Gå til innhold

Utbrendt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei er en kvinne på 36 år som sliter og har nå slitt et halvt år.

Jeg jobber som flyvertinne og det kan være temmelig lange dager+trykkforskjell.

Jeg er konstant sliten, gråter for ingenting, blir forkjøla hele tiden og kan plages med angst i store folkemengder......Har samboer (hatt i to år) og han er jo forstårlig nok veldig oppgitt over at jeg er så sliten hele tiden, men han er ekstremt tålmodig.

Jeg jobber 100% men tenker å gå til legen i morgen med tanke på å kanskje få redusert stilling, men føler dette som et enormt nederlag da jeg har jobbet hele livet:(

Noen som har erfaringer med hvordan det er å få redusert stilling og om det har hjulpet?

Hva burde jeg gjøre?

Det er ingenting fysisk feil med meg utenom det så vet jo at dette mest sannsynlig er psykisk som også gjør det fortvilende:(

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Sykemeld deg på psykisk grunnlag. Nøst opp i hva som er det FAKTISKE problemet. Få hjelp til å løse det.

Skrevet

Ja, gå til fastlegen imorgen og si det akkuratt sånn som det er.

Alle har sine nedturer i livet, både sent og tidlig, og når du har en så ansvarsfull jobb som flyvertinne, så burde du ikke jobbe når psyken er dårlig.

Du må jo være istand til å ta vare på passasjerene dine, og det virker som om du har mer enn nok med deg selv nå.

Jeg vet fastlegen vil ha stor forståelse for problemet ditt.

Men får du nok søvn, og spiser du sundt og godt? Det er alfa og omega.

Skrevet

ja jeg vet at dette ikke er bra. Klarer heldigvis å ta meg sammen når jeg er på jobb for er veldig opptatt av å være profesjonell+ at jeg faktisk har en god del ansvar. Men at jeg er så utslitt bekymrer meg og tærer på kreftene. Føler det som sagt som et stort nederlag og må ærlig innrømme at sitter med en stor klump i magen bare av å skrive her nå om dette.

Går til psykolog for angstproblemene mine + en god del annet.......

Jeg har problemer med å sove ja for blir jo ekstremt stresset av at jeg aldri blir uthvilt (ond sirkel og bekymret siden jeg ikke er særlig stresset som person) Spise tja prøver jo å spise så bra jeg bare klarer men har jobbet i utelivsbransjen som servitør i 10 år så matvanene har blitt litt ødelagt etter det.

Er forferdelig glad i jobben min og ønsker ikke å slutte, vet jeg kommer til å savne det alt for mye. Det er bare for hardt akkurat nå og kjenner meg så maktesløs:(

Gjest brutal_mann
Skrevet

OM du går til psykolog og det ikke hjelper så bytt psykolog. (Såfremt du har brukt noen måneder der allerede.)

Skrevet

Har du vurdert karrierebytte til en jobb som er mindre stressende og fysisk og psykisk krevende?

Skrevet

ja jeg har vurdert karrierebytte men det er liksom ikke det jeg vil. Synes det er en sånn fantastisk jobb og trives så godt.

Men må jo selvsagt vurdere det hvis det ikke blir noe bedring:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...