AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Hva skjer om man ikke sender inn legeattest til NAV om å få beholde sykepenger i en periode man evt. reiser til utlandet? Altså..er det værste som kan skje at man mister pengene for akkurat den uken (om det var en uke man dro da) men fremdeles får penger for resten av tiden..? Jeg var på en reise i 1 uke like etter at jeg ble sykemeldt. Reisen var bestilt for flere måneder siden, og jeg var/er sykemeldt for noe som gjorde at det ikke var noe problem for meg å dra. Men har nå fått skriv fra NAV at de mangler legeattest for perioden + søknad fra meg om å beholde sykepengene i denne tiden jeg var i utlandet. Men jeg har ikke legetime igjen før om 2 mnd, og jeg orker ikke oppsøke legen bare for å få en attest. Er bare en deltidsjobb det er snakk om også, så om jeg mister penger for 1 uke er det ikke noe krise..... Kan jeg bare si til NAV at de skal trekke meg for den uken?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Hva skjer om man ikke sender inn legeattest til NAV om å få beholde sykepenger i en periode man evt. reiser til utlandet? Altså..er det værste som kan skje at man mister pengene for akkurat den uken (om det var en uke man dro da) men fremdeles får penger for resten av tiden..? Jeg var på en reise i 1 uke like etter at jeg ble sykemeldt. Reisen var bestilt for flere måneder siden, og jeg var/er sykemeldt for noe som gjorde at det ikke var noe problem for meg å dra. Men har nå fått skriv fra NAV at de mangler legeattest for perioden + søknad fra meg om å beholde sykepengene i denne tiden jeg var i utlandet. Men jeg har ikke legetime igjen før om 2 mnd, og jeg orker ikke oppsøke legen bare for å få en attest. Er bare en deltidsjobb det er snakk om også, så om jeg mister penger for 1 uke er det ikke noe krise..... Kan jeg bare si til NAV at de skal trekke meg for den uken? Si det :o trodde de trakk pengen med en gang uten sjans til å levere attest etter hvert. Fant de bare ut av seg selv at du hadde vært i utlandet eller gav du beskjed om det?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Si det :o trodde de trakk pengen med en gang uten sjans til å levere attest etter hvert. Fant de bare ut av seg selv at du hadde vært i utlandet eller gav du beskjed om det? Jeg krysset av i sykemeldingen at jeg kom til å oppholde meg i utlandet i 1 uke. Kunne jo ikke lyve om det akkurat.. Men jeg har ikke snakket med legen om det som sagt. Jeg har vært litt sen med å levere inntektskjema fra arbeidsgiver, så saken er under behandling enda. Sikkert derfor de først nå ber om attest. Har altså enda ikke fått en krone utbetalt . TS
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Jeg krysset av i sykemeldingen at jeg kom til å oppholde meg i utlandet i 1 uke. Kunne jo ikke lyve om det akkurat.. Men jeg har ikke snakket med legen om det som sagt. Jeg har vært litt sen med å levere inntektskjema fra arbeidsgiver, så saken er under behandling enda. Sikkert derfor de først nå ber om attest. Har altså enda ikke fått en krone utbetalt . TS Ah okei. Du krysset altså ikke av for at du skulle ha ferie den uka? Da jeg var sykemeldt tidligere i sommer, krysset jeg av for at jeg hadde ferie den uka, men jeg krysset ikke av at jeg skulle til utlandet. Hadde jo planlagt ferie likevel, så da krysset jeg kun av for ferie, så fikk jeg ikke penger den uka. Men hvordan du skal gjøre det i ettertid om du ikke har krysset av for ferie, bare at du skulle til utlandet vet jeg ikke. De kan jo straffe med at man mister sykepenger for en periode, men nå løy du jo ikke akkurat, du krysset jo av på utland. Ikke lett å følge med på alle reglene demmes. Så du kan jo spørre om du kan bli trekt den uka, hvis ikke kanskje komme deg til legen fortest mulig, slik at du ikke mister sykepenger for en lengre periode enn kun den uka, vet ikke hvor streng de er på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå