AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Hei, jeg prøvde min første Ben & Jerry's igår og ble helt hektet (Phish food). Men i Norge er den dyyyyr! Jeg lurer på, for jeg har aldri sett etter is på grensen før, er det noe sted i Sverige man får den billig, altså nær grensen (svinesund) eller nordbymarkedet? og evt. hvor mye koster det?
Supraspinatus Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Hei, jeg prøvde min første Ben & Jerry's igår og ble helt hektet (Phish food). Men i Norge er den dyyyyr! Jeg lurer på, for jeg har aldri sett etter is på grensen før, er det noe sted i Sverige man får den billig, altså nær grensen (svinesund) eller nordbymarkedet? og evt. hvor mye koster det? Den er marginalt billigere i Sverige. Veldig bortkastet å dra dit for å kjøpe den. Jeg mener å husket at jeg betalte 58SEK eller 59SEK for en pint for ca 3 år siden.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Det kan så være, men det er jo omtrent som 54/55 norske kroner, og det er altså 10 eller 11 kroner billigere enn i Norge, det blir litt penger det. Hvor var det du kjøpte den? Det rare er at den blir så dyr i Sverige, fordi andre importvarer der er svinbillige i forhold til Norge. Ta Mountain Dew, i sverige koster det, hva var det 13-15 sek for en boks, i Norge koster det nesten 30 (tror det var 27-28 kroner på Ultra). Betalte heller ikke mye for en glassflaske med Boylan sugar cane cola, tror det var 14-15 SEK det og. I andre land, selvom det er import så koster Ben & Jerry's bare en brøkdel. Jeg var innom en britisk nettside, der kunne folk i storbrittania kjøpe isen, pris? Jo, 1.99 pund, det er helt latterlige priser vi betaler, det er nok minst like dyrt å importere den til GB som det er å få den hit, for å ikke snakke om alt av importvarer sverige tar inn, til en mye billigere pris. Weird.
Supraspinatus Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 (endret) Det kan så være, men det er jo omtrent som 54/55 norske kroner, og det er altså 10 eller 11 kroner billigere enn i Norge, det blir litt penger det. Hvor var det du kjøpte den? Det rare er at den blir så dyr i Sverige, fordi andre importvarer der er svinbillige i forhold til Norge. Ta Mountain Dew, i sverige koster det, hva var det 13-15 sek for en boks, i Norge koster det nesten 30 (tror det var 27-28 kroner på Ultra). Betalte heller ikke mye for en glassflaske med Boylan sugar cane cola, tror det var 14-15 SEK det og. I andre land, selvom det er import så koster Ben & Jerry's bare en brøkdel. Jeg var innom en britisk nettside, der kunne folk i storbrittania kjøpe isen, pris? Jo, 1.99 pund, det er helt latterlige priser vi betaler, det er nok minst like dyrt å importere den til GB som det er å få den hit, for å ikke snakke om alt av importvarer sverige tar inn, til en mye billigere pris. Weird. Ikke rart i det hele tatt.. sukkeravgift og 25% moms og frakt er noe dyrere her til lands Endret 18. august 2010 av Supraspinatus
Concertina Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 I andre land, selvom det er import så koster Ben & Jerry's bare en brøkdel. Jeg var innom en britisk nettside, der kunne folk i storbrittania kjøpe isen, pris? Jo, 1.99 pund, det er helt latterlige priser vi betaler, det er nok minst like dyrt å importere den til GB som det er å få den hit, for å ikke snakke om alt av importvarer sverige tar inn, til en mye billigere pris. Weird. Det er ikke normalpris. De koster £4.5-5 for en boks på butikkene i UK, men innimellom så har de tilbud "2 for £5" (kjøpte kun B&J når de hadde tilbud, £5 for en liten boks is er *dyrt* i UK).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå