Gå til innhold

Små, nyttige duppeditter til husholdningen


Independent_

Anbefalte innlegg

Det er så deilig å flytte, men det er jo veldig vanskelig å vite hva slags små, nyttige duppeditter man trenger å kjøpe :) jeg elsker sånne små ting som kan gjøre en stor forskjell både i interiør og i bruk. Som f.eks. denne tørkeplassen for tuer.

Har DU noen tips til andre nyttige duppeditter? Og hvor man kan få tak i det? :) Jeg er evig takknemlig for forslag. Trenger virkelig litt inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Etter å ha hatt hus/leiligheit i nærare tjue år er mitt tips å ha så få duppedittar som mogeleg... ;-) Nokre ting er likevel fint å ha. Eg har ei stang over vasken med krokar på. Der heng eg oppvaskkost, klut, teklyper, vispar, auser og småfjøler til å kutte grønsaker på. Gode knivar er kjempeviktig, bruk heller pengar på to-tre gode knivar enn masse ræl. Ei god brødfjøl er også viktig.

Kjøp to litermål, eit stort gjerne 1,3 liter, og eit mindre, 0,5 liter. Ein god salatbolle og bestikk er fint, det same er ein vannkokar. Visp, ause og slikkepott er viktig, slikt får du kjempebillig på ikea viss du har det i nærleiken. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg har et hengende "tørkestativ" som er en størrelse større enn det du lenket til, Independent_ (har to sirkler med klyper istedenfor en). Det blir veldig mye brukt til tørking av sokker og annet undertøy. Har hatt mitt i årevis, men tror man fremdeles får tak i dem på mange slags butikker, både a'la Nille, fargehandlere, møbelforretninger eller byggevarehus.

Er ellers enig med Alt godt; begrens antall ulike duppeditter hvis du kan.

Kjøp gjerne utstyr som kan brukes til flere ulike ting. Jeg har f.eks en brødbakebolle i børstet stål, som samtidig er en flott stor salatbolle.

Ildfaste former av denne typen kan brukes både til det den er ment for, men fungerer også som serveringsfat når en setter fram oppskåret brød.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...