Gå til innhold

"farrismaskin"??


blåveis

Anbefalte innlegg

På mange hoteller osv har de automater med kullsyrevann.. og vanlige brusautomater lager jo kullsyreholdig brus av vann, smakssirup og "kullsyreoppfylling"..

Er det mulig å skaffe seg en "kullsyreoppflyller" selv.. til å ha privat??

Jeg er "farrisavhengig" og bruker myyye farris.. og det er så slitsomt å måtte dra store mengder vann hjem fra butikken..

Så jeg er kjempeinteressert i noe slik (selv om det skulle bli ganske dyrt)

Er det noen som har et tips til hvor jeg kan skaffe noe slikt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Gamle jobben hadde det, men jeg trodde at de fikk min.vann som de fikk levert og som ble tappet i etterpå... Det smaker jo ikke like godt, synes jeg, syntes ikke det mineralvannet var like godt som farris.

Foreslår at du ringer til et eller annet hotell som har det systemet og spør dem, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vurdert å ringe å spørre på det hotellet, men ser bare for meg at jeg møter en resepsjonist som ikke vet noe om den slags..

så jeg håper fremdeles på å finne noe via andre veier (f.eks KG)

så.. anyone?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så slike brusautomater i tyskland. Vurderte å kjøpe, men det ble det aldir noe av, iom at vi ikke viste noe om refill osv.

De var på størrelsen med en kaffetrakter. Du kunne mekke kullsyreinnholdig vann, eller "brus" med smak på!

Mulig de har det en plass i norge også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så slike brusautomater i tyskland. Vurderte å kjøpe, men det ble det aldir noe av, iom at vi ikke viste noe om refill osv.

De var på størrelsen med en kaffetrakter. Du kunne mekke kullsyreinnholdig vann, eller "brus" med smak på!

Mulig de har det en plass i norge også

husker du hva de ble kalt? merkenavn, produktnavn osv? (så jeg kunne ha noe å søke etter på nett; har søkt mye alt, men kanskje på feil ord??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen som brukes på hoteller og restauranter krever store kullsyrebeholdere, og er garantert ganske dyre. Men det var jo en stor hit på 80-tallet med brusmaskiner. Må da være mulig å få tak i fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typen som brukes på hoteller og restauranter krever store kullsyrebeholdere, og er garantert ganske dyre.

som sagt så er jeg storforbruker.. så jeg er villig til å betale ganske mye for den.. (ikke minst for å slippe å dra hjem kassevis og pante og herje)

Men det var jo en stor hit på 80-tallet med brusmaskiner. Må da være mulig å få tak i fortsatt?

men "brusmaskiner" var vel basert på "bruspulver" og hadde derfor ikke en egen "kullsyreinnpumping" uavhengig av smakstilsetining.. eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan brusmaskinene fungerte, mamma ville aldri kjøpe en til oss :grine:

De som leverer brusmaskiner/kullsyre/smaksessens til restauranter er vel bryggeriene. Ring et bryggeri og spør da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring et bryggeri og spør da vel!

lille blåveis ringe til et stor skummelt bryggeri :klø: ?

hmm.. må vel vurdre å tørre det, da..

spørre etter en brusmaskin i "ha hjemme størrelse" som ikke skal fylles på av dem med brussmakssirup, men bare skal lage farris.. og høre personen i andre enden le og le :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille blåveis ringe til et stor skummelt bryggeri :klø: ?

hmm.. må vel vurdre å tørre det, da..

spørre etter en brusmaskin i "ha hjemme størrelse" som ikke skal fylles på av dem med brussmakssirup, men bare skal lage farris.. og høre personen i andre enden le og le :hoho::hoho:

Tro meg, de er stort sett utrolig hyggelige, og hjelper med det meste! Har sittet på kundeservice hos Mack, og fikk mange rare spørsmål. Forklarer du hvorfor du spør går det nok fint. De kan sikkert henvise deg videre, eller fortelle hvorfor det du ønsker ikke er praktisk mulig (i værste fall). De har flinke teknikere som liker å prate om jobben sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes egne systemer for å lage kulsyreholdig vann, som ikke har noe med den gamle brusmaskinene å gjøre.

Pure Water Company for eksempel leverer en løsning som renser og tilfører kullsyre til kranvann. Dette blir kjempegodt vann syntes jeg.

De henvender seg hovedsaklig til bedriftsmarkedet, men det er muligheter for at de har en privat nisje jeg ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan fugerer det?? (hva må man ha å tilsette osv?) og tror du det er mulig å få tak i slike fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare vann, jeg.

Tror ikke det er så lett å få kjøpt slike lenger. Den fungerte slik at kullsyrekolben presset kullsyre nedi væsken. Mer gass enn det er plass til i flasken=bobler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...