Gå til innhold

Å bo utradisjonelt


hysteria

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er på boligjakt for tiden, og i den forbindelse har jeg tenkt mye på alternative løsninger. Å bo i telt, trelavvo, campingvogn, båt, gapahuk, hytte osv. Men jeg konkluderer alltid med at det ikke ville blitt sosialt akseptert/lov...og dessuten litt vanskelig.

Men er det egentlig så komplisert? Og hvordan vil folk reagere? Trenger de i det hele tatt å vite noe om det? Jeg kunne gjerne ha bodd veldig enkelt en stund, men føler at det enkle er det verste i denne sammenhengen. Altså at man må betale i dyre dommer for å bo i mugginfiserte hybler i stedet for gratis, frisk luft...

Jeg er forøvrig student og har mulighet til å reise hjem når det er fri fra skolen og i helger.

Noen som har erfaring med å bo ute i naturen eller på enkelt vis, for eksempel i en enkel hytte... ?

Det hadde vært så greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags hytte er det du tenker på? Alle de gratis-hyttene som er overalt i Nordmarka, for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Har inntrykk av at å bo i gamme/lavvo osv for en vinter er en drøm blant friluftslivstudenter i Bø og liknende :)

Det er sikkert ikke umulig å bo i skogen en stund, selvom det nok er et litt tungvint liv med vannhenting, vedfyring, begrensede hygieniske muligheter, langt til kollektivtransport (eller til vei for den del) og ingen innlagt strøm.

Husk at hvis du raster/camper på samme sted i mer enn to døgn, må du ha grunneiers tillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del hadde bare syntes det var kult hvis noen fortalte meg at de bodde i hytte eller telt ute i marka. Men jeg regner med du har tenkt over hvordan det vil være å bo i telt/lavvo hele året gjennom? :snø: :regn: