Gå til innhold

Fant kokt katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda en gang er jeg oppgitt over hvor grusomme mennesker kan være. Syns det bare blir fler og fler av slike saker. Katter forsvinner eller kommer skadet hjem. Noen venner av meg fant katten sin skutt i beinet.

Fikk vi ny dyrevernlov for "syns" skyld eller?

Dagbladet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk har tydeligvis for lite å gjøre om dagene, derfor finner de katter som de koker.

Grusom sak!

Skrevet

Folk har tydeligvis for lite å gjøre om dagene, derfor finner de katter som de koker.

Grusom sak!

Ja, det er forferdelig. Jeg vil helst respektere alle mennesker, men kjenner jeg har problemer med de som kan gjøre noe sånt.

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Håper de finner svina som står bak dette :cry:

Skrevet

Jeg blir så sinnsykt forbanna når jeg leser noe sånt!! Hva er det som foregår oppe i hodet på de som gjør noe sånt? Stakkars katt:(

Skrevet (endret)

Grusomt rett og slett, og skummelt at så mange dyreplagere/mordere går fri. Jeg har lest flere ganger (husker ikke helt hvor) at f.eks seriemordere og andre galninger startet med å torturere dyr, før de gikk over til mennesker.

Stakkars katt :( Og jævelens neste ofre :(

Endret av josefin88
Skrevet

Grusom sak!

Katten var ikke blitt kokt i vanlig forstand. Den var blitt etterlatt i live i en bag som stod i sola. "Kokt" refererer til at det antakelig ble temmelig varmt inne i bagen, og at katten døde som følge av det. Muligens.

Skrevet

Å ja. Leste ikke linken. Men det skulle ikke forundre meg om det er mennesker som koker katter ( i kjeler) for moro.

Gjest Violently Happy
Skrevet

Enda en gang er jeg oppgitt over hvor grusomme mennesker kan være. Syns det bare blir fler og fler av slike saker.

Går utifra at siden det nesten ikke er straff for dyremishandling i dette landet, så er det fritt frem for faenskap. Men jeg synes at man strengt tatt burde vurdere å få et slags dyrepoliti OG en lov som gjør at avliving av dyr på bestialsk vis (mating av kattunger til måker (annen tråd), denne saken her, avliving av valp ved å stappe den med hodet ned i et toalett, bruk av skrutrekker på katt- fjernet øynene og "hullet" opp katten etc etc etc) straffes med fengsel og/eller ganske saftige bøter.

Jeg undrer meg heller over hvordan mennesker er dette?!

Skrevet

Grusomt rett og slett, og skummelt at så mange dyreplagere/mordere går fri. Jeg har lest flere ganger (husker ikke helt hvor) at f.eks seriemordere og andre galninger startet med å torturere dyr, før de gikk over til mennesker.

Ja, det tror jeg stemmer. Har også lest det et sted. Jeg mener FBI gjorde undersøkelser på seriemordere som allerede var dømt og fant ut at samtlige hadde begynt med dyr. De satt opp en egen gruppe som kun skal jobbe med misshandling av dyr. De mener at de kan forebygge mye av å ta slike folk på et tidlig stadium, samtidig som de kan lære mer av tankegangen deres.

Har lett endel på nettet etter det, men mener jeg leste det i en avis for noen år siden. Legger ut link hvis jeg finner noe.

Skrevet (endret)

Går utifra at siden det nesten ikke er straff for dyremishandling i dette landet, så er det fritt frem for faenskap. Men jeg synes at man strengt tatt burde vurdere å få et slags dyrepoliti OG en lov som gjør at avliving av dyr på bestialsk vis (mating av kattunger til måker (annen tråd), denne saken her, avliving av valp ved å stappe den med hodet ned i et toalett, bruk av skrutrekker på katt- fjernet øynene og "hullet" opp katten etc etc etc) straffes med fengsel og/eller ganske saftige bøter.

Jeg undrer meg heller over hvordan mennesker er dette?!

Jeg tror straffen er inntill 1 års fengsel og 10 tusen i bot. Hva hjelper det hvis de aldri blir tatt? Dyrepoliti burde vi hatt for lenge siden. Mattilsynet har for mange oppgaver til at dyras velferd blir prioritert. Har de satt opp en ny dyrevernlov så må de sørge for at noen håndhever den også.

Endret av capricorn74
Skrevet

greier ikke lese artikkelen en gang, magen vrir seg når jeg tenker på det!

absolutt forkastelig :tristbla:

håper disse avskummene som har gjort dette blir tatt og får straff :nei::rope:

Skrevet

Jeg skal bli frivillig dyrepoliti, jeg, skal passe på dyrene i nærmiljøet mitt. Vet mange barn og unge kødder med dyr, og da skal jeg forklare de at dette gjør man ikke.

Noen flere? :)

Skrevet (endret)

Fy satan!!! Så sint jeg blir på dyreplagere!!!! :(

Endret av Het Potet
Skrevet

Jeg skal bli frivillig dyrepoliti, jeg, skal passe på dyrene i nærmiljøet mitt. Vet mange barn og unge kødder med dyr, og da skal jeg forklare de at dette gjør man ikke.

Noen flere? :)

Hadde vurdert det om det ble opprettet, men vet ikke om tålmodigheten min hadde strukket til. Er redd for at jeg hadde mistet besinnelsen noen ganger.

Skrevet

Lurer på hva det er med folk... :kjefte:

Skrevet

Tråden er ryddet.

Het Potet.

Skrevet

Ja dette har jeg også lest mange ganger..

Det er så viktig og slå hardt ned på dyrmisshandlig ikke bare på grunn av dyremisshandlingen i seg selv (selv om det er grunn nok) men fordi mange gjerne begynner med dyr. Folk som misshandler dyr kan få lettere og lettere for og gjøre dette. Mennesker som seriemordere har gjerne begynt med kattunger eller andre dyr.

Jeg har personlig opplevd at folk forteller hvor kult morsomt det var og sette fyr på katter, drepe måser osv. (Det med katter var kanskje kødd men vedkommende syntes hvertfall det var utrolig gøy og fortelle detaljerte beskrivelser om dette i flere år...tror ikke han snakket om annet) Elever i min klasse som jeg så på som hyggelige og normale mennesker så plager de måser på fritiden kaster sten på de til dør tenne på de osv osv. SKREMMENDE :overrasket::sjokkert::sjokk::spy::haar::blink:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Katt klemt under garasjedør, hund funnet med hodet hogget av, kattunger kastet til måkene - og nå dette?

USA er et skrudd land, det er sikkert og visst, men de vet i hvert fall at dyr har en viss verdi, og at dyreplagere MÅ straffes!

Her i landet er det MATtilsynet som tar seg av dyrene. På hvilke måter er dette en fornuftig ordning? Hvorfor har dyrene i Norge fått så lav staus i samfunnet?

Nei, jakt ned dyreplagerne og knus kneskålene deres med et balltre :)

Skrevet

Jeg går ikke inn på artikkelen du linket til. Klarer ikke å lese om slikt. Blir rasende forbannet når jeg hører om dyremishandlig og tåler hverken å høre om det eller se det.

Til dere som er så i mot å ha katt som innekatt.

Er det så rart for dere at jeg vil ha kattene mine som innekatter, når det skjer så mye fælt med dyr ute?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...