Gjest Atanih2 Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Jeg har mange venner på Facebook som de siste 2-3 årene har blitt mødre, enten for første eller andre gang. I det siste har jeg merket at disse er blant de mest ekstreme på oppdateringer av statuser. Bare i løpet av igår og idag har en av dem fortalt at dattera på 2 er blitt så fæl til å kaste fulle doruller i doen, og dermed tetter doen så vannet renner over hele badet. Jeg måtte le litt da en av statusene var i capslock og mange utropstegn over at vannet rant overalt. Kan hun ikke fikse problemet, istedet for å informere oss om det først? Er også flere som forteller hver eneste bevegelse i løpet av dagen. Jeg vet at jeg bare kan gjemme dem så jeg ikke ser oppdateringene deres, og det har jeg også gjort med et par til nå. Flere her som har flere av disse på vennelista? Det er jo litt morsomt å lese av og til også da...
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Jeg hadde en gang ei som hadde en 10-15 oppdateringer for dagen om hunden hennes og hva den fant på. Rett etterpå fikk ei venninne baby så det byttet litt på hvem som fant på mest tull og morrosaker om dagene, litjejenta eller bikkja hihi.
Troilltøva Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 ja har en del slike venner med hyppige statusmeldinger om hva barna deres gjør eller ikke gjør synes det er gøy og lese når noen ting er skjedd/hendelser som er litt morsomt eller kanskje intresant og få høre om. men må innrømme at jeg mange ganger tenker "ja åså?" når de skriver sånne uintresante ting som for eks "nå har jeg vasket stolen til datteren etter mye matgrising og nå skal jeg vaske gulvene før jeg rydder rommene til barna" er det virkelig nødvendig og ramse opp hele dagens gjøremål hver dag? greit nok en gang i blandt og ikke at jeg egentlig bryr meg så hardt, men hver dag flere ganger for dagen? jaja.... :gjeiper:
Gjest Eurodice Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Det er nok mange som får et svært innskrenket interessefelt når de får barn og tror at alle andre er like opptatt av deres gullunge og hva som skjer med den til enhver tid .
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Hjemmeværende mødre har generelt et meget innholdsløst liv, og prøver desperat å overbevise omgivelsene at de har en travel hverdag. Derfor oppdaterer de statusen sin for hver minste ting som skjer, slik at folk på vennelista skal tro de faktisk har noe meningsfylt å fylle dagene med. 12:06 Nå spiser min lille prinsesse bananmos 12:08 Min lille prinsesse søler bananmos på den nye kjolen sin 12:11 Jeg har tørket kjøkkenbordet rent for bananmos, og lurer på hvilke klær min lille prinsesse skal bytte til 12:17 Min lille prinsesse ville ha på seg den gule kjolen, nå har jeg skiftet på henne og vi koser oss med en barnebok. Jeg føler da ikke noe behov for å utbasunere hver minste ting jeg har gjort for alle mine arbeidskolleger når jeg er på jobb.
Gjest Atanih2 Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Jeg har sååå lyst til å kommentere "Hva så?" eller "Jeg tror ikke så veldig mange bryr seg om akkurat det idag", spesielt hvis ingen kommenterer selv etter at den har stått der i flere timer.. Haha. Som regel bare smiler jeg og rister på hodet og sukker litt for meg selv
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Jeg har et par-tre sånne folk på vennelista, men fikk litt nok. Det blir information overload på et vis. Det som er litt dumt er at etter jeg skjulte statusen deres ser jeg jo heller ikke dersom det skjer noe artig eller søtt jeg faktisk KUNNE ha glede eller interesse av å vite.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Har heldigvis ikke mange sånne, men har ei som er helt ekstrem på å fortelle hvor fantastisk datteren er på alle måter. Akkurat det er litt slitsomt, tipper alle andre foreldre på fb har like fantastiske barn, men de forteller oss ikke om det hver jævla time..
smalls Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Huff jeg har et par slike venniner å. Skjønner ikke hvorfor de må skrive ALT ungene gjør på en hel dag. Det er da virkelig ingen som bryr seg! Det er spesielt en vennine som holder på slik hele tiden. Hun er 21 og har en sønn på 2 år og en datter på 3 år. Hun har virkelig ikke noe liv. Sitter på fb hele dagen å skriver hva ungene gjør. Hun kan skrive ting som nå sitter sønnen min å drikker saft mens jentungen leker med barbie. Eller nå grisa hun over hele seg og han tissa på gulvet. Ja hva så???
