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Jeg har gått her, og har tatt både årsstudium og en del fag på mellomnivå. Har det som tilleggsfag til en annen utdanning, og syns det har vært veldig fine fag å ta, både for å utvide min egen hortisont, og for å få en bredere forståelse for hvordan verden fungerer. Engasjerte lærere og godt miljø på skolen. Dessuten har alle grunnmodulene studiereise til utlandet, slik at du opplever det amnge andre bare snakker om. Her er også mulighet for å dra på lange utenlandsopphold på mellomnivået/bachelorgraden. Helt supert! De jeg har gått med jobber innen ulike felt, både flyktninger, asylmottak, tilrettelegging i skole og helsevesen, barnehager og som miljøarbeidere. Andre som har hatt dette i tillegg til f.eks en økonomiutdannelse har fått seg jobb i firmaer som operer mye i utlandet, det det er viktig med kulturforståelse. Anbefaler deg abolutt å ta årstudiet, og så se om det er noe for deg videre.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Jeg skal på mediehøgskolen i gimlekollen i kr.sand...Så godt å høre at du trivdes på den linja.. Har veldig lyst til å jobbe med de forskjellige kulturene her i norge:) Så du tror det kan være et bra arbeidsmarked å vente?! Min lenke ^^Men hva kombinerer du det med? Lykke til TS
Sapree Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 (endret) Jeg har også gått på Norsk lærerakademi i Bergen på Interkulturell Forståelse, synes det er kjempespennende!Jeg fullfører en bachelor i det i år. Veldig interessant for man får både innføring i sosialantropologi, religion, kultur og kommunikasjon. Det beste er å kombinere det med noe annet feks journalistikk, økonomi, sykepleie osv om du har ønsker med å jobbe med det i utlandet eller i forbindelse med innvandrere. Jeg kombinerer dette med sosialantropologi, spansk og markedsføring, bachelor grader jeg tar utenom. Om du har lyst til å jobbe med innvandrere og forskjellige kulturer i Norge nytter det å ta pedagogikk i tillegg. På NLA har de feks ett emne som heter migrasjonspedagogikk. Det er også mulighet til å bli lærer i norsk for fremmedspråkelige: http://www.uib.no/studieprogram/%C3%85RHF-NORAN På sammordnaopptak står det en rekke skoler som har dette: https://www.samordnaopptak.no/studier?ord=interkulturell+kommuikasjon&laerestedkode=&utdomrkode=&stikkordnr= Endret 22. august 2010 av Sapree
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 ^^Tar du det besiden av , har du tid til det?! Hvordan for du det til?! Takk så mye:)
Sapree Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 (endret) ^^Tar du det besiden av , har du tid til det?! Hvordan for du det til?! Takk så mye:) Mange bachelor grader har mulighet til friepoeng dvs man kan ta fag som ikke overlapper de obligatoriske. I mange samfunnsvitenskapelige bachlorer som Interkulturell kommunikasjon kan man ta 80 eller 60 frie studiepoeng så da tok jeg emner inn i det samtidig ha en bachelor i det samme fra en annen skole. Jeg har også studert i flere år, men årene blir færre pga disse frie poengene:) Endret 22. august 2010 av Sapree
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå