Gå til innhold

Huden i underlivet flasser av!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er andre gangen på kort tid at dette skjer. Det klør veldig nedentil, men kun på de ytre kjønnsleppene. Huden der har nå begynt å flasse av. Jeg ser en sammenheng mellom truseinnlegg og dette problemet, så jeg tror jeg vet hva problemet er. Men nå er det mange dager siden jeg sluttet å bruke truseinnlegg og det virker ikke som det har forbedret seg noe.

Er det noen vise sjeler der ute som vet om noe jeg kan smøre på huden? For å lindre kløen og for at det skal slutte å flasse?

Og er det flere som ikke tåler truseinnlegg som vil dele hva annet man kan bruke? Tampong klarer jeg ikke bruke, vet ikke hvorfor. Det bare byr meg imot:s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle klarer å bruke tampong. Noen trenger bare litt trening.

Begynn med bomullstruser som vaskes på min. 60 grader. Ikke bruk syntetiske stoffer.

Sinksalve kan være verdt å prøve, kjøpes på apotek.

Skrevet

Nå er ikke tampong noen erstatning for truseinnlegg, med mindre du ikke trenger annet enn truseinnlegg ved mens. Tampong skal kun brukes under mensen, ikke ellers.

Hvis det er slik at du ikke tåler bind og truseinnlegg, og ikke klarer tampong under noen omstendighet, finnes det økologiske å få kjøpt. Disse er ikke klorbleket, inneholder ikke plast og er laget av ren økologisk bomull.

Bruker du truseinnlegg mye i løpet av syklusen? Da kan det være en tanke å kutte dem ut annet enn rett før/etter mens, og heller skifte truse ofte.

Gjest Consensio
Skrevet

Feil. Ikke alle klarer å bruke tampong, enda flere kan ikke bruke tampong.

Skrevet

Aloe Vera Gel hjelper umiddelbart mot kløen :)

Skrevet

Bruk kun 100 % bomulls-truser, ta heller på deg to truser, så slipper du å bruke truseinnlegg.

Sov uten truse om natta, så du får luftet deg litt.

Jeg sover alltid naken, det er bra for huden, så har jeg en god deilig dyne over meg ;)

Skrevet

Jeg bruker ikke tampong, har prøvd, men funker ikke for meg.

Bruker always eller libresse, iblandt mammas SABA-bind når det er fullstendig krise :D

Skrevet

TS her. Jeg blør rett og slett så lite at det er ikke forsvarlig å bruke tampong:s

Hvor får jeg kjøpt slike økologiske truseinnlegg?

Gjest helenar
Skrevet

mooncup kan anbefales til alle som sliter med å bruke tampong eller bind. Det kan egentlig anbefales uansett.. Ellers kan jeg bare anbefale bomullstruser, vaskbare truseinnlegg eller rett og slett: gå uten truse.. Det siste er nok det som vil gi den raskeste lindringen. Om du tror du har for mye utflod til å gå uten truse, vil jeg likevel anbefale deg å prøve, lufting hjelper godt mot utflod.

Bruk google til å søke etter disse tingene, evt søk etter butikker som selger tøybleier, de pleier og å selge disse tingene; mooncup, økologiske bind, vaskbare truseinnlegg.

Lykke til!

Skrevet

Nei, jeg fikser ikke tampong.

Skrevet

Menskopp kan brukes uansett hvor lite du blør. Anbefales veldig, blir ikke klamt eller noen ting. Finnes både i naturgummi og silikon, så en av delene tåler du.

Skrevet

Æsj, er egentlig ikke så gira på å "stappe ting" opp der. Sex har jeg ikke noe problem med, men når det kommer til å ha ting i vagina ellers takler jeg det ikke. Ikke at det fysisk plager meg, men jeg liker ikke tanken på det;s

Skrevet

Jeg vil også anbefale mooncup til alle som ikke tåler eller orker bind/truseinnlegg eller tampong. Jeg slet selv med at jeg aldri fikk tampongen til å sitte behagelig, uansett hvor langt inn jeg dyttet den. Kanskje jeg har for korte fingre? Og med bind var det både ekkelt, pluss at det gnagde. Men for et halvt års tid siden kjøpte jeg meg en mooncup, og det er virkelig et av de beste kjøpene jeg har gjort noen gang. Selv om du blør lite, så kan du bruke den, i motsetning til med tampong. Du bare popper den inn, og tømmer og skyller den en gang i blant. Det beste er at den knapt kan kjennes. Oftest merker jeg ikke at den er der i det hele tatt. Og jeg kan fint bruke akkurat hvilke truser jeg vil, uten å være redd for at det skal lekke eller noe :) Ville bare si det!

Skrevet

Dette er jo et klassisk eksempel på sopp!

Det klør og huden flasser "hvitt" på utsiden av de indre kjønnsleppene.

Jeg får det ofte om jeg bruker bind og har trusa litt for langt opp, hehe. da blir det for klamt og det danner seg sopp.

Det kan fikses, er bare å kjøpe Canesten krem og smøre på. (tynt lag).

Hvis ikke du har penger til det, vil også et lag med naturell youghurt fungere utmerket! Blir bare litt mer søl:)

Skrevet

tenkte også på sopp.

Tøybind finner du iallefall på nettet, du finner også tøytruseinnlegg. Disse er det bare til å skylle i kaldt vann, og så vaske dem i vaskemaskinen, henge til tørk og bruke igjen og igjen og igjen :)

Skrevet

Nei.

Økologiske innlegg finner du her: http://www.etgronnerehjem.no/kategori.php?kategori=75 (Kan også kjøpes på enkelte helsekostbutikker)

Tøyinnlegg finner du blant annet her: http://www.bleieboden.no/kategori.php?kategori=108&subkategori=38

Om du mistenker at du har sopp, kjøp Canesten på apoteket.

Anbefaler forøvrig enten økologiske bind, tøybind eller menskopp under mensen da det er bedre for kroppen og miljøet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...