Gjest Atanih2 Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Helt enig. Greit nok at de oppdaterer et fåtall av ganger om de faktisk har oppnådd noe som er spesielt for enhver forelder, som at ungen er blitt flink til å gå eller "idag sa hun mamma for første gang". Men det blir jo ikke interessant lenger om man skulle møte noen av disse mødrene på gata og kommer opp i en prat. Man har jo ingenting å spørre om, fordi alt allerede ligger på nett.
Gjest Alabama Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 (endret) Skjønner at man er stolte av barna sine, men driter virkelig i hvor mye andres barn veier, hva de spiser og hvor lenge de sover! Endret 18. august 2010 av Alabama
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Jeg kjenner en som bare skriver om jentungen på facebook statusen sin. Om hun må skrive litt om seg selv og mannen blir det "mamma" og "pappa" i tilleg til lille jenta. Jeg skjønner godt at hun er kry ettersom hun ble mor i slutten av 30 årene og trodde at hun aldri skulle få oppleve å få barn selv. Men det blir altfor mye. Jeg skulle ønske hun skunne skrive litt mer om seg selv slik at hennes bekjente visste litt mer av hva hun drev på med for tiden og ikke datteren. Nå er jenta snart to og det har vært non stop mas om henne på facebook siden hun fikk henne. Jeg vet ikke hva hun driver med lenger. Jeg vet bare at ****** tok sitt første skrit, sa mamma, sa pappa ov osv. Jeg som trodde facebook var perfekt til å henge med hva ens bekjente gjorde. Jeg tok feil.
Purple Basil Skrevet 18. august 2010 #13 Skrevet 18. august 2010 Har ett par av de der jeg også, huff og huff
Bernardette Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Jeg har sååå lyst til å kommentere "Hva så?" eller "Jeg tror ikke så veldig mange bryr seg om akkurat det idag", spesielt hvis ingen kommenterer selv etter at den har stått der i flere timer.. Haha. Som regel bare smiler jeg og rister på hodet og sukker litt for meg selv Hehe! :-D Jeg får gåsehud av de som skriver: "Lille prinsessegull bæsja MASSE på doen i dag, fliiinke jenta mi, elsker deg gullet!" etterfulgt av sånne tåpelige hjerter. Det frister voldsomt å kommentere: "Men i HELVETE da Kristin! Hvis du ikke klarer å holde din datters anale opplevlser for deg selv burde du virkelig vurdere psykolog, dette er faen ikke normalt."
Papierschere Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Jeg var venn med ei på facebook som ble gravid, og hun oppdaterte hver eneste dag, fra hun fikk vite at hun var gravid, hvor mange dager det var til termin! Ble ganske lei av de oppdateringene til slutt..
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #16 Skrevet 18. august 2010 De har vel ikke særlig mye annet å gjøre, utenom å sitte på kafé.
litle_my Skrevet 18. august 2010 #17 Skrevet 18. august 2010 Det frister voldsomt å kommentere: "Men i HELVETE da Kristin! Hvis du ikke klarer å holde din datters anale opplevlser for deg selv burde du virkelig vurdere psykolog, dette er faen ikke normalt."
Lillie Skrevet 18. august 2010 #18 Skrevet 18. august 2010 Har selv gått hjemme et år nå med baby, men er helt enige med dere. Selv om livet mitt har dreid seg om den lille 24/7 det siste året, skjønner jeg jo at dette ikke gjelder alle de andre jeg har på fb-lista mi. Jeg oppdaterer ikke statusen så ofte, og får av og til helt "noia" av de som skriver om barna sine hele tiden (og gjerne flere ganger for dag).
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 18. august 2010 #19 Skrevet 18. august 2010 Helt enig! Har noen sånne jeg og. De gravide legger ut om bekkenløsninga og strekkmekene sine. De som har kælva legger ut om avføringen til barna. Hvem bryr seg lissom.... yaaawn..
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #20 Skrevet 18. august 2010 Har heldigvis ingen sånne på lista mi selv, og syns det høres helt utrolig ut at folk forteller om avføringa til ungene sine... Er det virkelig vanlig? Hva skjer med folk liksom? Ammetåke koblet med muligheten for massepublisering er virkelig ikke en god kombinasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå