AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Jeg har planer om å begynne på p-piller for å se om menssmertene kanskje blir litt mindre (nå er jeg sengeliggende de første 2-3 dagene), også har jeg jo fått meg kjæreste da :rødme: Jeg er 22 år, aldri vært på GU, og er egentlig livredd for at fastlegen skal si at jeg må ha det for at jeg skal få resept på p-piller.. Grunnen til at jeg ikke ønsker det er fordi jeg rett og slett ikke vil på GU til fastlegen min. For det første er det en mann, han har vært legen min omtrent fra jeg ble født, hele familien har han som fastlege og mamma jobber på legekontoret der han er Så, spørsmålet er da: Er det nødvendig med GU første gangen jeg skal ha resept på p-piller? Nesten så jeg vuderer å få meg time når jeg har mensen slik at jeg slipper
Lady Stardust Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Jeg tror ikke det er nødvendig med GU? Jeg gikk bare til helsesøster og fikk resept etter en spørrerunde og måling av blodtrykk.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Jeg tror ikke det er nødvendig med GU? Jeg gikk bare til helsesøster og fikk resept etter en spørrerunde og måling av blodtrykk. Jeg trengte det heller ikke. Han målte faktisk ikke engang blod trykket på meg o_O mange år siden nu, 8 år snart siden.. Venninna min begynte ommentrent samtidig på p piller, og hun måtte heller ikke ta noen gu. Så engang hun var å skulle få en ny resept på nye p-piller så sa fastlegen til henne "har du tatt gu før?" så sa hun "nei" å da sa han "nei men da tar vi en nå med engang" hun ble helt paff.. Syns egentlig ikke det er helt rett å sette en jente i en slik situasjon at "da tar vi det bare nå" særlig om det er første gangen, da noen faktisk trenger å mote seg opp til noe slikt. Jeg hadde hvertfall takket pent nei å gådd i så fall
Riskrem Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Jeg måtte heller ikke ta GU da jeg fikk p-piller. Uansett bør man ta GU for å sjekke at alt er i orden (og ta celleprøve osv). Hvis du ikke vil ta det hos fastlegen kan du jo bestille hos en gynekolog i nærheten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå