AnonymBruker Skrevet 23. august 2010 #61 Skrevet 23. august 2010 Jeg irriterer meg over folk på bussen/toget som hører på musikk så høyt at jeg hører det selv om de har propper. Irriterer meg også over de man ikke kan spørre hvordan har det, uten å få hele legejournalen deres utlevert. Eller som klager og klager bare for å få oppmerksomhet. "jeg har så vondt i hodet idag, uff". Ærlig talt, du har sagt det tre fire ganger nå, jeg VET det. Irriterer meg også over arbeidssky mennesker som ikke forstår at man må bidra for å få noe tilbake..
mysan Skrevet 23. august 2010 #62 Skrevet 23. august 2010 Fordi jeg syntes treningsmetodene hans er helt feil og jeg liker ikke millan-etterlignere med rykk og napp i strup-bånd, tvang, makt og "dominans" tull. Han har veldig mye fornuftig å si, helt klart. Men det er metodene han bruker jeg ikke liker. Nå er det problemhunder han driver med da. Han sier ikke at det er slik man dresserer valper.
Karmosin Skrevet 24. august 2010 #63 Skrevet 24. august 2010 Jeg irriterer meg over folk på bussen/toget som hører på musikk så høyt at jeg hører det selv om de har propper. Det er ikke nødvendigvis fordi de har musikken høyt, men fordi de har ørepropper eller drit dårlige hodetelefoner. Det skulle vært en lov mot alt annet enn closed-back hodetelefoner.
Lise_ Skrevet 24. august 2010 #64 Skrevet 24. august 2010 Det irriterer meg at kassadamen spør "vil du ha en pose" , når man har handlet mat for flere hundre. Det irriterer meg at solen ikke kommer gjennom skyene. Det irriterer meg at det har vært overskyet i en mnd. Det irriterer meg at nabokonen ikke passer sine egne saker. Det irriterer meg at nabokatten ikke skjønner at den ikke får komme inn, tross alle forsøk. Det irriterer meg at jeg blir mer og mer bleik fordi skyene ikke gir meg lov til å ligge på solsengen.
Meaty Skrevet 24. august 2010 #65 Skrevet 24. august 2010 Det irriterer meg at kassadamen spør "vil du ha en pose" , når man har handlet mat for flere hundre. Jeg tror jeg snakker for alle kassadamer når jeg spør: Hvordan kan vi vite om du har med deg poser/ handlenett eller ikke? Det er MANGE som har med slikt selv.
Lise_ Skrevet 24. august 2010 #66 Skrevet 24. august 2010 Jeg tror jeg snakker for alle kassadamer når jeg spør: Hvordan kan vi vite om du har med deg poser/ handlenett eller ikke? Det er MANGE som har med slikt selv. Fortsatt irriterende
Gjest strykebrett Skrevet 24. august 2010 #67 Skrevet 24. august 2010 Hadde en voldsomt irriterende opplevelse i dag. Skulle spise lunch med en venninne som er i byen, og hun satt i sikkert en halvtime og prata i vei med masse mat i munnen! Lessa innpå først, og så satte i gang med å fortelle noe etterpå. Mista jo helt apetitten jeg, skikkelig ekkelt! Trodde det var en vanlig del av oppdragelsen at man lærer ungene at det ikke er greit å snakke med mat i munnen, men ikke alle som har fått med seg den tydeligvis. Skal ikke avtale lunsj med henne noe mer i alle fall.
Mary Poppins Skrevet 24. august 2010 #68 Skrevet 24. august 2010 Enig i mye av det som står her. Har ikke så store problemer med popcornet, men ellers... Noe av det jeg synes er aller verst, er folk som stiller seg opp for å skravle på trange steder. I.e. i døråpninger, i en trang kantine i midt i lunsjen, sånne ting. Altså folk som ikke enser verden utenfor sin egen nesetipp, som ikke begriper at menneskene rundt dem har ærender de ønsker å få gjort. Folk som er i veien generelt, egentlig, som flere har nevnt: saktegåere, de som stopper på toppen av rulletrappa, de som stiller seg på et idiotisk sted på bussen slik at andre ikke får kommet seg lenger inn. Idiotisk ferdsel. Andre ting: Bestemødre, tanter, barnevakter etc. som idet de tar vare på noens spedbarn har havnet i babyrus og kakler og "gy-gy"er i ett sett. Jeg får lyst til å riste dem. Barns språkutvikling hemmes hvis de eksponeres for for mye "babyspråk" og dikkedikk'ing. Vitende uvitenhet irriterer meg. Folk som handler ut fra fordommer og ideer de ikke har noe faktagrunnlag for, til tross for at informasjonen er lett tilgjengelig. Det er knapt en kjeft i dette landet som ikke har daglig mulighet til å gjøre et kjapt google-søk før de bestemmer seg for hvilket parti de skal stemme på eller hvorvidt det faktisk er riktig å anta at pakistaneren som bor i etasjen over er et svin og burde kastes ut av landet. Folk som ikke har noen grunn til å handle og mene som de gjør, og som synes dét er helt greit. Folk som går på uføretrygd og allikevel stemmer FRP. Snakk om å skyte seg selv i foten... Arbeiderpartiet: "Stem på oss, vi er det minste av mange onder. Stem på oss for status quo. Stem på oss, da blir det ihvertfall ikke verre (for vi gjør egentlig ingenting)" Skolevesenet: La oss gi alle elevene hver sin laptop, DA blir de sikkert kjempekonsentrerte! Hva slags kjøtthuer er det som går rundt og tror at alle problemene forsvinner hvis man lukker øynene og kjøpe masse dyrt utstyr som kommer til å gå i stykker i løpet av to år? Folk som kjefter på kundebehandleren (i butikken, på apoteket, på flyplassen eller togstasjonen...) fordi det er forsinkelser eller de mener prisene er for høye. Det er da for **** ikke hans/hennes feil! Folk som smatter, subber og slurper. Folk som sitter på en buss eller annet transportmiddel hvor det generelt er lavt lydnivå og skriker i telefonen eller taster frenetisk på ett eller annet med pipelyd i tastaturet, eller hører på høy og dårlig musikk med ørepropper som lekker. Folk som ikke respekterer stillevogna på toget! Jeg hater dere! (Etter å ha snakket lenge og høyt i telefonen: "Jeg må nok legge på snart, sitter i stillevogna, ser du..." Svin!) Det at folk med familier og små barn, høygravide og syke mennesker blir kastet ut av landet (det går ikke lang tid mellom hver gang jeg hører hårreisende historier om slikt), mens vinningsforbrytere og voldtektsmenn får bli og blir stelt for og kost med i norske fengsler. Og får opparbeidet trygdepoeng i samme slengen. Dårlig rettskrivning. Reklameannonser på nett som spretter opp og dekker hele skjermen. Når hele facebook-feeden er fylt opp av FarmVille-oppdateringer. Jeg bryr meg ikke om den j***a høna di! Religiøse fanatikere. Folk som argumenterer med "jeg kan ikke/det er ikke mulig å forestille seg at sånn-og-sånn skulle skyldes sånn-og-sånn, derfor er det ikke sånn." (Gjerne ID-folk/evolusjonsnektere). Tror du virkelig verden innretter seg etter din snevre fantasi? Unger som skriker. Ikke de som gråter fordi det er noe galt, men de som bare hyler likevel. Kanskje en av de aller verste: De som trenger seg inn på bussen/trikken/toget/whatever før folk har kommet seg ut. Det er jo en klassiker. Ta dere sammen, for ****! Gamle, avdankede forelesere som ikke kan ta kritikk (selv om det er fremstilt aldri så ydmykt og hyggelig) og som ikke hører på deg fordi du bare er student. De har rett uansett, nemlig. Selv om argumentasjonen deres ikke henger på greip. Det at store deler av verdens befolkning lider, sulter eller er på flukt fordi den ene gjengen ikke er enig med den andre gjengen på grunn av en eldgammel krangel eller en metafysisk/religiøs sak. Og de som oppriktig mener at det ikke er riktig at vi i den skittent rike del av verden burde senke levestandarden vår/endre forbruksmønsteret vårt for å sikre framtidens ressursgrunnlag. Jeg forstår at man ikke har lyst, men det er ikke poenget. Folk som ikke slår av lyden på mobilen når de er på kino. Og enda verre: De som tar den når det ringer. Kjenner jeg blir litt sint her. Må gi meg nå. Min tvillingsjel!
Fimbrethil Skrevet 24. august 2010 #69 Skrevet 24. august 2010 En eller annen tidligere i tråden nevnte noe om å irritere seg over folk som ikke forstår evolusjonen og dermed nekter på den. Jeg irriterer meg over folk som ikke forstår hvordan f.eks. sjelen kanskje kan være noe uavhengig av den fysiske kroppen, og dermed bare benekter muligheten for at det kanskje er sånn allikevel. JEG forstår ikke, ergo er det ikke sånn Dette gjelder selvfølgelig det meste innenfor feltet "paranormalt". Ellers er jeg hysterisk irritert over meg selv som sitter her og pludrer istedet for å gjøre andre langt viktigere ting. Hei, "en eller annen tidligere i tråden" her. Jeg greier ikke dy meg... Ad din avslutning: Det gjør jeg også, gitt. Men det er jo så gøy. Selv om jeg nå helt sikkert havner farlig nær en helt annen diskusjon, må dette svares på. Jeg blir nemlig helt latterlig irritert av argumenter som det der. Mitt eksempel dreier seg om folk som avviser veltestede og anerkjente teorier, uten å sette seg inn i materialet på forhånd. Når, på den annen side, vitenskapsfolk "avviser" ideen om en sjel som eksisterer uavhengig av kroppen, dreier det seg om at man etter utallige arbeidstimer fra utallige forskere ikke har funnet noen grunn til å anta noe sånt. (Som du selv sier: Dette gjelder selvfølgelig det meste innenfor feltet "paranormalt".) Vi snakker begrunnet avvisning versus ubegrunnet avvisning. Det er en verden av forskjell. Når det gjelder Folk som tror at fordi de selv er utdannet i ett eller annet vitenskapelig fag, så sitter de med svarene på alt mellom himmel og jord. Folk som ikke evner å se at det kanskje er mye vi vet nada om. er jeg helt enig med deg, de folka er utrolig irriterende. Ikke minst fordi de bidrar til å gi resten av oss med naturalistiske verdenssyn et ufortjent dårlig rykte. Og fordi de har misforstått det de har studert fullstendig. En av de viktigste tingene du lærer av naturfag, er ydmykhet overfor verden, og bevissthet rundt hvor forsvinnende lite vi faktisk vet. Prinsipp nummer én i vitenskap er at ingenting kan bevises, man kan bare falsifisere (eller feile i forsøket). Men noe virkelig nyttig man kan gjøre, er å se an mengden indisier for og mot en påstand, og ut fra dét avgjøre hvor sannsynlig det er at påstanden er inne på noe. Er det noe nevneverdig som støtter påstanden, så tar man den på alvor og tester videre. Dessverre for alternativ-bransjen er de fleste grenene av den allerede utsatt for denne prosessen, og konklusjonen er at det er fortsatt ingen grunn til å tro på auraer. Vi sier ikke at de helt definitivt ikke fins, vi sier bare at det er ingen grunn til å anta at de gjør det. Og når jeg er inne på det: Noe som irriterer meg grenseløst (som alle andre i verden som på noe tidspunkt har blitt møtt med en fordom), er alle menneskene som antar at fordi jeg ikke tror på healing og jeg interesserer meg for å forsøke å finne ut fakta om verden, er jeg en kald, kynisk, fantasiløs, kjedelig, uromantisk eller på annen måte kjip person. Noen av de mest kreative og lidenskapelige mennesker jeg har møtt er realister. Det jeg skulle ønske at flere oppdaget, er hvor makeløst vakker verden blir når du forstår en liten bit av den. Er det ikke helt grenseløst fantastisk å tenke på at den verdenen vi lever i, med all sin kompleksitet, har laget seg selv? Og er det ikke ubegripelig at noe så smått og lite oppsiktsvekkende som et nervecellenettverk og noen hormoner kan lage i stand den helt vanvittige følelsen du har når du er forelska? Uten at dét gjør følelsen noe dårligere. Jeg kunne kommet med eksempler i timesvis. Hvorfor insisterer folk på å finne på eventyr å tro på, når verden er så fantastisk i seg selv? Men som sagt, dette er nok på full fart mot å bli en helt annen tråd.
Spekulator Skrevet 24. august 2010 #70 Skrevet 24. august 2010 (endret) Jeg føler at det er et STORT irritasjonsmoment som er blitt glemt blant mange gode innspill her, nemlig folk som ABSOLUTT skal stå klint heeeelt opp i bagasjebåndet på flyplassen...!! Hallo!? Dersom alle hadde stått noen meter bak, så hadde det blitt plass til alle slik at alle kan se når deres bagasje kommer på båndet, gå frem, ta av sin bagasje og trille lykkelig ut av flyplassen. Men NEIDA! Folk sprenger seg vei og skal stå så knærne får friksjonskader av bagasjebåndet, hvilket medfører at når jeg endelig får et glimt av min bagasje etter å ha stått på tå og/eller huk for å se fram, må jeg planlegge en viss distanse FØR bagasjen slik at jeg rekker å få bedt folk om å flytte seg for å få tak i bagasjen. Som regel så er det en eller annen som ikke tar hintet og da lar jeg lik så godt bagasjen slenge litt borti de. Ærlig talt: Dersom du ikke skjønner at du må flytte deg når jeg skal løfte en koffert på xx kilo av båndet, så vær så god! Enkelte flyplasser har de jo malt opp en rød stripe for å indikere at "bak her skal dere stå", men folk er rett og slett for dumme og/eller egoistiske... Bagasjen din kommer ikke noe raskere ut av luka selv om du står og trykker deg opp i bagasjebåndet! Endret 24. august 2010 av Spekulator
Gjest Huffsa Skrevet 24. august 2010 #71 Skrevet 24. august 2010 Nå er det problemhunder han driver med da. Han sier ikke at det er slik man dresserer valper. Det er jeg fullt klar over Men nå handler ikke denne diskusjonen om CM
Gjest Huffsa Skrevet 24. august 2010 #72 Skrevet 24. august 2010 Jeg føler at det er et STORT irritasjonsmoment som er blitt glemt blant mange gode innspill her, nemlig folk som ABSOLUTT skal stå klint heeeelt opp i bagasjebåndet på flyplassen...!! Hallo!? Dersom alle hadde stått noen meter bak, så hadde det blitt plass til alle slik at alle kan se når deres bagasje kommer på båndet, gå frem, ta av sin bagasje og trille lykkelig ut av flyplassen. Men NEIDA! Folk sprenger seg vei og skal stå så knærne får friksjonskader av bagasjebåndet, hvilket medfører at når jeg endelig får et glimt av min bagasje etter å ha stått på tå og/eller huk for å se fram, må jeg planlegge en viss distanse FØR bagasjen slik at jeg rekker å få bedt folk om å flytte seg for å få tak i bagasjen. Som regel så er det en eller annen som ikke tar hintet og da lar jeg lik så godt bagasjen slenge litt borti de. Ærlig talt: Dersom du ikke skjønner at du må flytte deg når jeg skal løfte en koffert på xx kilo av båndet, så vær så god! Enkelte flyplasser har de jo malt opp en rød stripe for å indikere at "bak her skal dere stå", men folk er rett og slett for dumme og/eller egoistiske... Bagasjen din kommer ikke noe raskere ut av luka selv om du står og trykker deg opp i bagasjebåndet! Finnes en egen tråd på skråblikk som jeg har lagd Heter noe som "hva irriterer deg når du tar fly".
LitaPia Skrevet 24. august 2010 #73 Skrevet 24. august 2010 ting som irriterer meg: - Falske mennesker, jeg vet at dere ikke liker meg og jeg har hørt ting dere har sagt bak min rygg så hvorfor i all verden skal dere absolutt klemme meg og kommentere hvor pen jeg er når dere møter meg på gata/fest el.? (gjelder kun noen få) - mennesker på flyplasser, av en eller annen grunn mister folk vanlig folkeskikk når de skal ut å reise. Da handler det kun om meg og mitt og jeg skal FØRST og FREMST overalt. - åpenlys sniking i køer - Ostepop! spis det hjemme, ikke på buss eller tog.. det stinker.
Meaty Skrevet 24. august 2010 #74 Skrevet 24. august 2010 Håh, kom på en til da jeg leste en annen tråd: Folk som stjeler smågodt i butikken, spesielt når de putter kleptomanpølsene sine rett nedi godisen. Dette irriterer meg både når jeg er kunde, og når jeg er kasserer. Men som kasserer kan jeg ta "hevn", og slå inn et par ekstra poser... Du stjeler fra oss, vi stjeler fra deg.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2010 #75 Skrevet 25. august 2010 - Folk som skal på bussen når jeg/andre skal av. De står liksom TRØKT oppi døren, så man må jo bare presse seg gjennom folkemengden for å komme seg ut. Herreguuud, går da an å tenke at det faktisk er folk som skal av bussen også... Jeg er skikkelig obs på dette og flytter meg unna og gir god plass om jeg ser at det er noen som skal av bussen. Godtet meg skikkelig en dag det skjedde, en mann som seriøst måtte skvise seg forbi en kjerring som stod der og prøvde å presse seg inn. Så sa han ettellerannet stygt til henne, og hun så skikkelig forlegen ut. Husker hun så bort på meg og liksom prøvde å få et lite støttende smil eller noe, men jeg bare så stygt på henne. Hadde såå godt av det.
ilcrappo Skrevet 26. august 2010 #76 Skrevet 26. august 2010 Og når jeg er inne på det: Noe som irriterer meg grenseløst (som alle andre i verden som på noe tidspunkt har blitt møtt med en fordom), er alle menneskene som antar at fordi jeg ikke tror på healing og jeg interesserer meg for å forsøke å finne ut fakta om verden, er jeg en kald, kynisk, fantasiløs, kjedelig, uromantisk eller på annen måte kjip person. Noen av de mest kreative og lidenskapelige mennesker jeg har møtt er realister. Det jeg skulle ønske at flere oppdaget, er hvor makeløst vakker verden blir når du forstår en liten bit av den. Er det ikke helt grenseløst fantastisk å tenke på at den verdenen vi lever i, med all sin kompleksitet, har laget seg selv? Og er det ikke ubegripelig at noe så smått og lite oppsiktsvekkende som et nervecellenettverk og noen hormoner kan lage i stand den helt vanvittige følelsen du har når du er forelska? Uten at dét gjør følelsen noe dårligere. Jeg kunne kommet med eksempler i timesvis. Hvorfor insisterer folk på å finne på eventyr å tro på, når verden er så fantastisk i seg selv? Du høres ut som en kald, kynisk og fantasiløs person!
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #77 Skrevet 26. august 2010 Folk som steller seg heeeelt oppi meg når jeg står i kassa. *DU KOMMER FRAM, SLAPP AV!!!* Når jeg kommer hjem, kikker huseieren ALLTID ut av vinduet.. *åå hud, kjenner jeg blir irritert bare av å nevne det, når jeg ser den gardina røre på seg og se det nysgjerrig trynet hans*
Meridian Skrevet 26. august 2010 #78 Skrevet 26. august 2010 IDAG irriterte jeg meg grenseløst .. !!! Jeg satt på skolen på et leserom, der man kan studere og samarbeide med andre. Meningen er at dette er et rom man kun skal prate fag og ellers holde kjeft! Idag, da jeg kom inn dit, satt det et par og koste seg. Jeg tenkte, javel? Det er noen båser der, så jeg satte med i en, og hørte i båsen bak meg, fnising, kyssing osv ... og de hvisket! Det værste jeg vet er hvisking. Da er det så mye bedre at man prater rolig. Jeg fikk så vondt i hodet av hele greiene, og jeg klarte ikke si ifra. Det irriterer meg sånn grenseløst når jeg ikke klarer å si i fra!!! Da sitter jeg der og får vondt i hodet istedenfor. Jeg må lære meg å si ifra....
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #79 Skrevet 26. august 2010 Håh, kom på en til da jeg leste en annen tråd: Folk som stjeler smågodt i butikken, spesielt når de putter kleptomanpølsene sine rett nedi godisen. Dette irriterer meg både når jeg er kunde, og når jeg er kasserer. Men som kasserer kan jeg ta "hevn", og slå inn et par ekstra poser... Du stjeler fra oss, vi stjeler fra deg. å herregud..... snakk om å være hevngjerrig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå